ערוץ רוונה (Ravenna Gorge) – מהמסלולים היפים ביער השחור

ערוץ רוונה הוא אחת הנקודות הפראיות ביער השחור. הוא מציע מסלול רומנטי וחווייתי בלב היער ולאורך הנחל, הכולל הפתעות שונות לאורך הדרך: גשרי עץ קטנים, גשר גדול בחלק התחתון של הערוץ, צוקים, מפלי מים קטנים, מבנים היסטוריים (למשל תחנת קמח מהמאה ה-19), בית קפה ועוד. בסך הכול אמור המסלול לקחת כשעה וחצי-שעתיים, כשחלק מהמסלול הוא בעלייה לא פשוטה.

מי שמגיע לערוץ רוונה יכול בהחלט להקדיש קצת זמן לחנות מוצרי הזכוכית Glasblaserei, הנמצאת ממש בנקודת ההתחלה של המסלול. החנות מציעה פריטים יפים מאד מזכוכית – ממש כמו במוזיאון. סביר להניח שלא תרכשו אותם (המחירים ממש לא זולים), אבל זוהי חוויה ויזואלית יפה. מה גם שאנשי המקום יוכלו להדגים לכם את אמנות ניפוח הזכוכית. במגרש החניה תמצאו בית קפה, חנות מזכרות ושעון קוקיה. כשאתם מגיעים לשעון הקוקיה, מומלץ שתבדקו מה השעה – בכל שעה עגולה יש מופע חביב של קוקיה ובובות, שמומלץ לראות אם אתם עם ילדים.

גילאים: מסלול ערוץ רוונה מתאים לילדים בסביבות גיל חמש ומעלה, כאשר קחו בחשבון שיש נקודות לאורך המסלול שהם יזדקקו לעזרה של ההורים. המסלול אינו מתאים לעגלות ילדים, כך שמי שמגיע עם ילדים קטנים צריך להצטייד במנשא נוח.

חנות הזכוכית הנמצאת בתחילת המסלול פחות מתאימה לילדים.

שעות פתיחה: ערוץ רוונה פתוח בכל ימות השנה ובכל שעות היממה. כמובן שפחות מומלץ להסתובב בו בשעות הלילה.

מחירים: הכניסה לערוץ רוונה היא ללא תשלום.

מזג אוויר והערות כלליות: הטיול בערוץ רוונה מתאים בעיקר לימי השמש, כשהחדשות הטובות הן שכמעט כל המסלול מוצל. בימים הגשומים חייבים להיזהר מהחלקות.

בחלקים מסוימים במסלול יש סרפדים (שיחים דוקרים) שעשויים לפלוש לתחומי הגשרים עליהם עוברים. מי שנוגע בהם עלול להרגיש כאבים וצריבות, ואף לראות שלפוחיות על העור. אם זה קורה שפכו מספיק מים על האזור, ואל תינסו לפאניקה. זה לא מסוכן, אלא יעבור תוך פרק זמן שאינו ארוך מדי.

הגעה: הערוץ נמצא מרחק נסיעה קצר מטיטיזי או מפרייבורג. דרך נוחה להגיע לערוץ היא דרך מלון Hofgut Sternen, שיכול להיות נקודת ציון טובה להתחלת המסלול (רבים חונים שם, למרות שלמיטב ידיעתנו חל שילוט שמסביר שהחניה היא לאורחי המלון בלבד). בכל מקרה, הכתובת של המלון היא Höllsteig 76, 79874 Breitnau/Hinterzarten.

כדי להגיע למלון אפשר לנהוג על כביש 31, לכיוון פרייבורג. לאחר שחולפים על פני Hollental, "עמק הגיהנום", מופיע כבר שילוט לכיוון המלון. מי שמכניס את שם האתר בלבד בתוכנת הניווט עלול להגיע לנקודת הסיום של המסלול. בכל זאת זהו מיקום הערוץ ב-Google Maps.

Ravenna Gorge

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments