טיול של שבועיים ליער השחור עם 2 בנות – משפחת אמירים

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

טיול של שבועיים ליער השחור  |  סיפורם של משפחת אמירים

מאיפה ולאן תל-אביב-ציריך     |     מקומות הלינה 
3 לילות במלון Burghotel Feldberg שבפלדברג

6 לילות בדירה Gasthaus Sonne Neuhäusle בסאנקט מארגן
3 לילות בכפר הנופש Les Trois Forets (לא ביער השחור)

שלום חברים יקרים, חזרנו שלשום אחרי שבועיים מדהימים ביער השחור וחבל אלזס עם שתי בנות היפראקטיביות במיוחד (5, 1.5).
חזרנו אמנם מותשים אבל עם המון חוויות סיפוקים ותובנות לטיולים הבאים אותם נרצה כמובן לשתף אתכם:

מקומות לינה:
1. 3 לילות ראשונים במלון Burghotel Feldberg, מלון סוף הדרך עם ארוחת בוקר מדהימה והכרטיס האדום כלול אבל… יקר 163€ ללילה
 2. שישה לילות במקום מדהים ב-Sankt Margen שנקרא Gasthaus Sonne Neuhäusle. לקחנו דירה למשפחה ב-75€, הכל חדש אחרי שיפוץ (במבנה החדש יותר) והנוף… חלומי, ארוחת בוקר טובה, מתקני שעשועים בחוץ, ופינת משחקי חברה, יש במקום גם חוות סוסים והיחס מדהים! מומלץ ביותר!!
3. שלושה לילות בכפר הנופש המדהים Les Trois Forets בצרפת מרשת central parcs עליו אפרט בהמשך.

מספר טיפים כללים:
1. יש לכם 2 ילדים מתחת לגיל 5? קחו אתכם עגלת תאומים!! כל מילה מיותרת…
2. בוסטר mifold, חפשו בגוגל, 200₪ באמזון להזמין מראש וחסכתם עלות של השכרת בוסטר או מקום במזוודה
3. מומלץ להזמין רכב אוטומט, קחו כמובן רק סטיישן.
4. בדיעבד הייתי לוקח מלון אחד לכל תשעת הימים בעיר השחור (כמובן את הדירה)
5. ארוחות בוקר – בתאוריה תכננו שהורה אחד יאכל ראשון, השני עם הילדים במשחקים ואז מצטרפים והורה שאכל דואג להאכיל את הילדים, בפועל לא הקפדנו על זה וחבל.
6. הפוך על הפוך – קחו מלון ללא הכרטיס האדום, כן כן, זה יוזיל את עלויות המלון וכך לא תהיו במרדף אחרי אטרקציות אלא תלכו למה שבאמת מעניין אתכם.
7. טיפ אחרון מאשתי, סעו בלי הילדים LOL וברצינות, אם בכל זאת אז לתקופה של 10 ימים מקסימום, לנו קצת הרגיש ארוך מדי ומתיש.

ועכשיו לחלק המעניין:

יום 1 – טיסה של אל על לציריך בשעה 16, עיכוב של שעתיים בטיסה. אחרי שכבר נכנסנו למטוס הבינו שהתקלה שעבדו עליה רצינית יותר ותתארך, באסה, עם תינוקת בת שנה וחצי אבל שרדנו, נחתנו ב21, השאר הלך חלק, קיבלנו סקודה אוקטביה סטיישן אוטומט ויצאנו לדרכנו החשוכה, הגענו לפלדברג בשעה 00:15 אחרי עצירה בנסיון להרגיע ולהרדים את הקטנטונת. כשהגענו למלון,למרות שהתרענו על הגעה מאוחרת לא היתה נפש חיה, רק אחרי שדפקנו בדלת האחורית יצאו אלינו בקבלת פנים חמה ומרגיעה. אכן, אנחנו לא הראשונים שמגיעים בשעות הקטנות של הלילה.

הטיפ היומי: אם אתם נוחתים בערב, קחו מלון ליד השדה, גם ככה ודאי תרצו להגיע למפלי הריין הקרובים ואולי גם לאגם קונסטנץ, חסכתם נסיעה ארוכה בלילה ועוד נסיעה למפלים מהיער השחור וגם אולי עוד יום של השכרת רכב למרות שעל המלון תשלמו יותר מאשר ביער השחור. כלכלית זה לא משנה אבל עם ילדים קטנים לנסוע ב 22 בלילה… לא מומלץ

יום 2 – לאחר ארוחת בוקר טובה שמנו פעמינו למפלי טודטנאו, הליכה קצרה לוקחת אתכם למפל יפה עם גשרים וכסאות נח נחמדים. המפל לא מרהיב לדעתי אבל ההליכה הקצרה אליו מצדיקה את הביקור בו. משם המשכנו לפארק שטיינוואזן. וואו, איזה פארק מקורי וכייפי, מתאים לכל גיל, בתוך הטבע, היה לנו מזג אויר מושלם (בכלל בכל הטיול). הבת שלי גילתה אומץ לב מפתיע כשרצתה לעלות ברכבל הפתוח ולגלוש במגלשות הרים וגרמה לי לשנות קצת תכניות וללכת למגלשות טודטנאו שחשבתי לוותר עליהם מפאת גילה הצעיר מדי. אחרי חמש שעות כיפיות בטירוף בפארק, רעבים ומסופקים נסענו לטיילת אגם טיטי לשיטוט וארוחת ערב.

הטיפ היומי: הקדישו לפארק שטיינוואזן חצי יום ולפחות 3 שעות לטיילת אגם טיטי בוודאי אם יושבים לאכול. כמו כן רצוי לשלב את מגלשות טוטדנאו עם המפל ופארק שטיינוואזן באותו היום ולהשאיר את טיטיזי ליום אחר.

יום 3 – אמרנו מגלשות טוטדנאו לא? 9 וחצי בבוקר, תור קצר ביותר. בתי ואני עולים על הרכבל, הנוף מלמעלה מדהים, הרבצנו כמה תמונות ושוב עוד תור קצת יותר ארוך אבל במהרה אנחנו על המגלשה וכל הדרך למטה הזאטוטית הקטנה מאיצה בי בלי סוף "יותר מהר, יותר מהר" ו-"אני לא מפחדת", בקיצור דפקנו שם את הגלישה של לייף ואני יצאתי מבסוט ממנה. ממשיכים למקום *מדהים* שמשום מה קיבל רק סמיילי אחד בספר של המשפחה המטיילת אבל לחובבי הטבע והמפלים זהו אתר חובה: menzenschwander wasserfälle. פינת חמד יפייפיה עם נחל ומפל מיוחד שניתן להגיע אליה ממש תוך 2 דקות הליכה מהרכב! רצוי מאוד לשלב את זה בדרך לפלדברג למשל (15 דקות משם), הסיור במקום אורך כשעה. אחר כך המשכנו לאגם שלוכזי, רצינו להשכיר אופניים חשמליים הכלולים בכרטיס האדום אך הסתבר שהכל היה מלא ושיש להזמין מראש דרך האתר שלהם. למזלינו בדיוק הגיע שיט לתחנה הקרובה לעיירה אז עלינו של השייט שהיה נחמד מאוד. אחר כך עלינו על הרכבת של Rothaus הבירה המקומית המפורסמת. יש מסלול קצר הכלול בכרטיס האדום ומסלול ארוך שעליו צריך להוסיף כמה יורו. עלינו על המסלול הארוך שמגיע עד למרכז המבקרים של מבשלת הבירה (שם גם מתחיל שביל הפסלים, דרך אגב), מאוד נחמד ומומלץ לילדים קטנים.

הטיפ היומי: לתאם מקום מראש להשכרת אופניים חשמליים. יש מספר מקומות כאלו המפורטים באתר של היער השחור הגבוה. לא בכולם ניתן להשכיר נגרר או כיסא לילדים.

יום 4 – עוזבים את המלון בפלדברג ושמים פעמינו למתחם של הר פלדברג. השארנו פקדון עבור הכרטיס האדום ואז יכולנו להשתמש בו גם ביום העזיבה (ניתן לבחור בין יום ההגעה ליום העזיבהׂ). היה לי ספק לגבי התאמת פארק החבלים שם לבת הגדולה שלנו אבל ללא קשר באותו היום היא הייתה קוטרית ולא הייתה בעניין. הסתפקנו במתקני השעשועים שליד הפארק. היה גם די קר במקום (האזור קר יותר משאר האזורים בשל גובהו) ולכן ניסינו לשדל אותה להיכנס ל-Fundurena אך גם ללא הועיל. התחלנו את מסענו על מנת למצוא את אנטוני התרנגול. שביל נחמד, הילדים משתעשעים תוך כדי ובעיקר בסופו אבל שביל הפסלים לוקח אותו בענק. לאחר מכן, אכלנו במסעדה שנמצאת ממש ליד הרכבל, פיצות ופסטות מעולות, מאוד מומלצת! לאחר מכן עלינו לרכבל הנוף מלעלה יפייפה, במיוחד מהמגדל (אל דאגה יש מעלית). אל תפספסו את התצפית לאגם Feldsee שנמצא באנדרטה, הוא פשוט מהמם!
משם נסענו למלון השני ב-Sankt Margen. הגענו בסביבות 17 ולאחר התארגנות קצרה החלטנו לנסוע לביקור חטוף בעיר הגדולה פרייבורג. זמן לקניות כבר לא היה ממש אבל הסתובבנו במרכז העיר סביב הקתדרלה היפה ובעיקר הבנות השתעשעו בתעלות המים.

הטיפ היומי: תתאימו את האטרקציות לגילאי הילדים ולאופיים והכי חשוב תזרמו עם הרצון שלהם, לא שלכם.. דבר נוסף, קחו בחישוב שמעבר בין מקומות לינה מוריד בערב כמה שעות טובות מסדר היום של הטיול ואף דורש תכנון של היום הזה בהתאם. בדיעבד ייתכן והייתי מעדיף להזמין רק מלון אחד ל-9 לילות.

יום 5 – זה היה יום ראשון, החלטנו לנסוע למפלי הריין. בדרך עצרנו בשביל הפסלים. הבת הגדולה עפה על המסלול הזה ורצתה להצטלם עם כל פסל בערך. אכן הפסלים מהממים אומנות מרשימה, האגם באמצע המסלול מוסיף הרבה, אין מה לעשות.. מים במסלול הופכים אותו למעניין הרבה יותר. לאחר מכן נסיעה קצרה הביאה אותנו למסעדת Tunnenmule המפורסמת. תקשיבו, לפני הטיול דמיינתי את המקום כאיזה חווה כפרית שלווה אך כשהגעתי לשם, ראיתי איזה מקום מפותח זה מבחינה תיירותית.
המקום פשוט ליגה! מסעדה מהממת, אוכל טוב, ג'יימבורי בקומת המרתף, גן שעשועים וחי-בר קטן בחוץ. כמובן היה מפוצץ אנשים אך מתנהל במקצועיות!. לאחר ארוחת צהריים וסיבוב קצר בחי-בר המשכנו למפלי הריין. הגענו לצד של טירת לאופן כי לא הייתי בטוח שניקח את השייט עם הקטנות. ירדנו לכל המרפסות והחוויה הייתה מדהימה, חווים את המפלים במלוא הדרם. אז על השייט ויתרנו והמשכנו לעיירה שטיין אם ריין היפה. אמנם היה זה יום ראשון ורב המדרחוב היה סגור אך גלידה איכותית הייתה וזה מה שחשוב!

הטיפ היומי: לא לפספס את מסעדת Tunnenmule! לאופן או וורת? אם אתם בלאו הכי מתכוונים לקחת את השייט לסלע במרכז המפלים סעו לוורת אחרת החוויה לעמוד מטר מהמפלים במרפסות של טירת לאופן היא הכי קרוב שאפשר להגיע ולהרגיש את עצמתם.

יום 6 – נסענו על הבוקר לעיר Freiburg והפעם בשביל לעשות שופינג. הסתובבנו בכיכר המרכזית, בין דוכני השוק, טעמנו פירות יער טעימים, ובחנויות השונות בעיקר ב-H&M. אחרי שאשתי הסניפה מספיק נסענו בשעות הצהריים המאוחרות לאחד המסלולים היפים ביער השחור Ravennaschlucht. מסלול יפייפה העובר בערוץ נחל צר ועמוק בין גשרונים ומפלונים. אשתי והבנות כבר די היו מותשות מהליכה אז לא סיימנו את כל המסלול. הגענו קצת מעבר למפל הגדול וחזרנו על עקבותינו. בתחילת המסלול יש בית שעון קוקייה גדול המנגן כל חצי שעה. זכינו לראות אותו מנגן לפני המסלול ואחריו, הבנות התלהבו. רעבים מאוד נסענו ל-Hinterzarten, עיירה נחמדה מאוד עם מסעדה מאוד מומלצת "לאונרדו דה וינצי". חזרנו שבעים ומרוצים למלון.

הטיפ היומי: לא לוותר על Ravennaschlucht והמסעדה מהווה סיום מצוין למסלול.

יום 7 – היום הזה הוקדש ל – Vogel Park בעיקר. נסענו לשם דווקא בדרך הארוכה והיפה יותר דרך ערוץ נחל Whera. ניתן לעצור בתודמוס לעצירה קצרה, סה"כ מדרחוב יפה אבל העדפנו להמשיך. הדרך בערוץ הנחל מקסימה, כביש צר ופתלתל שמלווה בנחל המפכפך, ממש קסום. עצרנו באמצע הדרך לצילומים ולמנוחה קצרה. הגענו לפארק הציפורים בדיוק רבע שעה לפני המופע שבוטל בגלל החום הכבד יחסית ששרר שם ובמקום קיבלנו הסבר על כל סוגי העופות הדורסים עם תצוגה שלהם כמובן, חבל אך הפארק מכיל עוד חיות רבות שאנחנו והבנות נהננו מאוד מהם ובמיוחד האכלת הקופים. יצאנו מהפארק בשעה 17 ונסענו לספא קסיופיאה שתואר בספר המשפחה המטיילת כספא הכי יוקרתי בדרום היער השחור. בפועל המקום היה מאכזב מאוד ובכלל לא מותאם לילדים בטח לא קטנים. אכלנו שם בביסטרו כי היינו מאוד רעבים, טבילה קצרה בבריכה וחתכנו משם חזרה למלון.

הטיפ היומי: אל תגיעו לפארק הציפורים ביום חם ואם בכל זאת אז תגיעו למופע הראשון ב-11
– ספא קסיופיאה OUT

יום 7 – נסענו בשעת בוקר מאוחרת למפלי Triberg. לחנות בעיירה ומשם לטפס במעלה המפלים לא בא בחשבון. ישנן שתי חניות עליונה ואמצעית שמהן ניתן לרדת בשביל הצהוב או האדום (ויש גם ירוק הנכנס למעבה היער). בחרנו בצהוב שיורד דוך והתכוונתי לעלות לבדי להביא את הרכב לעיירה אבל במחשבה שנייה זו דרך לא קצרה למעלה והעדפתי לתפוס טרמפ ישראלי או מקסימום מונית. הגענו לעיירה היפה ונכנסנו כמובן לחנות 1000 השעונים, חנות מדהימה. עוד חנות יפה מאוד של פסלי גן ועוד נמצאת לפני העיקול בכניסה למפלים בצד שמאל. לאחר שיטוט ממצה בעיירה פגשנו משפחה ישראלית שבדיוק סיימה את ביקורה בעיר והבעל הקפיץ אותי חזרה לחניון האמצעי בו חנינו. חזרתי עם הרכב, ישבנו לאכול בעיירה ובזאת החלטתנו לסיים את היום כי השעה הייתה כבר 17 או 18 בערב והתחיל להיות די קריר והרי צריך לצבור כוחות לקראת היום המפרך שהולך להיות מחר

הטיפ היומי: אם אתם עם ילדים קטנים וכבר עייפתם ממסלולים, השאירו רכב בחניה העליונה או האמצעית, את הדרך למעלה כבר תמצאו איכשהו.

יום 8 – פארק אירופה. פארק מהמם, נהנו כולנו כל כך, הלכנו בעיקר למתקנים המיועדים לגילאי הבת הגדולה שלנו. לפעמים קצת אתגרנו אותה במתקנים מפחידים יותר ופעם אחת זה היה מיותר כי היא חזרה מבוהלת. כשהן ישנו (בעגלת התאומים, זוכרים?) ניצלתי את הזמן לעלות על כמה רכבות הרים (בניהן ה-Silver Star). כמובן שלא הספקנו לעשות הכל אך היה כיף גדול!.

הטיפ היומי: להתחיל מהוולנטריום. השארתי אותו לסוף ובסופו של דבר נאלצתי לוותר כי כבר הבנות היו עייפות.

ימים 10-12 – נסענו ממרכז היער השחור לכפר הנופש Les Trois Forets שבחבל אלזס-לורן בצרפת (צפונית מערבית לדרך היין). תכננו לעצור ב-Riquewihr מכיוון שזו נסיעה ארוכה של כשלוש שעות אולם מכיוון שכל בנות המין היפה ברכב נרדמו החלטתי להמשיך ישירות ליעדנו הסופי ולהשאיר את Riquewihr ליום האחרון יחד עם אחותה הגדולה Colmar.
הפארק מרשת Central Parcs נפרש על כמה אלפי דונם של יערות ובו בקתות נופש מאובזרות בכל מיני רמות הפזורות בצורת "רכבות" ביער. כל הפארק מרושת בשבילים שבהם ניתן להתנייד רגלית, ע"י אופניים או רכב חשמלי (קלאב קאר) שניתנים להשכרה בפארק. במרכז הפארק ישנו מתחם ענק של מסעדות, חדר אוכל, באולינג, מיני גולף, פארק חבלים, ג'ימבורי לקטנים ולגדולים יותר, פינת חי גדולה ומגוונת, נהר שבו ניתן לשכור סירות פדלים וגולת הכותרת היא פארק המים Aqua Mund ששם בכיס הקטן את Bad Paradise. המקום שונה בתכליתו מאופי הטיול ביער השחור שמאופיין בטיול כוכב להרבה אתרים ואטרקציות באזור. בכפר הנופש פשוט הרכב לא זז. שכרנו אופניים חשמליים עם נגרר לבנות ונהנינו במשך שלושה ימים ממה שיש לפארק להציע.

הטיפ היומי: אם אתם נוסעים לשבועיים ליער השחור, שלבו 3-4 לילות כאלו בסוף הטיול. ההרגשה היא באמת של נופש ורוגע לאחר טיול עמוס ומתיש ביער השחור.

יום 13 – לאחר שבילינו ודי מיצינו את הפארק (למרות שלא היינו מתנגדים לעוד יום שם), צריך היום להגיע למלון ליד שדה התעופה בציריך. לכן היום הזה הוקדש לדרך היין שבחבל אלזס. נסענו לעת בוקר ל-Riquewihr, העיירה הכי מהממת שראיתי באירופה (נכון, אולי לא ראיתי הרבה אבל היא מהממת!). הדרך לשם מהממת לא פחות ופה הסוד הוא לנסוע בדרכים הכי צדדיות שיש, ומי שייסע לפי ה-Waze או כל תוכנת GPS אחרת פשוט יפספס את שטיחי הכרמים העצומים שמשבצים את כל האזור. עצרנו בדרך לצלם ולהנות מהנוף הפנורמי. לאחר כשעתיים וחצי הגענו ל-Riquewihr , שוטטנו כשעתיים במדרחוב היפייפה בין ובתוך החנויות, טעמנו, קנינו, אהבנו ומשם נסיעה קצרה הביאה אותנו לעיר Colmar, יפה אף היא אך שונה מאוד. העיר מתאימה מאוד לשופינג והייחודיות שלה היא התעלות היפות. על הסיור ברכבת ויתרנו בגלל הרעב וגם כי חווינו זאת כבר בשלוכזי. לבסוף ישבנו במסעדה טובה אך לצערי איני זוכר את שמה. לאחר מכן עזבנו את צרפת ונסיעה של שעה וחצי על האוטוסטרדה הביאנו למלון Holiday Inn Express.

הטיפ היומי: בדרך היין סעו בדרכים הצדדיות הקרובות ביותר למדרונות של ההרים, כך תחוו בצורה הטובה והיפה ביותר את מה שיש לחבל להציע.

יום 14 – זהו, חוזרים היום הביתה, מקפלים מה שנפתח אמש, ארוחת בוקר במלון ואנחנו בשדה. הטיסה חזרה הלכה דווקא חלק, אפילו הקטנה שלנו נרדמה לשעה וחצי בטיסה. 3 וחצי שעות ונחתנו בארץ, עייפים אך מרוצים (אשתי תאמר, מרוצים אך עייפים).

הטיפ היומי: אם אתם ישנים ליד שדה"ת בלילה האחרון קחו מלון עם שירותי הסעה חינם לשדה ותוכלו להחזיר את הרכב כבר בערב שלפני ולחסוך יום השכרה.

תודה לכולכם על כל הטיפים והמידע שעזרו לי המון לתכנן את הטיול, מקווה שעזרתי בחזרה וזכרו שהכי חשוב בטיול זה הבילוי כמשפחה.




התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…


טיול נעים!

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
מיכל
27 בספטמבר 2017 20:58

מהמם!!! טסים ביולי 2018 עם שני ילדים בדיוק באותם הגילאים! פוסט מפרה ביותר…
המנשא של מי הוא? וכמה היה יעיל והכרחי?