12 יום מלאי חוויות של משפחת פרי

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

12 יום מלאי חוויות ביער השחור |  סיפורם של משפחת פרי

מאיפה ולאן תל-אביב-באזל

חזרנו היום עייפים אך מרוצים לאחר 12 ימים ביער השחור. אין ספק אזור מקסים!
היינו הרכב של זוג + 3 ילדים (9,13,16) + אמא שלי שהצטרפה אלינו (טיול בר מצווה..).
ראשית אני רוצה להודות לקבוצה המדהימה הזו על כל הטיפים והשיתופים וכמובן למנהל הקבוצה טל.
אז אשתף אתכם בחוויות שלנו. (מקווה של יהיה ארוך מידי…)

היה לנו כרטיס אדום + כרטיס שחור.
קודם כל בהרכב משפחתי כזה, במיוחד אם הולכים לפארק אירופה ופארק הנשרים והקופים, חובה לרכוש את הכרטיס השחור.
תובנה נוספת – הגלישה ברחבי היער לא תמיד עובדת כמו שצריך הרבה פעמים הוויז 'מחפש רשת'. אצלנו בדירה היה wifi והורדנו כל יום את המפות ליום הבא. ועבדנו יותר עם גוגל מפות שהוכיח את עצמו באופליין ופחות עם וויז.
מזג אוויר – היו לנו ימים חמים (מזגנים אצלם כמעט ואין). בבוקר ובערב קריר. לבוש קצר עם עליונית דקה מעלה. היו גם ימים שהתחילו בגשם שוטף.

יום 1 טיסה לבאזל עם איזיג'ט. לקחנו את הרכב מהצד הצרפתי ויצאנו לדרך לכיוון העיירה המקסימה Lenzkirch. הגענו לקראת הערב – התארגנות וקניות בסופר. הסופרים פתוחים עד השעה 20.00 ויש גם כאלה שפתוחים עד 21.00. דרך אגב מחשיך רק לקראת השעה 22.00. ארוחת ערב אכלנו במסעדה איטלקית קטנה ביתית בכניסה לעיירה. היה טעים.

יום 2 התחלנו את היום ברוונשלוכט. עשינו מסלול הליכה בערוץ רוונה. מסלול יפה עם נחל שוצף, מפלים, וצמחיה עבותה. לאחר מכן בחנות המזכרות ראינו הדגמה של ניפוח זכוכית.
משם נסענו לטיילת אגם טיטיזה. טיילנו לאורך הטיילת המקסימה עשינו שייט באגם (עם כרטיס אדום) ואכלנו ארוחת צהריים בטיילת.
משם המשכנו לכפר הינטרצרטן, עשינו מסלול הליכה קליל שלאורך שביל ההליכה מצויר גמד קטן ששמו פלחטל.
סיימנו את היום בפארק באדפרדייס (שעה וחצי כניסה עם הכרטיס האדום). היה מעולה!

יום 3 התחלנו את היום בהר באלכן עלינו עם הרכבל למעלה ועשינו טיול רגלי קצר על ההר וצפינו בנוף המקסים.
לאחר מכן נסענו לעיירה שטאופן שעל גבעה שמשקיפה על העיר יש שרידי טירה עתיקה. הסתובבנו ברחובות העיירה וישבנו לקפה ועוגה (יותר נכון עוגות..😀) בקפה Decker – מומלץ!
משם המשכנו לפארק הנשרים והקופים (vogelpark) מומלץ לכל המשפחה! הסתובבנו בפארק ראינו את מופע העופות הדורסים והאכלנו את הקופים. היה ממש כיף! כולם נהנו.
סיימנו את היום בספא קסיופאה. היה אחלה !

יום 4את היום התחלנו בעיר פרייבורג טיילנו ברחובות העיר ובשוק ההומה אדם בין מלא דוכנים. חוויה כיפית. כמובן שטעמנו נקניקייה מקומית וקנינו עוגת גבינה חלומית בדוכן העוגות של stefan. מעולה! ראינו את הקתדרלה המרשימה בכיכר המרכזית והסתובבנו ביון החנויות.
מומלץ להגיע לפרייבורג ביום שבת מספר הדוכנים גדול יותר משאר ימות השבוע. (ביום ראשון לא מתקיים שוק).
היינו חצי יום (לי זה לא הספיק…) ומשם נסענו לפארק שטיינוואסן. אחלה פארק. הילדים (וגם אנחנו) נהנו מהמתקני. מגלשות הרים, רכבל, אבובים, קצת חיות ועוד.
לאחר מכן חזרנו לעיירה שלנו. הסתובבנו בעיירה המקסימה וארוחת ערב.

יום 5צרפת חבל אלזס דרך היין.
נסענו בבוקר למולוז למוזיאון המכוניות. מוזיאון מרשים לחובבי המכוניות וגם לא. אוסף מרשים של מכוניות (בוגאטי, מרצדס, פורש ועוד…).
לאחר מכן נסענו לעיירה המקסימה קולמר. כל הדרך עברה בין גפנים ממש דרך יפה. קולמר שוכנת בלב אזור היין של אלזס. אחד האזורים היפים בקולמר הוא אזור המכונה "ונציה של אלזס". הסתובבנו בעיר אכלנו פיצה אלזסית מקומית וקינחנו בגלידה.
לאחר מכן נסענו לכפר ריקוויר שנחשב ליפה ביותר בדרך היין. שוטטנו בין הרחובות.
חזרני לדירה עייפים אך מרוצים.

יום 6היום נסענו לפלדברג. התחלנו בהליכה ביער בשביל אנתוני התרנגול מסלול נחמד ביותר. לאחר מכן נכנסנו לפארק החבלים היה ממש אתגרי
 כסיימנו לטפס נסענו נסיעה קצרה ברכבל במעלה ההר.
לאחר מכן נסענו לטודנאו – לא הספקנו לעלות למגלשות (הכניסה היא עד 16.30 דקה אחרי לא מכניסים) אז הלכנו למפלי טודנאו היה מקסים.

יום 7 – היום היינו אמורים לנסוע לשטרסבורג (צרפת). הייתה לנו תקלה עם הרכב מה שגרם לנו כל היום להיות מנוטרלים.
בערב הקודם שלמזלנו הגענו לעיירה שגרנו עצרנו בסופר המקומי ולאחר שסיימנו עם הקניות הרכב נתקע ואי אפשר היה לנהוג בו, מה שהתחיל מסכת ייסורים מול יורופקאר של 24 שעות עד שקיבלנו רכב חליפי. בסוף לקחנו את הבאסה בסבבה. כמו שאומרים הכל לטובה.
מחר יום חדש.

יום 8 – היום שהילדים חיכו וציפו לו – פארק אירופה. הגענו בפתיחת הפארק והלכנו בסגירה (20.00 בערב).
יום חוויתי בעיקר לילדים.

יום 9היום נסענו למפלי הריין בשוויץ. הגענו לגדה הצפונית שבה נמצאת טירת ורת. לקחנו שיט קצר בסיגה הצהובה, לעבר המפלים שיט זה הוא אל הצוק שבמרכז המפלים וכולל עלייה על הצוק. חוויה אמיתית.
לאחר מכן נסענו לעיר קונסטנץ הסתובבנו ברחבי העיר במדרחוב וגם לקניון Lago . הסתובבנו קצת על שפת האגם ומשם נסענו לאי מיינאו אי הפרחים והפרפרים.
הגענו לאחר השעה 17.00 אז מחיר הכניסה הוא חצי מחיר. מקום מקסים.

יום 10התחלנו את היום ברכבל שאואסינלנד (כרטיס שחור) זוהי נסיעת הרכבל הארוכה ביותר בגרמניה (כ20 דק') מלמעלה נשקף נוף מרהיב ועשינו מסלול הליכה עד הפסגה.
לאחר מכן נסענו לטריברג עיירה נחמדה והלכנו אל מפלי טריברג, המפלים הגבוהים ביותר בגרמניה. עשינו מסלול הליכה קצר וראינו את המפלים היפים.
נסענו להורנבורג לראות את שעון הקוקיה הגדול וסיימנו את היום בספא סולמאר – מומלץ! היה אחלה.

יום 11 – התחלנו את היום במגלשות טודנאו. הגענו כבר ב8.45על מנת להכנס בין הראשונים. חוויה נהדרת.
לאחר מכן נסענו לגרפנהאוזן לשביל הפסלים. ממש נחמד. מסלול מעגלי מקסים המקיף אגם שלוכטזה אגם קטנטן להבדיל מאגם שלוכזה שגם אליו נסענו.
סיימנו מוקדם חזרנו לדירה ובצהריים שוב נסענו לפרייבורג. הסתובבנו בעיר, בין החנויות. קצת קניות , אוכל וכו' הפעם נכנסו גם לקתדרלה המרשימה.

יום 12 נסיעה לבאזל לשדה התעופה – חזרה הביתה.

מצרפת מדגם קטן מתוך אלפי התמונות שצלמנו.

התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…