טיול בשניים – מסלול הטיול הזוגי של נגה רותם

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

טיול בשניים | סיכום הטיול של נגה רותם

לאחר שנעזרתי בקבוצה הזו רבות הגיע הזמן להחזיר.. 🙂
סיכום הטיול הזה מוכוון לזוגות ללא ילדים.
אם יש פה זוג שסיכום הטיול הזה עזר לו אשמח אם תכתבו לי, סתם שאדע שזה לא היה לחינם 🙂

כשחיפשתי חומר על היער השחור הלכתי לאיבוד בין כל האטרקציות לילדים ומשפחות ולקח לי הרבה זמן לסנן את מה שרלוונטי לזוג צעיר ללא ילדים.
אנחנו זוג שמאוד אוהב טבע ולכן חיפשתי אתרים מומלצים בדגש הזה.
חייבת לציין שמסלולי הטיול לא עם הנופים הכי מדהימים בעולם, הקניונים המפורסמים שלהם (ראוונה וווטאך) נחמדים אבל דומים לנחל כזיב, אל תצפו להרבה..
הסדר של המקומות שכתובים כאן הם לפי מקום הלינה שלנו, בפלדברג. אם תישנו במקום אחר אתם כמובן תצטרכו לשנות את סדר המקומות. לנו היה מאוד נוח לישון במיקום הזה, הוא היה מצויין.
*הכתובות מתחת לשם של כל מקום הן כתובות למגרשי החניה שחנינו בהם.

יום 1

1. נחיתה בבאזל בסביבות 16:00
2. איסוף האוטו משדה התעופה בצד הצרפתי.
3. עצירה בדרך למלון בפרייבורג לארוחת ערב.
המלצה על מקום לארוחת ערב (הומלצה לנו על ידי מקומית והייתה הצלחה):
Martinsbrau Erste Freiburger
*Kaiser-Joseph-StraBe 237 Freiburg

לפרייבורג אי אפשר להיכנס עם הרכב אלא אם כן יש לרכב מדבקה ירוקה של זיהום אוויר. אנחנו חנינו בחניון park and ride מחוץ לעיר ונסענו ברכבת לתוך העיר.
בדיעבד הייתי קונה את המדבקה (עולה כ 6 יורו) וחונה בחניון בתוך העיר כי יצא שעברנו בעיר די הרבה בדרך אל/מאתרים ולחנות בחניון ״חנה וסע״ ולנסוע בתחבורה הציבורית לא כל כך נוח כי החניונים האלה במרחק של חצי שעה מהעיר וגם עלות הנסיעה בתחבורה ציבורית יחסית יקרה ולכן נמנענו מלעצור בפרייבורג גם כשעברנו דרכה.

*Auf der Zinnen 1, 79098 Freiburg im Breisgau
זו כתובת לחניון מקורה גדול במרכז פרייבורג, שהומלץ בקבוצה. אנחנו כאמור חנינו בחניון park and ride

4. הגעה למלון Hotel-Pension Kräutle. ישנו במלון מקסים. הבעלים, אנה ומרטין, עשו הכל כדי שנהייה מרוצים ועזרו לנו בכל מה שיכלו. אפילו השאילו לנו את הספר של המשפחה המטיילת בעברית! ארוחת הבוקר מצויינת. נותנים את הכרטיס האדום. המלון ממוקם באמצע הטבע במקום שקט אבל גם קרוב לכביש הראשי ובמיקום מצויין מבחינת טיולי כוכב. יש גם סופר גדול במרחק של כמה דקות נסיעה. מאוד מומלץ!
*(Brünneleweg 1, 79868 Feldberg (Schwarzwald, גרמניה

יום 2

1. קניון ראוונהשלוכט
*Höllsteig 74, 79874 Breitnau, Deutschland

לאחר שעוברים את חנות כלי הזכוכית ואת שעון הקוקיה על הקיר (יש דמויות שיוצאות בכל שעה עגולה) תראו עמוד עם הכוונה למספר מסלולים שונים.
המסלול הזה מתחיל בעליה לכיוון הגשרים.
המסלול לוקח כשעה וחצי, מסלול לא מעגלי (כשתגיעו לקיוסק בסוף המסלול תחזרו את הדרך חזרה).

2. הרכבל בשאואינסלנד- Schauinsland
*Bohrerstrasse 11 Horben bei Freiburg 79289

אנחנו לא עלינו ברכבל, עלינו עם הרכב לפסגה דרך כביש מספר 124L
הפניה לכביש קצת לפני שמגיעים למגרש החניה של הרכבל מצד שמאל של הכביש
התלבטנו אם לעלות ברכב (נסיעה של כ 20 דקות) או לעלות ברכבל, לא עשיתי את הרכבל אז אני לא יודעת מה עדיף/
(העליה ברכבל כלולה בכרטיס השחור אם יש לכם, אנחנו לא רכשנו אותו כי לא השתלם לנו)

ההר, שגובהו 1,284 מטר מציע את נסיעת הרכבל הארוכה ביותר בגרמניה (3.6 ק"מ, 20 דקות). הרכבל פעיל עד 17:00. הנסיעה הלוך ושוב עולה כ- 12 אירו למבוגר
כשהיינו בפסגה ראינו שיש אופציה לרדת את ההר עם אופניים מיוחדים בלי פדלים, נראה מגניב. אין לי פרטים נוספים על זה.

3. פרייבורג או אגם טיטיזי
כתובת לאגם טיטיזי:
*Seestraße 33, 12822 Titisee-Neustadt

במקור תכננו להיות אחרי הרכבל בפרייבורג, גם ככה עוברים בה בדרך לרכבל שאואינסלנד, אבל בגלל שהיינו בערב הקודם החלטנו לנסוע לאגם טיטיזי במקום ולשחק שם מיני גולף (בחינם עם הכרטיס האדום).
אם לא הייתם בערב הקודם בפרייבורג מומלץ לנסוע אליה עכשיו כי אתם גם ככה עוברים בה.
עם הכרטיס האדום יש שייט בסירה באגם טיטיזי ושכירת אפניים. שכירת האופניים בין השעות 9 ל 10 בבוקר או 1 עד 2 בצהריים.

4. פארק באדפרדייס Badeparadies
*Am Badeparadies 1, 79822 Titisee-Neustadt

מרחצאות שוות ביותר, אגף עם מגלשות מים ואגף למבוגרים עם בריכה מקורה ובריכות חמות נוספות, כולל איזור בחוץ.
סיימנו כמעט כל יום שם כי זה הדבר היחיד שפתוח בשעות הערב. המרחצאות נסגרות בשעה 22:00 ונותנים להיכנס עד 20:30.
כניסה חינם פעם ביום למשך שעה וחצי עם הכרטיס האדום. שווה!

יום 3

1. מגלשות טונדאו.
*Brandenbergstraße 3, 79674 Todtnau

(כניסה בחינם עם הכרטיס האדום פעם ביום)
מומלץ להגיע בפתיחה כדי להימנע מתור
שעות פעילות – 9:00/10:00 -18:00. (שעת הפתיחה תלוי עונה)

2. מפלי טודנאו
*L126, 79674 Todtnau

זו הכתובת לכניסה האמצעית למפלים שהיא הכי מומלצת. 10 דקות הליכה במישור ואתם במפל.
קצת לפני שתגיעו לכתובת הזו תראו מצד ימין קיוסק וחניה של רכבים בצד הכביש – זו הכניסה.

3. רכבל פלדברג, מגדל התצפית וטיול בהר
*Dr.-Pilet-Spur 4, 79868 Feldberg

(כלול בכרטיס האדום)
שעות פעילות – 09:00-17:00.
הכתובת מפנה לחניון בתשלום.

אין נוף מדהים מלמעלה, אל תצפו להרבה.. יש משם כמה אופציות למסלולי הליכה.
אנחנו ירדנו חזרה למטה עם הרכבל ועשינו מסלול הליכה לאגם פֶלְדְזֶה (Feldsee) . המסלול מתחיל מהיכן שמתחיל הרכבל.
מסלול ההליכה כשעה וחצי (חצי שעה ירידה לאגם בתוך היער, חצי שעה הליכה מסביב לאגם, חצי שעה עליה חזרה).
המסלול יפה והייתי ממליצה לעשות אותו. אין גישה לאגם עם רכב ולכן האיזור יחסית שקט.

4. מפלי מנזנשוונד – Menzenschwand Wasserfall
*Parkplatz Start Menzenschwander Geißenpfad, Hinterdorfstraße 57, 79837 St. Blasien, גרמניה

תכננו לעשות את המפלים האלה אבל הגיפיאס השתגע ורצה להוביל אותנו דרך השטח אז ויתרנו ונסענו לאגם טיטיזי שוב במקום.
תכננו לקחת שם אופניים ולעשות סיבוב סביב האגם אבל הגענו בסביבות חמש וחצי והחנות כבר עמדה לסגור.
אכלנו שם ארוחת ערב והמשכנו לבאד פרדייס. (עשינו את המפלים האלה ביום אחר בסוף).

קצת פרטים על המפלים:
שימו את הכתובת הזו בגוגל מאפס. אתם תראו שאתם עוברים חניה מסודרת בדרך אבל אל תחנו בה, סמכו על הגיפיאס והמשיכו לחניה שקרובה יותר לתחילת המסלול. המסלול סופר קצר, 5 דקות ואתם במפל. הוא לא מלהיב יותר מדי אבל אם יש לכם זמן ובא לכם לראות עוד מפלון סעו לשם. יש תאורה במפל ולכן אפשר לעשות אותו גם בשעות הערב שכל שאר הדברים סגורים.
קראתי היכן שהוא שהשמורה והמפלים מוארים בתאורה בחודשים מאי עד ספטמבר בימי רביעי, שבת וראשון משעה 20:30 ועד שעה 22:30 ובחודש אוקטובר משעה 19:00 עד 21:00. (אנחנו היינו בשעות היום אז אין לי דרך לוודא את המידע הזה).

המסעדה ליד המפלים מומלצת, קוראים לה: Zum Kuckuck
אכלנו שם ארוחת צהריים, האוכל היה טעים (יחסית לגרמניה..) והמחירים סבירים.
אין תפריט באנגלית אבל המלצרית הסבירה לנו באנגלית מה האופציות שלנו (יש נקניקיות בקר וסטייק בקר לאלו שלא אוכלים חזיר).

יום 4
כדאי לעשות את היום הזה ביום ראשון כי ביום ראשון הכל סגור והיום הזה הוא רק טבע.

1. Wutachschluct קניון ווטאך
*Wanderparkplatz Boll

מסלול הליכה מחניון boll ל Watuchmuhle
6 ק״מ בערך
מזכיר את נחל כזיב.

המסלול המלא של הטיול הזה (כ-13 ק״מ) הוא מ Schattenmuhle ל Watuchmuhle
קראתי שהחלק הראשון של המסלול, מ Schattenmuhle ל Boll די משעמם ולכן הקשבתי להמלצות והתחלנו את המסלול מ Boll

את הרכב חונים בחניון Boll.
כדי לא לעשות את המסלול הלוך וחזור באותה הדרך (היא לא כזאת מעניינת, תסמכו עלי, אתם לא תרצו לעשות את אותה הדרך הלוך וחזור) חונים בחניון ואז נוסעים עם אוטובוס לסוף המסלול או מתחילים את המסלול מהחניון ולוקחים את האוטובוס חזרה לחניון בסוף.
אנחנו לא מצאנו את תחנת האוטובוס ליד החניון ולכן התחלנו ללכת ולקחנו את האוטובוס בסוף.
אם מתחילים את המסלול מ Boll תחילת המסלול היא ליד המפה הגדולה, תראו פסל גדול של ישו, יש שביל קטן צר – זה שם!

היום בדיעבד אני יכולה לספר לכם שתחנת האוטובוס נמצאת אם ממשיכים קצת הלאה מהחניון לכיוון למעלה בצד ימין של הכביש.
יש עמוד עם H עליו ואתם צריכים את קו 7344 ותצטרכו לרדת בקיוסק ב Watuchmuhle
אנחנו לקחנו את הקו הזה בחזור, מהקיוסק חזרה לחניון Boll
אני לא יודעת מה השעות של האוטובוסים, אנחנו סיימנו את המסלול בסביבות 14:30 והיה לנו אוטובוס לאחר 20 דקות.
בכל מקרה גוגל מאפס עובד טוב שם עם אוטובוסים ואתם יכולים לבדוק באפליקציה.

2. מפלי הריין.
*Areal Schloss Laufen, 8447 Dachsen, Switzerland
זו הכתובת לצד העליון, יש תצפית מטירת לאופן ומהגשר. שם החניה חינם והכניסה עולה כסף (כ-5 יורו)

אחרי שעשינו את סיבוב ההליכה מלמעלה לאורך המפל למטה (לא עשינו שייט) נסענו לצד התחתון של המפלים.
לא שמרתי את הכתובת אבל מגרשי החניה שם בתשלום (10 יורו לכניסה) עד שעה שש או שבע. אנחנו הגענו לשם אחרי שבע ולכן לא שילמנו על החניה (צריך להוציא פתק כרגיל ואז להכניס אותו ביציאה למכונה בלי לשלם).

יום 5
פארק אירופה
*Europa-park-strasse 2, 77977 Rust

אנחנו היינו ביום שישי עם צפי של 60 אחוז לגשם (בסוף לא ירד גשם, רק כשהיינו בדרך החוצה. בדיעבד, אם יורד עליך גשם בפארק זה לא נעים כי אתה נמצא הרבה זמן מחוץ למקום מקורה ולכן זה סיכון שלא הייתי לוקחת בדיעבד. לנו יצא טוב)
התורים היו קצרים, עמדנו במקסימום כרבע שעה בתור למתקן. הספקנו את כל רכבות ההרים שרצינו, רכבות שלא תיכננו לעלות עליהן ועלינו פעם נוספת לכל המתקנים שרצינו.
יצאנו שעה לפני הסגירה עם תחושת מיצוי (הגענו לפארק בתשע וחצי).

יום 6
מומלץ לעשות ביום שבת כי בחלק מהערים יש שווקים ביום הזה.

1. חבל אלזס
קמנו מוקדם בבוקר והתחלנו את היום עם ביקור ביקב. זה סיפור ארוך אבל מצאנו את עצמנו קוטפים ענבים באחד הכרמים במשך שעה. הייתה חוויה!
משם המשכנו לעבור בין העיירות השונות בחבל אלזס:

2. אגיסהיים

3. קולמר
כתובת של דקטלון בקולמר:
16 Rue Emile Schwoerer, 68000 Colmar, France

4. קייסברג

5. ריקוויאר (אומרים שהיא הכי יפה בדרך היין. היא באמת יפה כי היא היחידה שממש בין הכרמים).

אם היה לנו עוד זמן היינו ממשיכים לעיירה ריבווילה וטירת קניגסבורג:
Chateau du Haut Koenigsbourg Orschwiller Alsace 67600
אי אפשר להספיק הכל ובסופו של דבר העיירות מאוד מאוד דומות אחת לשניה ולכן לא חייבים לעבור בכולן. לא הייתי מוותרת על קולמר עם ונציה הקטנה. מאוד יפה!

בחבל אלזס יש גם את שטרסבורג שלא הספקנו (צריך יום נפרד אליה כי המרחק אליה גדול והעיר גדולה). היא אמורה להיות באותו הסגנון של קולמר. לא היינו אז לא יודעת להגיד אם צריך גם להגיע אליה או שאפשר לוותר.

יום 7
את היום האחרון לקחנו רגוע ועשינו את כל הדברים שלא היו בגדר חובה אצלי ברשימה ונשאר לנו זמן לראות:

1. עשינו שוב את מגלשות טונדאו

2. הלכנו למוזיאון האלכוהול (5 דקות מהמלון). אמנם טעמנו קצת שנאפס אבל כל ההסברים בגרמנית. מיותר. אם בכל זאת תרצו זו הכתובת:
Erich´s Schnapshäuslee ,Bahnhofstr. 3 · 79868 Feldberg

3. אגם שכלוזי Schluchsee
*Schluchsee tourist information
הכתובת הזו מובילה לתחנת מידע עם חניה חינם למשך שעה. לנו זה הספיק כי רק רצינו להעיף מבט. יש עוד המון מגרשי חניה יותר קרובים לאגם.
ממש ליד תחנת המידע יש את מבשלת הבירה Rothaus, זוהי הבירה המקומית של היער השחור, קראתי שיש שם מרכז מבקרים עם סיורים מודרכים במבשלה, בגלל שהיה יום ראשון זה היה סגור אז לא היינו.
יש אנשים שנשארים כמה שעות סביב האגם, עושים טיולי אופניים ואוכלים צהריים.. תלוי בכם.

4. נסענו למפלי מנזנשווד, אכלנו שם צהריים
5. התחלנו את הנסיעה לכיוון שדה התעופה בבאזל, ישנו קרוב לשדה התעופה כי הטיסה הייתה בשש בבוקר. (המלצה על המלון בהמשך)
6. עצרנו בעיירה לוראך, (Lörrach) יש שם מדרחוב חמוד, סתם העברנו שם קצת את הזמן, ממש אין צורך לעצור שם במיוחד
בלוראך יש את חנות המפעל של מילקה אבל החנות נסגרת ב 14:30
7. עצרנו בבאזל ועשינו הליכה במדרחוב הראשי ולאורך הנהר
8. החזרנו את המכונית לשדה התעופה
9. ישנו במלון Ibis Aéroport Bâle Mulhouse – מאוד מומלץ!
למלון יש שירות הסעות משדה התעופה למלון ולהיפך. לאחר שסיימנו להחזיר את הרכב הפקידה התקשרה בשבילנו למלון והם שלחו מונית במיוחד לאסוף אותנו על חשבונם.
המלון מודרני, מעוצב ונקי. יש להם שירות הסעות כל חצי שעה בשעות הלילה כך שבארבע בבוקר באה מונית לקחת אותנו לשדה התעופה ללא תשלום נוסף (5 דקות נסיעה מהמלון לשדה התעופה).

התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…