19 אטרקציות פופולריות הכלולות בכרטיס היער השחור

היער השחור הוא אזור מרובה אטרקציות לכל הגילאים, ובכרטיס היער השחור יש מעל 200 מהן.
העניין הוא שחלק גדול מהן לא מעניין את רוב הקהל הישראלי, ולכן ננסה להציג כאן רשימה של האתרים והאטרקציות היותר מעניינות או פופולאריות שכלולות בכרטיס היער השחור המפורסם.
אנחנו לא טוענים שהאטרקציות האלה הן היחידות שרצוי לבקר בהן או שהן מתאימות דווקא לכם – כי בסופו של דבר אתם אלה שיודעים מה אתם מחפשים ומה מתאים להרכב הנוסעים שלכם, אלא המטרה היא לקצר את הדרך במציאת הדברים שלרוב מעניינים אחרים.

לחצו כאן לצפייה ברשימת האטרקציות המלאה
👈🏼 כאן כדי לקבל אותה ישר למייל כולל ציון האתרים הפופולאריים… 🙂
> כאן להסבר על מה זה בכלל כרטיס היער השחור….
> וכאן אם אתם רוצים לקנות אותו… (באתר הרשמי)

 

שימו לב – המידע שלהלן מבוסס על האטרקציות שבכרטיס בעונת 2022, וייתכנו שינויים קלים בין השנים.

1. עולם הים בקונסטנץ (Sealife Konsanz)

אקווריום שממוקם למעשה בשולי היער – בפינה הדרום מזרחית שלו, בעיירה קונסטנץ. באקווריום קונסטנץ תמצאו למעלה מ-3,500 בעלי חיים ימיים, ביניהם דגים בשלל צבעים וצורות, כרישים, פינגווינים, כלבי ים, תמנונים ועוד. יש באקווריום מספר תצוגות נדירות, למשל של דגי פיראנה טורפים או צבי ים. כמיטב המסורת נערכים כאן מופעי האכלה של בעלי חיים, שמומלץ לתפוס לפחות אחד מהם, כשאטרקציה אחרת היא הליכה במנהרה תת מימית. זה לא מהאקווריומים הגדולים בעולם… אבל כן חוויה מעניינת מאוד למי שפחות מנוסה בזה.

2. פארק הציפורים והקופים של דרום היער השחור (Vogelpark Steinen)

פארק חביב ובו מככבים, איך לא, הציפורים והקופים. האטרקציה העיקרית כאן היא המופעים המעמידים את בעלי החיים האלה במרכזם. מופע העופות הדורסים נמשך כחצי שעה וכולל מעוף של עופות וציפורים מיוחדים (הם עפים ממש מעל הצופים), כמה טריקים מעניינים ואפשר להצטלם עם החיות. מופע הקופים הוא למעשה כניסה למתחם בו אפשר לראות קופים (וגם טווסים), להסתובב מרחק נגיעה מהם ולהאכיל אותם. לצד המופעים יש גן חיות שלא מחדש יותר מדי, אבל יכול להשלים את החוויה הנחמדה הזו.

3. מפלי טריברג (Triberger Wasserfälle)

אתר טבע מהמפורסמים שביער השחור. המפלים הם הגבוהים מבין מפלי גרמניה (מדובר במפלים מדורגים). תוכלו למצוא כאן מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות – לא ארוכים מדי בכל מקרה – כשבדרך תראו את המפלים יורדים במפלסים השונים. מומלץ להיכנס למפלים דרך העיירה הסמוכה בעלת אותו שם, שהיא גם הכניסה היחידה שניתן להיכנס אליה ללא תשלום עם כרטיס היער השחור. מסלול קליל ויפה מאד, שיספק לכם המון הזדמנויות לתמונות יפות.

4. פארק החבלים בפלדברג (Kletterwald Feldberg)

פארק חבלים מדליק שהוקם במתחם האטרקטיבי מאד של הר פלדברג בדרום היער השחור. הפארק מציע מסלולים חווייתיים בדרגות קושי שונות, ומאפשר ללכת בין העצים, לטפס, לעשות סנפלינג ועוד. הפארק מתאים לילדים מגיל ארבע ומעלה ומגובה של 110 ס"מ לפחות – קחו את זה בחשבון. המתחם פתוח בין החודשים אפריל בנובמבר. בנוסף, כשמזג האוויר בעייתי עלולים חלק מהמתקנים לא להיות פתוחים, ואנחנו ממליצים לכם לברר מראש מה פתוח אם מזג האוויר גבולי בתאריך הביקור שלכם ביער השחור.

5. פארק האקשן המקורה FUNDORENA 

עוד אתר מאוד מבוקש בהר פלדברג הוא מתחם FUNDORENA שנמצא ליד פארק החבלים.
מדובר במתחם מקורה (כך שהוא מתאים גם לימים החמים וגם לימים הקרים) ובו טרמפולינות עם משחקי כדורסל וכדורעף, החלקה על הקרח, פארק חבלים עם רמות קושי שונות המשקיפות מלמעלה על שאר הפעילויות ואפילו רכיבה על פוני.
המתחם הזה מבטיח הנאה מרובה גם לקטנים וגם לגדולים. עדיף להזמין מקום מראש.

6. רכבלים – ובעיקר שאואינסלנד (Schauinsland)

ההרים של היער השחור מזמינים אתכם לעלות להרים, לנקודות תצפית עוצרות נשימה. אז למה שלא תעשו את זה ברכבל, שהופך את עצם העלייה להרים לאטרקציה של ממש? הרכבל הארוך ביותר באירופה עונה לשם רכבל שאואינסלנד, ומגיע לפסגתו של הר בעל אותו שם. הנסיעה המהנה הזו נמשכת לא פחות מכעשרים דקות, בגובה עצום. מומלץ לתזמן את העלייה על הרכבל לימים בהירים ונטולי עננים, בהם אפשר לראות ממנו נוף גן עדן. או לפחות את גרסת אזור היער השחור לכך: המרחבים העצומים של היער, ההרים המקיפים אותו (כולל האלפים השווייצרים) ועוד הפתעות.
בנוסף לכך רכבל הר פלדברג – קצר ומהנה, ובראש ההר ניתן לעשות טיול רגלי ולעלות גם למגדל התצפית.

7. אתרי מרחצאות וספא

רבים המגיעים ליער השחור, בעיקר זוגות, רוצים לבקר בבית מרחץ / במתחם ספא. במקומות אלה תוכלו ליהנות מפינוקים שונים עבור הגוף והנפש גם יחד, טיפולי ספא, מתקני ג'קוזי, עיסויים, בריכות חמות ועוד. יש לא מעט אופציות כאלה בתחומי היער, כאשר למרבה השמחה מספר אתרים כלולים בכרטיס היער השחור.
חוץ ממתחמי ספא תוכלו למצוא בכרטיס כניסה למגוון רחב של בריכות שחייה חיצוניות או מקורות. בחלקן תמצאו אפילו פארק מים!
בין האתרים האלה ניתן למנות את מרכז הבריאות וספא סולמר, ויטה קלאסיקה ויטל ספא בבאד וילדבאד שבצפון היער, באלינאה ספא, בריכת שחיה טבעית חיצונית בהוטנהופן, בריכת שחייה חיצונית ופארק המים בשלוכזה ועוד…
אנחנו ממליצים לכם לעבור על הרשימה המלאה של האטרקציות הכלולות בכרטיס היער השחור, לראות מה מסתדר לכם עם תכנית הטיול ולבקר לפחות במתחם אחד כזה.

8. שייט בקאנו (Kanutour24)

(עדכון – אתר הקאנו הוחלף – יעודכן כאן בהמשך…)

9. רכיבה באופניים חשמליות

אופניים חשמליות הן כלי תחבורה שלא תמיד מוזכר בארץ בהקשרים חיוביים, אבל שהרכיבה עליו בהדרכת הורים ובמסלולים ייעודים בחו"ל יכולה להיות חוויה מהנה. כרטיס היער השחור מקנה רכיבה באופניים חשמליות כפי שתוכלו לראות גם במפת האטרקציות. האטרקציה מבוססת על הדרכה קצרה ועל השכרת האופניים לפרק זמן מוגדר, והיא יכולה להתאים לילדים ולמבוגרים כאחד הרוצים לחקור את היער השחור בדרך שונה מהמקובלת.

10. פארק השעשועים היער השחור הגבוה (Spass Park)

פארק שעשועים ומים באגם שלוכזי, המציע אטרקציות הן בחודשי הקיץ והן בחודשי החורף. כאן ניתן לשכור אופניים חשמליות (ראו סעיף 15), לבצע גלישה עם אבובים או קרוניות על משטח יבש, לקפוץ בטרמפולינת בנג'י, לגלוש במסגרת, לערוך סיור סגווי קצר (חינם למחזיקי כרטיס), לשחק כדורגל במגרש מתנפח, להתנסות בגולף (באמצעות הרגל) במסלול קטן ועוד. בחודשי החורף הפעילויות משתנות, כאשר כאן כרטיס היער השחור מקנה למשל גלישה במגלשת שלג שצפויה להלהיב את הילדים ואת הצעירים בנפשם, שישמחו להשתטות וגם להתהפך מדי פעם :-). מומלץ לבקר עם ילדים למשך מספר שעה-שעתיים אם נמצאים באזור, אותו רצוי כשלעצמו לכלול בכל תכנית טיולים ביער השחור.

11. פארק העולם המצחיק (Funny World)

פארק נחמד, נוסטלגי ודי שונה ממה שאנחנו מכירים, כאשר את המתקנים מפעילים בלחיצה התיירים עצמם. יש כאן מתקנים דוגמת ספינת פירטים, מגלשה מהיר שמגיעה היישר לתוך המים, מיני רכבת הרים, קרוסלה, מתקן שמדמה רכיבה על סוסים, מתחם מיני גולף, בריכת כדורים ושלל פעילויות שמתאימות לקטנים או לגדולים מעט יותר. מתאים בעיקר למשפחות עם ילדים קטנים עד גיל 10-12, שרוצות להעביר מספר שעות בהנאה.

12. באולינג

נכון, לא צריך לטוס עד ליער השחור כדי לשחק באולינג. כמעט בכל עיר בישראל יש מתחמי באולינג שמתאימים לבילוי זוגי, משפחתי או של קבוצת חברים. בכל זאת, מהניסיון שלנו רבים המגיעים ליער השחור כן מחפשים פעילות מהנה להעביר כמה שעות, ומתחם באולינג יכול לעשות את העבודה – בעיקר כאשר הוא מוצע ללא תשלום עבור המחזיקים בכרטיס היער השחור. כרטיס היער השחור כולל אפשרות לשחק באולינג בשני מתחמים: במרכז הבאולינג מג'יק ובמרכז הבאולינג קינג פין, שניהם בחלקו המרכזי-מערבי של היער השחור. הפעילות הזו מתאימה גם ליום גשום.

13. מוזיאונים

  • מוזיאון היער השחור (Schwarzwald Museum)
    מוזיאון היער השחור ממוקם בעיירה טריברג, שגם היא מצריכה ביקור בלי קשר אליו. זהו מוזיאון מרתק שמגלה את כל מה שמעניין וחשוב לדעת על החיים ביער השחור כמה מאות שנים קודם לכן. במוזיאון תמצאו תלבושות עממיות שאיפיינו את האזור, יצירות אומנות מיוחדות שנעשו ביער השחור (למשל מוצרי זכוכית או גילוף בעץ), התייחסות ניכרת לתחום השעונים, צעצועים ובובת, תיבות נגינה מבמאה ה-19 ועוד הרבה הפתעות. למרות שיש ילדים שסבורים שמוזיאונים הם דבר "כבד", מהתרשמות שלנו רוב הילדים המגיעים למוזיאון הזה דווקא נהנים מאד.

  • המוזיאון לרכבות וקטרי קיטור (Modelleisenbahnmuseum Deutsches Dampflok – Tuttlingen)
    מוזיאון מעניין נוסף העוסק בכלי התחבורה המעניינים האלה, שגם הם מושכים רבים הילדים המבקרים בתחומי היער השחור. מעבר לכלי התחבורה האותנטיים האלה נעשות במקום מספר פעמים ביום (קיץ) או פעם ביום (חורף) הדגמות שמראות כיצד מערכת התחבורה במקום עבדה. המוזיאון הזה לא מתויר יותר מדי, אבל עבור אלה שמתעניינים בתחום הוא יכול להיות יופי של רעיון לביקור קצר.
  • מוזיאון המלח (Salt Works Museum – Rottwell)
    מוזיאון מיוחד בעיירה רוטוול שחושף אתכם להיסטוריה של הפקת וייצור המלח, החל מימי הביניים ועד לעצם היום הזה: שלב הקדיחה, השימוש בגלגלי מים, הליך הכרייה ועוד. לכך יש להוסיף מבנה אותנטי ודי מיוחד של המוזיאון, וגם סביבה ירוקה ופסטורלית המקיפה אותו. למרות כל אלה לא בטוח שהמוזיאון הזה צריך להיות ברשימת אתרי החובה במהלך ביקור ביער השחור, כי הוא די קטן, פחות מדבר לילדים וגם כך לא יקר מדי (2 יורו למבוגר, ילדים נכנסים חינם).\
  • מוזיאון השעונים הגרמני בפורטואנגן (German Clock Museum in Furtwangen)
    מוזיאון מומלץ שמתמקד בייצור שעונים, אחד מהתחומים שהיער השחור כל כך מזוהה עימם. במוזיאון תמצאו אוסף עצום של שעונים בכל צורה, ממקומות שונים על גבי הגלובוס ומשלל תקופות – בסך הכול יותר מ-8,000 פריטים. כמובן שיש כאן שעונים מיוחדים ומדליקים, דוגמת שעוני הקוקייה הבלתי נמנעים, שעונים מנגנים, שעוני חול וכיוצא בזה. תוכלו להבין איך שעונים עובדים וגם להיכנס לתוככי שעון. המוזיאון בן שלוש הקומות הוא לא גדול מדי, אבל כולל פריטים מרתקים וגם מספר פעילויות חווייתיות עבור הילדים, שיכולים לקבל חוברת הפעלה (באנגלית) ודף שאלות (בעברית למרבה השמחה).
  • המוזיאון הפתוח בגוטאך (Gutach) – מומלץ.
    אטרקציה אותנטית מקסימה בלב היער השחור שתאפשר לכם להתחבר למקום עוד יותר, ולהבין איך הוא נראה לפני כמה מאות שנים. זהו שחזור מדויק ואותנטי שהוא בבחינת מסע במנהרת הזמן, אטרקציה שמצליחה להיות מהנה ומלמדת בו זמנית. יש כאן בקתות קש שתוכלו להיכנס אליהם (כמובן שמומלץ לעשות את זה עם הילדים), מוצגים אותנטיים משנים עברו, בתי מלאכה שיחפשו אתכם לאופן בו אנשים עבדו בשנים עברו (נפחות וכמובן ייצור שעונים), הדגמת מלאכות מסורתיות, משטחים חקלאיים ולא מעט בעלי חיים שתיתקלו בהם. מכיוון שהמוזיאון פתוח אתם חשופים לתנאי מזג האוויר, ולכן מומלץ לתזמן אותו לימים בהירים יחסית.
  • מוזיאון הכוורנות (Biennale Museum Munsterdal)
    דבורים הן לא בעלי החיים שתרצו להיתקל בהם לרוב בטיול, גם אם כולם יודעים את החשיבות שלהן עבורנו (מישהו אמר ייצור דבש?). בתחומי היער השחור יש מוזיאון מעניין שמכניס אתכם לעולם הכוורנות, ויכול לחשוף אתכם לנושא שרבים לא יודעים עליו כמעט דבר. המוזיאון עוסק בגידול דבורים ובהפקת דבש, מראה לכם בתריסר חדריו מוצרי דבש וכוורנות מכל רחבי העולם ומכל התקופות (כולל תקופת האבן) וגם מופע דבורים. יש שטוענים שמדובר במוזיאון שמתאים בעיקר למרחיקי לכת, וגם מחיר הכניסה אליו גם ללא כרטיס היער השחור לא גבוה מדי (מבוגרים משלמים 2.5 יורו וילדים 1.5 יורו). לכן בדרך כלל הוא לא נמצא ברשימת אתרי החובה במהלך ביקור לבעלי הכרטיס, אם כי לדעתנו ניתן לשקול בחיוב לעשות זאת אם יש לכם כמה שעות להעביר.
  • מוזיאון הטבע בהר פלדברג (Feldberg House of Nature)
    זוכרים את פארק החבלים בפלדברג שהזכרנו מעלה? אז כשאתם מגיעים אליו וגם חוקרים את ההר היפה הזה, תוכלו לבקר במוזיאון טבע. זהו לא מוזיאון גדול מדי, אבל הפלוס הוא שהוא נגיש מאד ונמצא ממש ליד החניה לרכבל הגיע להר (עוד אטרקציית חובה). במוזיאון הזה תמצאו מוצגים מעניינים והפעלות אינטרקטיביות, בדגש על חיות וציפורים שעשו את היער השחור לביתם. זוהי אטרקציה נחמדה מאד לחובבי בעלי החיים, מה גם שהכניסה לבעלי כרטיס היער השחור היא כמובן ללא תשלום.

14. ביקור במכרה אמיתי

ביקור במכרה הוא אטרקציה חווייתית מאד, שתיקח אתכם לבטן האדמה – עם קסדה ופנס – ותגלה לכם את כל מה שמעניין לדעת על הכרייה. זוהי הרפתקאה של ממש, שילדים לא יכולים שלא להגיב אליה בשמחה. באזור היער השחור יש שלושה מכרים הנכללים בכרטיס ההנחות של היער: מרכז המבקרים של מכרה טאופלסגרגראונד, מרכז המבקרים של מכרה גרוב ונזל ומרכז המבקרים של המכרה ההיסטורי. בכל אחד מהם מקנה הכרטיס כניסה לעולם התת הקרקעי הקסום הזה, ולעתים הפתעות אחרות הנמצאות מתחת לפני האדמה.

15. מיניגולף

גם האטרקציה הבעיה יכולה להיכנס לקטגוריה של דברים שתוכלו לעשות בישראל, אבל כיף הרבה יותר לעשות ביער השחור – במיוחד אם האטרקציה כלולה בכרטיס ההנחות של היער השחור. הכרטיס מאפשר כניסה ומשחק במספר מתחמי מיניגולף מוצלחים מאד הנמצאים ביער השחור, למשל פארק הגולף ומיני גולף או ספא פארק (כך שתוכלו לשלב את הגולף עם פעילויות מהנות אחרות). המעוניינים לחוות את המשחק בצורה מיוחדת, שיש שרואים כמהנה יותר, יכולים להתנסות במשחק גולף כדורגל. מוזמנים לראות את המיקומים המדויקים דרך מפת האטרקציות של כרטיס היער השחור.

 

16. טעימות יין  

היין מקבל חלק מרכזי בטיולים שלנו במקומות רבים בעולם, וגם ביער השחור ניתן בהחלט למצוא לו מקום. נכון, לא כולם רואים את היער השחור כאחת מבירות היין של אירופה, אבל האמת היא שיש בו אזורים שמצטיינים בכך: אזור ארץ היין בסביבת באדן באדן, וכמובן שגם חבל אלזס. מי שרוצה לטעום מהיין המצוין של האזור בחינם יוכל לעשות זאת במספר דרכים. הכרטיס מקנה טעימון יין בחינם ביקב דורבאכר, סיור ביקב ובמרתפי היין גלדרמאן, סיור ביקב ומרתפי היין ביקב אובריקירכר וכן ביקב רננר. מתאים במיוחד לזוגות, שיכולים למצוא מקום לטעום מהיין ברוב האזורים המרכזיים של היער השחור.

17. קרבות לייזר (Lastertag Arena Denzlingen)

משחקי לוחמה -הדור הבא! זירת Denzlingen (פרייבורג) היא אחת הגדולות והמודרניות ביותר בדרום גרמניה.
משחקים בחדרים אפלים, מבוכים עם מכשולים ומקומות מסתור עם תאורה ותפאורה מיוחדת. המטרה של המשחק היא להגיע לניקוד הגבוה ביותר על ידי סימון שחקנים ונקודות עניין. זה דורש עבודת צוות, סיבולת, דיוק, ומהלכים טקטיים! פתוח בכל מזג אוויר (הנה עוד יתרון ליום גשום). יש להזמין מקומות מראש.

18. עולם הילדים | Kinder Galaxie

משחקיה שמתאימה בעיקר לילדים קטנים, ובטח ביום גשם.
מתחם מגוון של משחקים מתאמים, טרמפולינות, מבוכים, מתנפחים רבים, מסעדה במקום ועוד.

19. פארק אירופה

הדובדבן שבקצפת!
פארק אירופה הוא הפופולארי ביותר בגרמניה ובין המוכרים והמתויירים בעולם. הפארק מחולק ל-18 אזורים שונים, כל אחד מהם מייצג מדינה אירופאית אחרת.
בין האטרקציות תוכלו למצוא מתקני Extreme בעיצוב מדהים, טירות מפחידות, מופעים מדהימים ועוד ועוד.. בכל איזור תמצאו מסעדות האופייניות לאותה מדינה.
3 טיפים חשובים:
1. הגיעו בסמוך לפתיחת הפארק.
2. הורידו את אפליקציית Europe park guide. תוכלו למצוא בה עזרה בחניה, זמני מופעים, עזרה בניווט בפארק ואפילו עדכונים בזמני ההמתנה לאטרקציות השונות.
3. רכשו כרטיסים כבר מראש על מנת לחסוך זמן.

 

לחצו כאן לצפייה ברשימת האטרקציות המלאה

> וכאן למידע מעודכן נוסף על הכרטיס בעברית…

> לחצו כאן למעבר לאתר הרשמי לרכישת הכרטיס…

Subscribe
Notify of
5 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
gal
29 באפריל 2023 17:19

שאלה לגבי הכרטיס השחור ( הרגיל ). האם האטרקציות שמופיעות אצלכם באתר הם לא "מנצלים" את ה3 ימים ? כלומר רשמתם שכל יום שמשתמשים מתחיל להיספר היום . מה קורה כאשר נגמרו 3 הימים ? לא ניתן להשתמש בכרטיס לאתרים אחרים ? לא תהיה הנחה ? או שרק לפארק אירופה לא ניתן להשתמש?

טל, צוות היער השחור
6 באוגוסט 2023 10:29
Reply to  gal

לאחר שהשתמשת בכרטיס היער השחור במשך 3 ימים נפרדים – לא ניתן להשתמש בכרטיס עוד.
ולכן הרעיון הוא לתכנן מראש את האטרקציות, כך שבאותם יומיים (פחות יום פארק אירופה) – תתחילו את היום עם הכרטיס ותנצלו אותו בהתאם.
מעבר ל-3 הימים כן ניתן להמשיך להשתמש בכרטיס באטרקציות שהן אתרי 'בונוס' – רשימה כאן…

rafi
24 בדצמבר 2018 8:35

אחלה רשימה. מאוד עוזר כשמתכננים מסלול

ארנה לבנון
5 במאי 2018 18:10

שלום רב
רכשתי את הכרטיס השחור עבור כל משפחתי
מבקשת את עזרתכם בבניית מסלול ליומיים שיאפשר ניצול מכסימלי של אתרים שאלהם הכניסה חופשית
(היום השלישי הוא לפארק אירופה))
תודה
ארנה לבנון
0545455790

טל, צוות היער השחור
10 במאי 2018 11:10

ארנה זה מאוד פשוט –
עם הרכישה את מקבלת אימייל ובו קישור לגישה להמון חומר בעברית, על כל האתרים שבכרטיס, וגם כמה וכמה ימי טיול מוכנים.
במידה ואינך מוצאת או לא התקבל פני אלינו או למקום ממנו רכשת ויעזרו לך בשמחה.
טל