טיול 3 משפחות – מסלול וטיפים של תמר גורן‎

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

טיול משפחות ביער השחור | הטיפים של תמר גורן‎

אז הנה ההמלצות שלנו:

1. היער השחור- חופשה מדהימה למשפחה- אטרקציות, נופים מרהיבים, זמן משפחתי ביחד.
בילינו 3 משפחות עם ילדים בגילאי 5-8 בשבועיים אחרונים של אוגוסט 2018 (אחרי סיום החופש הגדול של הגרמנים).

2. מזג אוויר– להערך לכל. היה יותר קר מחם. אך גם ימי שרב וימים קפואים. לא לפחד לטייל בחוץ שקר. שיהיה תמיד ברכב בגדי ים, מגבות, בגדים להחלפה, מטריות וג'קט.

3. נחיתה– ציריך- כשעה וחצי-שעתיים נסיעה לHINTERZARTN

4. מקום לינהBRAVISCASA בניין דירות קטן, קלאסי למספר משפחות. דירונת של 2 חדרים, נקייה ומצוחצחת, מצויידת במה שצריך. מיקום מעולה.
באמצע עיירה. לא בלב הטבע אך עם נוף הרים. בסמוך מאפיה קטנה ובית מרקחת.

5. לקחת בכיף את הבוקר, לזכור שהמטרה היא היחד המשפחתי. להתחיל בארוחת בוקר,לבחור כל יום אטרקציה מרכזית אחת, להתחיל איתה ואז להמשיך לעוד אחת או שתיים לפי "מחסן האפשרויות", מזג האוויר, מצב העייפות, להיות גמישים ולא להעמיס. אנחנו העדפנו לחזור עד 18 ולא מאוחר יותר, להתקלח ,לנוח ולהכין א. ערב בניחותא ולארגן הציוד למחרת.
יצאנו מוקדם רק למגלשות טודנאו לפארק אירופה.

6. אוכל- עדיף עדיף לבשל בצימר (גם למאותגרי מטבח)- לקנות בסופר המקומי- חוויה בפני עצמה ולהכין לבד בבוקר ובערב. כל המסעדות מגישות אוכל תיירים לא טעים ולא בריא. כדאי לנסות מסעדה מקומית – אם ישנים ליד טיטיזי אז לבחור מסעדה בנורשש דרך טריפאדוויזר. לקחת בחשבון שהמסעדות לא מגישות אוכל בין 14 ל17. ולחפש המלצות לפני הנסיעה כי קשה למצוא מסעדה טובה בלי המלצה מראש.לצערי אין לי המלצה…

7. מומלץ במהלך החופשה לבחור אטרקציה אחת מכל סוג– אתר מפלים אחד, פארק חבלים אחד, שיט בסירה , רכבל וכו'. ורק אם יש ממש מיוחדים אז עוד.
כן כדאי לטייל כמה שיותר בטבע. אין צורך, למשל בללכת למספר פארקי חבלים.

8. לקחת בחשבון שהיום הראשון והיום האחרון קשים יותר – השינוי לילדים, האריזות, הפריקה, מקום חדש….

9. להביא בוסטר לנסיעות. בדיעבד, עדיף עם משענת כי ככה קל יותר לילדים לנוח ויותר בטיחותי. ויש הרבה נסיעות.

10. להביא לילדים יצירות/צעצועים/טאבלט עם סרטים– שהם יבחרו. לא לשכוח לשמור יצירות לטיסה חזור. לטיסה -להביא שקית לזבל (חוסך המתנה לדיילת).

11. הספר "משפחה מטיילת" מומלץ בחום. עוזר המון. לא לוותר עליו. עוזר לזהות את הישראלים…

12. לזכור לשמור מפתח של הבית במקום נגיש וכסף ישראלי למונית בחזרה הביתה. להזמין מראש ארוחות ילדים לטיסות.

13. כרטיס אדום/שחור- לא בטוח שמוזיל. לא שווה לרוץ לקנות אלא אם יש לפחות שני ילדים וגם אז לא בטוח. היתרון ללא כרטיס – שלא מסונדלים לאתרים. ואם רוצים כרטיס שחור – להזמין עצמאית באתר ולהדפיס בבית.קל ופשוט.

ועכשיו קצת על המסלול:

14. יום הנחיתה בציריך– נכנסו לציריך- להסתובבות. כיוון הפוך מגרמניה… סיור די סתמי. שווה רק בשביל להכיר קצת את ציריך. האכלת ברווזים/גלידה/שוקולד.

במוזיאון הצעצועים הילדים לא התחברו. לצאת לפני 15 מציריך כי יש פקקים איומים.

15. יום טודנאו ופלדברג– מגלשות- להגיע עד 8:45. לא לבעלי לב חלש, מסלול טוני תרגולי- מקסים מקסים לקטנים. להעזר בתרגום שבספר. יש מתקן משחקים נחמד ובחינם ליד פארק החבלים בכניסה לטוני תרנגולי. טרמפולינה בפנדורה- רק אם גשום. פחות מומלץ. וסיימנו את היום בפארק המיים באד פרדייס. ביום אחר עשינו את מתחם החבלים ואת הרכבל.
בפארק החבלים- יש להזמין מקום מראש- היינו 4 שעות על עצים  עם בני 7.5 ו-8.5. כל ילד עד רמת הפחד שלו…התחלנו במסלול בסיסי ואז המשכנו למתחם המתקדם-לרמה הקלה.
לא לבעלי פחד גבהים. מאתגר מאד. אם ממשיכים למסלול מתקדם אז לבחור את הירוק- מסלול אומגות. היתה חוויה מדהימה עם ילדים אמיצים. הרכבל מומלץ מאד- נסיעה קצרה, נוף מדהים. עלינו ברכבל וירדנו ברגל. לסיכום, היינו יומיים בפלדברג.

16. פארק באדן פארדייס– גן עדן לילדים. מתחם המבוגרים קסום. מומלץ אפילו חצי שעה להתרגעות הגוף (שקט, נוף מהמם, ג'קוזי, כסאות חימום, קוקטייל בבריכה)-תפרגנו לבן הזוג ולכם. היינו פעמיים. לזכור שביום גשום מאד עמוס שם, אז ויתרנו בימים כאלו.

17. יום צרפת– תכננו קולמר, ריקוויר וטירה- נשארנו יותר מ -6 שעות בקולמר. אחד הימים המוצלחים! רכבת ירוקה – אוזניות בעברית. הרכבת מומלצת כי כך מתרשמים בלי להתעייף.הילדים מתלהבים ולקראת הסוף משתעממים מההסברים. חנויות מקסימות, אווירה נהדרת. בשוק מסעדה מרוקאית (מצד שמאל לכניסה),שמגישה קוסקוס טעים ועוד מנות. ברחוב- פסלים חיים, קונדטוריות, ונציה הקטנה. לא לפספס את מוזיאון הצעצועים-משחקים נוסטלגים (פאזל מעץ, פאקמן, מריו), קומת רכבות חשמליות, ממוזג. בילינו שעה וחצי קסומה במוזיאון. מזרקות מים מהרצפה- ליד החניון, קרוסלה לקטנים. כמובן שהכל תלוי מזג אוויר.

18. טריברג– מפלים- המסלול הקלאסי- כניסה מהכפר-חביב ולא יותר, המסלול האדום אמור לקחת שעה, לקח לנו חצי שעה. לקראת הסוף בית קפה ואומגה לילדים. ככה ככה. אולי שווה להתחיל מלמעלה, ולרדת את כל המפלים (אם מתכננים את מפלי הריין אפשר לוותר) שעון הקוקיה בEble Uhren Park, אטרקציה חביבה לתיירים, הזדמנות לקנות שעון קוקו למזכרת. היתרון בשעון זה הוא שנכנסים לבפנים ורואים איך השעון עובד (פחות או יותר).

19. רוונה – מסלול מקסים- הולכים דרך גשר, נחל, מפלים, מדרגות בתוך היער וכשמתחיל להמאס חוזרים. הלכנו ביום קפוא 40 דקות הלוך ו20 דקות חזור. בנקודת ההתחלה מלון יפה עם ניפוח זכוכית ומזכרות מזכוכית במחיר מוגזם. אבל חביב מאד. גם שם יש שעון קוקו (יכול להיות חליף לשעון ליד טריברג). מסעדה בנורשטט ושייט באגם טיטיזי- מתאים לתיירים וליום קר. הטיילת בטיטיזי תירותית מאד- רק למי שמחבב אתרים כאלו.

20. איזור שלוכזי– מסלול היער הקסום- מסלול נהדר עם פסלים. דומה לטוני תרנגולי אבל גם מומלץ ביותר. לא מופיע בספר. יש הסבר באתר "למטייל". לאחר מכן נסענו לאגם שלוכזי היפה- טיול אופניים (לא חייבים להקיף האגם, רוכבים קצת הלוך וחזור), באגם אופציה לשייט ולשחיה. בית קפה חביב ביותר לממתינים לרוכבים. וסיום היום בפארק המיים בבאדן פרדייס.

21. פארק אירופה
– מומלץ כיום אחרון, כי הכי אטרקטיבי. מקום מטריף לגדולים ולקטנים. להגיע ב8:15.(הפארק נפתח ב8:30 למרות שכתוב 9,שיא העונה..). יש חניה צמודה ב20 יורו. חניה קצת פחות קרובה ב6 יורו- מומלצת אם מקדימים. מומלץ להתחיל ב- 3 מתקנים הכי מבוקשים עד שהעומס מתחיל.לנו היה מזג אוויר משגע וכמעט בלי תורים. אפשר לקנות בפארק אוכל- לא יקר במיוחד. לסחוב כמה שפחות. את מתקני המיים לעשות בסוף היום ואז להחליף בגדים ברכב וכך לא לסחוב בגדים להחלפה. לבוא עם מכנסיים קצרות ונעלי התעמלות נוחות. לבחור מראש את האתרים באפליקציה ואז רואים און-ליין מה הכי קרוב ואיפה עמוס. אנחנו אחרי המתקנים הראשונים הוספנו עוד אתרים אחרי שהבנו איך העסק עובד…לא לפספס את וולטריום בכניסה, מצד שמאל וארתור, הילדה עשתה 4 פעמים את אטלנטיס- מתאים כמעט לכל גיל- חביב וקל. רכבת סוויס טריין. מומלץ, עם תשלום קטן נוסף- רכבת הרים עם משקפי תלת מימד ALPENEX COASTIALTY- ,עוד המלצה- 4D MAGIC CINEMA, מבוך לייזרים- צריך להכנס לבד לחדר חשוך ולעבור בין קרני לייזר, לא להחמיץ- הופעת פדינגטון על הקרח ומתקני מיים – פוסידון וטירול. ויש עוד …
מסיבה בונציה -פחות מומלץ, סודות כוח המשיכה- רק למביני גרמנית. גן הדיזנוארים של סבתא, והיהלומים-מתאים לקטנטנים.

22. ביום האחרון-מפלי הריין– הגענו דרך טירת לאופן. מספיק ביותר. קופת הכרטיסים צמודים לחניה. יש מסעדות תיירים ואוטו אוכל הודי טעים ופיקנטי- אורז ועוף. מומלץ לרדת ברגל, בשביל ההרפתקאות, עד הקומה של המעלית, יש תצפיות מדהימות ואז לרדת עוד קצת ולהגיע למפלים דרך מערה קטנה. ממש צמוד צמוד למפלים ואז לחזור במעלית השקופה.

23. בחרנו לישון במלון, צמוד לשדה התעופה ולטוס למחרת, כדי לא להגיע תשושים לטיסה או הביתה. לקחת בחשבון שהמלונות ליד שדה התעופה לא משהו.
אנחנו ישנו ב'הולידי אין אקספרס'. חדר לא גדול, לא הכי נקי. ארוחת בוקר מגוונת וטעימה מוגשת מ4 בבוקר.

24. לסיכום- חוויה נהדרת.
האתרים המומלצים (כאמור היינו עם בת 7.5 ) הם: פארק אירופה, באדן-פרדייס, פארק חבלים בפלדברג, מסלולי טבע- טוני תרנגול, היער הקסום, קולמר. מגלשות טודנאו.
הפחות מומלצים: טריברג, טיטיזי, מתחם פנדורנה.




התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…


טיול נעים!

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments