סולו 4 ימים ביער השחור מדרום לצפון, עם טיפים על רכב וטיסות

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

4 ימים ביער מדרום לצפון ובחזרה – תיעוד הנסיעה וההזמנה

הנוף מהעיירה Sankt Margenחזרתי השבוע מנסיעה קצרה ליער השחור והבטחתי לשתף במסקנות שלמדתי מתהליך ההזמנות, וכמובן גם מהביקור עצמו.
לא מדובר היה בחופשה רגילה אלא בביקור מהיר שהוזמנתי אליו כדי לראות בתי מלון חדשים וללמוד עוד על צפון היער השחור.
אשתף כאן את כל מה שעשיתי לפי נושאים: רכב, טיסה, תקשורת, ביטוח, אטרקציות ועוד.
לגבי המלונות שראיתי – אפרט בפוסט נפרד.


איך מצאתי רכב שכור במחיר טוב מחברה טובה, ואפילו קיבלתי שירות 🙂

חיפשתי להזמין רכב שכור מנמל התעופה של באזל ל-4 ימים. אז ניגשתי כרגיל לבצע השוואת מחירים ותנאים, ולא ישר ללכת על חברה שמישהו המליץ עליה או שהיה לי איתה ניסיון טוב/רע.

יעד הנחיתה = Euroairport Mulhouse-Freiburg-Basel (נמל תעופה באזל) – אז זה קצת כאב ראש כי כל חיפוש צריך לעשות כפול בגלל שיש לנמל תעופה זה שני צדדים ואתם רוצים לבדוק באיזה יותר זול וזמין בתאריכים שלכם:
– יש לחפש שוויץ > באזל Airport.
– וגם צרפת > Mulhouse Airport.
* טיפ ראשון – לא תמיד זול יותר בצד הצרפתי! רוב החיפושים בתאריך שלי יצאו זול יותר בצד השוייצרי. פשוט תחפשו כפול, אי אפשר לדעת מה ייצא.
יתרון נוסף לצד השוויצרי – רוב הסיכויים שהרכב יגיע עם מדבקת כבישי אגרה, שאולי תצטרכו בהמשך הטיול.
חסרון לצד השוויצרי – התוספות מאוווד יקרות, אבל את זה אפשר לבדוק כבר בשלב החיפוש.

מכיוון שהייתי לבד אז חיפשתי רכב אוטומט ופחות שינה לי אם יהיה קטן או גדול.

השוואת מחירים ותנאים

בדקתי בכמה סוכנויות ישראליות גדולות וההצעות של רובן היו די דומות. חיפשתי ב:

אופרן (בדקתי כמובן באתר המוזל), ההצעה הייתה יחסית טובה.

אוטויורופ (בדקתי מול נציג דרך כאן), ההצעה הייתה דומה לאופרן.

אתר RentalCars – אתר השכרות הרכב מהגדולים בעולם, נתן את ההצעה הכי טוב BY FAR, אאאבבבללל – על החברה שהציעה אותה (הרי רנטאל הוא רק סוכן ולא חברת השכרה) לא שמעתי בעבר ולכן צללתי קצת לתנאי ההשכרה שלה והם היו מאוד מוזרים ומאיימים, משהו בסגנון של אם אני לא נחמד מספיק בדלפק – גובים ממני עוד 100 יורו :-|.
אז ויתרתי לצערי והמשכתי לחפש משהו פחות זול (וההצעה הבאה בתור אצלם הייתה יקרה משאר החלופות שבדקתי).

Economycarrentals – אתר השכרות גדול שבסיסו ביוון ושנותן בד"כ מחיר טוב – נתן הצעה דומה לסוכנויות הישראליות, במקרה כזה אני מעדיף לשכור מסוכנות ישראלית. וגם אני לא מת על השירות שלהם.

ואז, נזכרתי שצריך לתת צ'אנס גם ל-אקספדיה | Expedia – חברת תיירות ע-נ-ק-י-ת שבסיסה בארה"ב ושמציעה מחירים מעולים על טיסות, לינות ורכבים שכורים.
אקספדיה היא סוכן, כלומר אתם משלמים לו והוא משלם לחברה הטיסה/השכרה/מלון, והם אלו שגם יספקו לכם שירות בעת הצורך.
אכן יצא שהמחיר אצלם היה הזול ביותר עבור אותה העסקה. שילמתי 41 יורו ליום על רכב בסגנון פיז'ו 308 אוטומט מ-Alamo כאשר השירות בשדה יינתן על ידי Enterprise, שזו בעצם אותה חברה (דרך אגב, אם הייתי מוכן להתפשר על רכב ידני במקום אוטומט – הייתי משלם עשרות אחוזים פחות, אבל בזה אני מוכן לשלם יותר כי זה גם בטיחות וגם נוחות).

שירות לקוחות – כי המחיר זה לא הכל:
אחרי ההזמנה רציתי לרשום לחברת ההשכרה שאני חוצה את הגבול ולא מצאתי איפה עושים זאת באתר אקספדיה, אז ניגשתי לאזור ה-HELP באתר ושם הציעו לי לשלוח מייל לשירות הלקוחות או להתקשר, וחשבתי למה לא? נבדוק בשביל החבר'ה כמה מהר (או לא) יענו שם 🙂
כאן הייתה עוד הפתעה לטובה כי התפריט הקולי היה קצר וענייני, ואחרי שבחרתי במה שנשמע לי מתאים אז תוך פחות מ-5 שניות הייתי כבר עם נציג על הקו, ולהפתעתי הוא היה גם אדיב וגם מקצועי.
הוא התקשר עבורי לתחנת ההשכרה וקיבל מהם תשובה שבמקרה זה אין צורך לעדכנם מראש על חציית הגבולות אלא רק במעמד איסוף הרכב (ד"א לא תמיד זה כך, שימו לב), וגם שלא אחוייב על זה כלל (בד"כ לא משלמים על זה) 🙂

את ההזמנה עשיתי מאתר הזמנות הרכבים הבריטי שלהם… (זה לא משנה מאיזה מזמינים – אותו היצע ומחירים בכל אתריהם, בעיקר השירות שונה)

יש לשים לב:
– אקספדיה מתאימה בעיקר לדוברי אנגלית.
– ההשתתפות העצמית במקרה של נזק או גניבה לא מבוטלת – 1,500 פרנק שוייצרי, אבל את זה קל למנוע 🙂 רכשתי בקלות פוליסת החזר מאודדד מקיפה ישירות מ-RentalCover.
* טיפ – כשתבצעו חיפוש באקספדיה אז התוצאות לא תמיד יהיו ממויינות לפי מחיר וזה קצת מבלבל, אז שימו לב למיינן לפי מחיר.

בהגעה לשדה, לאחר איסוף המטען פניתי ימינה לצד השוויצרי ומיד מגיעים לאזור השכרת הרכב ובו שלל דוכנים, ניגשתי ל-Enterprise וגם שם הייתה חוויה מעולה, אפס תור, בחור סופר נחמד ושירותי, לא ניסה לדחוף לי כלום, רק הציע בנימוס להוסיף ביטול השתתפות עצמית במחיר סמלי של 30 פרנק שוייצרי ליום! (מזל שעשיתי רנטאלקאבר ב-8 יורו ליום…) מה שכן – הביטול שלהם כולל הכל ללא החרגות, הכי ראש שקט שיש.

הרכב היה מעולה, חדש ונקי, הוא בא איתי לוודא שהכל ברור ושאין פגיעות שאינן מצויינות כבר אצלו במחשב, הפעלתי גוגל מאפס (כמובן שמפה יש אופליין כבר מהארץ), ויצאתי לדרכי לעבר מלון Lowen שבדרום היער השחור.

שלט בנמל תעופה באזל - צד צרפתי שוייצרי
שלט בנמל תעופה באזל – שוויץ ימינה, צרפת וגרמניה שמאלה

הרחבה על נושא הביטוח ולמה ביטחתי בנפרד את ההשתתפות העצמית –

ברוב עסקאות שכירת הרכב הביטוח שמקבלים בעסקה כולל (או לא כולל, תלוי איך מסתכלים על זה) חלק 'השתתפות עצמית' שאותו תשלמו במקרה של נזק או גניבה, ובנוסף הביטוח שמעבר להשתתפות העצמית כמעט תמיד אינו כולל נזקים לשמשות, צמיגים, מראות, מרכב תחתון, אבדן מפתח ועוד, ואני רוצה להיות שקט גם בנושאים אלו.
אם מוצע לכם 'ביטול השתתפות עצמית' (הסבר על ההבדלים ביניהם כאן…) אז זה יותר פשוט וראש שקט, אבל לא תמיד יש כזה, וכשיש גם הוא לפעמים מחריג את מה שרשמתי לעיל. ולכן אני אוהב להיות מכוסה ומוכן לשלם על זה סכום סביר כלשהו.

אישור הזמנה רכב שכור אקספדיה
אישור ההזמנה מאקספדיה, כמו ברוב סוכנויות הרכב – יש השתתפות עצמית (Excess), והביטוח אינו כולל שמשות ועוד החרגות. ולכן ביטחתי חלק זה בנפרד.

על ביטוח החזר ההשתתפות העצמית של רנטאלקאבר שילמתי 138 ש"ח (מחיר ההשכרה עצמה הוא 706 ש"ח). כלומר 8 יורו ליום (בהשכרות ארוכות יותר המחיר לפעמים נמוך משמעותית, אני לקחתי רק ל-4 ימים).

עשיתי אותו דרך האתר שלהם…

המחיר הזה לא יקר בשביל השקט הנפשי. ובטח לעומת מה שמשלמים לפעמים כשלוקחים ביטוח החזר ישירות ישירות מסוכנות ההשכרה (דרך אגב למי שלא יודע – ביטוח ההחזר השתתפות עצמית של Rentalcars הוא של… ניחשתם נכון – RentalCover 🙂 אז בעצם מקבלים אותו דבר בדיוק, אבל משלמים חצי :-). וזה גם כלום לעומת מה שמשלמים בדלפק השכרת הרכב על 'ביטול השתתפות עצמית' מלא.

הביטוח של רנטאל עלה לי כמה שקלים יותר מאשר מה שיכולתי לשלם דרך חברת הביטוח (חברת מגדל – שאצלם ביטחתי דרך כאן, הציעו לי ביטוח החזר השתתפות עצמית בכ-5-6 דולר ליום, אבל על פוליסה ברמה נמוכה משמעותית, בדומה לשאר חברות הביטוח בארץ). והשירות של רנטאלקאבר ניתן באנגלית מחברה בחו"ל שזה יכול להיות חסרון עבור חלק מהאנשים, אבל אין מה להשוות בכלל את היקף הכיסויים – ביטוחי ההשתתפות העצמית של חברות הביטוח בארץ פעמים רבות מוגבלות ל-1,500-2,000 דולר, לוקח הרבה זמן לטפל בתביעה, ויש מלא החרגות כמו שצויין למעלה (שמשות, צמיגים מפתח וכד'). ברנטאלקאבר הכיסוי הוא בגובה עשרות אלפי דולרים והוא כולל הההההכל, אין החרגות. אם יחייבו אותי על נזק כלשהו אז אגיש תביעה ואעדכן איך היה, לפי ציוני הביקורות באתרים בחו"ל אז כנראה שגם זה יילך חלק 🙂

מידע נוסף על השירות של Rentalcover יש כאן…

טיפים לגבי איסוף הרכב

  • זכרו שלפעמים אתם שוכרים רכב מחברה מסויימת ומקבלים את השירות מחברה אחרת, וזה בסדר – לפעמים רבות חברה אחרת מפעילה עבור החברה שלכם את ההשכרה, ותמיד יהיה בדלפק של החברה נותנת השירות בשטח שלט קטן של החברה ששכרתם ממנה, כדי שתדעו לגשת לשם. למשל במקרה שלי, את עסקה השכירות ביצעתי אצל הסוכן (אקספדיה כאמור), הוא שכר לי אותו מחברת Alamo, ואת השירות בשטח קיבלתי בדלפק של חברת Enterprise (נדייק את המקרה הזה – Alamo, Enterprise, ו-National הם אותה חברה, עם מותגים שונים).
  • בבקשה בבקשה זכרו להביא איתכם כרטיס אשראי בינלאומי ועדיף שיהיה על שם המשכיר (כדאי גם עוד כרטיס ליתר ביטחון), רישיון נהיגה רגיל בתוקף, רישיון בינלאומי דבילי מנייר (כי לפעמים מבקשים, לצערי), ואת שובר ההשכרה.
  • כאשר תצאו לאסוף את הרכב – סמנו באפליקציית הניווט שלכם (הורדתם כזו נכון?), או במכשיר ה-GPS, את מגרש המכוניות כי למשל במקרה של באזל – מחזירים באותו המגרש (זה לא תקף בכל נמל).
    צלמו את הרכב טוב טוב טוב מכל הכיוונים, מבפנים ומבחוץ, קראו כאן עוד דברים שחשוב לשים אליהם לב, ואם הכל טוב – סעו לשלום 🙂

טיסות טיסות… איזה כיף 😐

טסתי איזיג'ט, טיסת לואו קוסט אבל לדעתי ממש נוחה.

למה אני אוהב לטוס איתם?

שעת טיסה סבירה: בהלוך ממש נוח, ממריאים בצהריים ומגיעים אחר הצהריים. (בחזור מבאס… צריך להגיע בלילה).

מטוסים נוחים בשביל לואו קוסט. טסתי ליעדים שונים גם עם Wizzair (לא מת עליהם), גם עם Ryanair (שהיו בסדר גמור), וגם עם Easyjet, ולדעתי איזיג'ט מובילים בנוחות הפיזית במטוס.

מערכת בידור בטיסת איזיג'טבידור (למי שמעניין אותו) – אמנם אין מסכים אישיים כמו למשל בבואינגים הגדולים אבלללל – האם ידעתם שבכל זאת תוכלו ליהנות בטיסה ממערכת בידור אישית ומגוונת???
איך זה?
לא ידעתי את זה מראש אבל התברר לי רק עכשיו שבמטוס יש מערכת שאתם מתחברים אליה עם ה-WiFi של המחשב\טלפון\טאבלט שלכם (כן, תוך כדי הטיסה) ושם יש מלא תוכן כמו: סרטים מלאים (לא, אין תרגום לעברית, אלא לשפות אחרות). סדרות טלויזיה, משחקים לילדים!, מגזינים, מידע תיירותי על יעדים שונים ועוד דברים שלא הספקתי לבדוק.
* טיפ – זכרו להביא אוזניות אישיות כי לא מחלקים כאלו כמו בטיסות עם מסכים רגילים.

מטען – עם איזי אפשר להביא למטוס טרולי במידות סבירות ובמשקל 15 ק"ג, יותר רחב וכבד למשל מריינאייר, אבל מותר רק פריט אחד איתכם בקבינה :-(, מה שכן – לרוב לא מתקטננים איתכם על הגודל/משקל. עניין של מזל.

מקום לרגליים – אני אדם גבוה ולכן משלם בד"כ יותר בשביל מקום מתאים. אבל באיזיג'ט במושב הכי רגיל היה לי מספיק מקום.

הערות על נמ"ת באזל

  • כמעט תמיד תטוסו דרכו עם איזיג'ט, וטיסת החזור ממריאה ב06:15, זה אומר שאו שתנהגו בלילה ממקום הלינה הרחוק שלכם, או שתלונו (חצי) לילה ליד השדה הטיסה.
  • למי ששואל – כן הנמל פתוח בלילה, כלומר תוכלו להחזיר את הרכב (בKEY BOX, כי התחנות עצמן סגורות), וללכת ברגל דקות ספורות לתןך הטרמינל הריק והשקט. אל תבנו על מסעדות ושירותים שונים בשעה זו 🙁
  • אז למי שרוצה להגיע ללון לילה לפני הטיסה קרוב לנמל – לצערי אין (נכון למועד כתיבת שורות אלו) בנמל התעופה של באזל מלון בתוך הטרמינל כמו שיש בהרבה נמלי תעופה אחרים. יש מלון בשם F1 במרחק הליכה אבל אני לא לוקח סיכון עם ציון 5.3 בבוקינג, יש גבול… ואז יש מגוון של מלונות גדולים וקטנים במרחק של כמה דקות מנמל התעופה.
  • בבואכם להזמין מלון ללילה שלפני הטיסה אז זכרו לבדוק אם:
    • הוא קרוב מספיק כדי שלא תצטרכו לנהוג הרבה באמצע הלילה.
    • האם יש לידו מסעדה לערב, ואולי איזה סופר כדי לקנות נשנושים לבוקר שאחרי זה עד (וכולל) הטיסה המוקדמת.
    • האם יש מקום חניה וכמה הוא עולה.
    • האם יש RECEPTION באמצע הלילה כשתרצו להחזיר את המפתח בצאתכם. ובכלל עדיף לעשות צ'קאאוט כבר בערב שלפני כן אם זה אפשרי.
    • השאר לא כזה חשוב, זה רק לכמה שעות…
    • אני לנתי ב-Aparthotel Adagio Access Saint Louis Bâle השוכן מספר דקות מנמל התעופה, ובשביל כמה עשרות דולרים קיבלתי אחלה תמורה – בקבלה היו מאוד נחמדים וזמינים, חניה חינם מול דלת המלון, חדר נוח ונקי ואינטרנט איכותי. אין לי מושג למה הציון שלו בבוקינג לא גבוה (אולי כי הוא פחות מתאים לשהייה ממושכת בגלל החדר הקטן), אני בכל מקרה נתתי ציון מעולה.
  • נמל התעופה של באזל הוא למעשה נמל משותף ל-3 ארצות: שוויץ, צרפת וגרמניה, והוא שוכן במשולש הגבולות ביניהן
  • לאחר שתאספו את המטען שלכם אז העיפו מבט למעלה על השלטים המכווינים אתכם ליציאה במדינה הנכונה – צרפת/גרמניה או שוייץ
  • שימו לב שמגרשי חברות ההשכרה נפרדים בין צרפת לשוויץ (אין צד גרמני במגרשי ההשכרה)
  • היציאות מהנמל גם נפרדות – לשוויץ או לצרפת, אבל אם התבלבלתם – לא נורא, תאכל'ס הגבול פתוח ואפשר לתקן.
  • משהו קטן לגבי החזור – אם תכננתם להגיע עם טרולי בלבד וכרטיס עליה למטוס שהדפסתם מראש וככה להימנע מהתור של הצ'ק-אין – תשכחו מזה, ישראל דורשת שם, לא ברור לי למה כי במקומות אחרים לא דרשו ממני – שבכל מקרה תעמדו בתור לפקיד שמחתים לכם את הבורדינג פאס לפני הצ'ק אין, וגם אם אין לכם אותו מודפס – יתנו לכם כרטיס בדלפק הצ'קאין (ללא תשלום).
  • מכונות מזון – גרועות, לא מצאתי כריך לקניה. אבל המחירים במטוס שפויים אז אפשר לקנות מהדיילות.
  • למידע נוסף על נמל התעופה Basel Mulhouse…

תקשורת – אינטרנט ושיחות טלפון

אתחיל בזה שאני לא אוהב לקנות SIM מקומי. אני יודע – זה הכי זול ללא ספק, אבל לא תמיד מוכנים למכור לזרים בגרמניה, ואם כן אז לרוב זה בזבוז זמן טיול יקר, ואין שירות בעברית, ויש מגבלות ב-Roaming.
אני אוהב לנחות ושיש לי אינטרנט, ואם לא מתחבר – יש לי שירות בעברית, ומוכן לשלם על זה (קצת) יותר.

החברה שבד"כ אני לוקח ממנה סים זה 019 בגלל שיש שיחות נכנסות חינם למספר הישראלי שמקבלים מהם, מחירים טובים, יכולת לערוך שיחות מקומיות במסגרת בנק הדקות ועוד. אבל מה – ביער השחור הם לאחרונה לא משהו… אז הפעם לא לקחתי SIM שלהם 🙁

כן לקחתי SIM של גלובאל SIM.
יתרונות: מחיר מעולה בעיקר כי אפשר לשמור את הכרטיס לנסיעות של 3 שנים. הוא קלט ממש טוב ומהר ברוב חלקי היער, אפשר להפנות אליו שיחות מהטלפון שלכם (מקבלים מספר ישראלי זמני).
חסרונות: השיחות יקרות, משלמים על שיחה נכנסת.

אז בשביל שתהיה לי יכולת לשוחח חופשי גם לארץ וגם בגרמניה, רכשתי קרדיט שיחות של Skype (האפליקציה גם ככה אצלי במכשיר, ואם לא – אז הייתי מתקין בשביל הנסיעה), יש מינימום רכישה של 10 דולר, אבל זה נשמר בערך לעד.
ואז אפשר, כל עוד יש אינטרנט – להתקשר דרכה לטלפונים בכל העולם בעלות שיחה מקומית, על שיחות בגרמניה שילמתי 2.3 סנט לדקה לטלפון רגיל, או 10 סנט לנייד.

זה עבד מעולה בכל פעם שחייגתי!


זהו כרגע, בהמשך יועלו לכאן מידע ותמונות על אטרקציות ומקומות יפים… (הירשמו כאן כדי לקבל עדכון…)




התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…


טיול נעים!

Subscribe
Notify of
2 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
רוני פוקס
22 באוקטובר 2018 23:46

קצת פרטים על מלון LOWEN בבקשה

טל, צוות היער השחור
7 בנובמבר 2018 13:52

הנה רוני – סקירת מלון Lowen…