חגים, פסטיבלים ומועדים מיוחדים

אל היער השחור ניתן להגיע בחודשים ומועדים שונים לאורך השנה. רוב האנשים יתחשבו במזג האוויר הצפוי ביער לפני קבלת ההחלטה, בעמוס הצפוי בעונות התיירות השונות או יבדקו את שעות הפעילות של אתרים שמאוד מעניינים אותם. אבל נציג כאן סוגיה שלא כולם מעניקים לה תשומת לב – פסטיבלים מיוחדים, חגים ומועדים (רובם סביב הקיץ) שאם מתאפשר לכם – כדאי לחוות אותם.

משחקי האבירים (Maximilian Ritterspiele)

פסטיבל הנערך בעיירה בשם Horb am Neckar בצפון/מזרח היער השחור, ויאפשר לכם קפיצה אל העבר. מטרת הפסטיבל היא להחזיר אתכם לקרבות האבירים שחלו באזור בימי הביניים, עם שחזור אותנטי של הקרבות, תחרויות וכן הלאה. בימי הפסטיבל נערכים מופעי מוזיקה ופולק, מופעי להטוטים וקסמים, דוכני אוכל ועוד. עוד אטרקציה נחמדה בפסטיבל הזה היא פתיחתו של שוק אותנטי עם טעם של פעם. מתי? ב-13-15 ליוני.

חג המולד

שווקי חג המולד נערכים בשלל ערים ברחבי אירופה, ומציעים אווירה ססגונית: קישוטים, מאכלים מיוחדים (תפוחים מסוכרים, ערמונים, סיידר או יין חם ועוד), צעצועים, מתנות ועוד. גם בערי היער השחור הוא מצוין בערים ובעיירות השונות. כך למשל שוק חג המולד של פרייבורג – היריד המרכזי נערך בכיכר העירייה, במרכז העיר העתיקה של פרייבורג. הוא מציע את מה שמצפים לו משוק ססגוני, כשהתפאורה קסומה יותר מברוב המקומות. מתי? מסוף נובמבר ועד סוף דצמבר (זהו טווח כללי, יש ימים ספציפיים לאירועים שונים).

פסטיבל Seenachtsfest

פסטיבל הנערך בשלוכזי ונחשב לפסטיבל הרחוב הגדול ביותר ביער השחור. התפריט של הפסטיבל הזה כולל בתוכו הכל מהכל: מופעים של להקות, ריקודי רחוב, תהלוכות ססגוניות, הפעלות לילדים, מאכלים מקומיים, מופע זיקוקים מעל האגם ועוד. בסך הכל חגיגה צבעונית ורועשת, שמתאימה במיוחד למשפחות. מתי? הפסטיבל מתקיים בתחילת חודש אוגוסט. מומלץ לבדוק תאריכים ספציפיים. מידע נוסף מאתר ארגון 'היער השחור הגבוה'

פסטיבל היין ברוטנבורג Rothenburg Wine Festival

פסטיבל היין של רוטנברג מתקיים מדי שנה בחלק העתיק של העיירה, בדרום היער השחור. הפסטיבל הוא שיר הלל ליין האיכותי המוכן בעיירה. במסעדות מוגשים עשרות סוגים של יינות, כשאת התמונה הקולינרית משלימים דוכני האוכל למיניהם. בכל מקום בעיירה מנוגנת בימי הפסטיבל מוזיקת פולק חיה. מתי? באמצע חודש אוגוסט. בשנת 2017 התאריכים הם 16.8-20.8.

פסטיבל הקולות STIMMEN Voices Festival

פסטיבל מוזיקה המתרחש בעיירה לוראך (Lorrach) שבדרום היער על גבול שוויץ, ומציע בעיקר קונצרטים של אמנים הנערכים במקומות שונים בעירייה. בין האמנים שהתארחו בפסטיבל הזה בעבר אפשר להזכיר את לאונרד כהן, בוב דילן ואחרים. שימו לב: המופעים המרכזיים הם בתשלום של כמה עשרות יורו. מתי? מאמצע חודש יולי ועד לתחילת חודש אוגוסט.

תהלוכת הפרחים באלזס

תהלוכה שנתית, צבעונית וססגונית מאד הנערכת בעיירה Selestat שבחבל אלזס. במסגרתה אתם צפויים להיתקל בהמוני רכבים שחוצים את העיירה, כל אחד מהם מקושט בפרחים. יש כאן שני מצעדים, אחד בשעות הצהריים (18:00) והשני בלילה (22:00). התפריט כאן כולל מופעי רחוב, מוזיקה וריקודים, זיקוקים בחצות הלילה ועוד. ביום השני תיהנו מפסטיבל יין וממופעים שמחים לא פחות. מתי: בסביבות 12-13 לאוגוסט.

זיקוקים מעל מפלי הריין (יום העצמאות השוויצרי) – Fire on the rocks!  

אין הרבה מראות יפים יותר מאשר זיקוקים מעל מפלי הריין העצומים (הגדולים ביותר באירופה!). במספר מועדים לאורך השנה תוכלו ליהנות מהמחזה, בעיקר ביום העצמאות השוויצרי הנחגג ביום האחרון של חודש יולי. המופע המושקע, העונה לשם "אש על הסלעים", משלב זיקוקים עם פירוטכניקה מסוגים מגוונים. ותמצאו שייט סירות מיוחד לנקודות התצפית הטובות ביותר בלב הנהר…

מתי: ב-31.7 מדי שנה ב-21:45 (ייתכנו זיקוקים במועדים נוספים)
מידע נוסף מהאתר הרשמי של מפלי הריין

 

פסטיבל משאיות האוכל Internationals Food Truck Festival

פסטיבל שיספק לכם מענה קולינרי מצוין, יחד עם חוויה תרבותית. הוא מתקיים בעיירה גראפנהאוזן שבחלקו הדרומי – מזרחי של היער ומעמיד במרכזו את משאיות האוכל, שמגישות אוכל רחוב אותנטי – בדגש על אוכל גרמני ואוסטרי. בסך הכול יש כאן יותר מ-25 משאיות, כשבסוף הפסטיבל מוכתרת המשאית הטובה מכולן. בין הטעימות תוכלו ליהנות מהפעלות לכל בני המשפחה ולהופעות מוזיקליות חיות.

מתי: בחודש ספטמבר (ב-9 וה-10 לחודש בשנת 2017).

 

חופשת קיץ ואחרות בלוח השנה ביער השחור

כישראלים, אנחנו יודעים מהם מועדי החופשות שלנו מהעבודה ושל הילדים מבית הספר. בהגעה למדינה זרה, חשוב כן להכיר מהם המועדים האלה..

הנה המועדים העיקריים שכדאי שתכירו, אבל מומלץ לבחון את התאריכים הספציפיים בשנה הנתונה טרם ההגעה:

  • אפריל – חופשת חג האוסטר.
  • מאי עד יוני – חופשת ה"פנטקוסט" (הגרסה הנוצרית לחג השבועות).
  • יולי-ספטמבר – החופש הגדול (הרוב זה יולי-אוגוסט אבל יש גלישות לספטמבר – שימו לב שבאזור יש תיירים רבים משוייץ ומצרפת השכנות וגם להן מועדים משלהן…).
  • נובמבר – חופשת הסתיו.
  • דצמבר – חופשת חג המולד.
פתחו יומנים. מועדי החופשות ביער השחור

המלצות למבקרים במועדים המיוחדים

אם קראתם את הטיפים שלנו באתר, הבנתם מדוע מומלץ להזמין מקומות לינה ביער השחור מוקדם ככל האפשר – לרוב חודשים לפני מועד ההגעה המשוער. מקומות הלינה הטובים ביער השחור נתפסים מהר, במיוחד בעונת התיירות. כמו כן מקומות לאירוח משפחתי, למשל, לא קיימים בכמויות מסחריות.
ולכן נזכיר שבמקרה של חגים ומועדים מיוחדים ביער השחור – תפוסת מקומות האירוח גבוהה יחסית ולכן ההמלצה להזמין מקום מראש עוד יותר נכונה.

קחו בחשבון שבימי חג חלק מהחנויות והמסעדות ביער השחור עשויות להיות סגורות או לפעול במתכונת מצומצמת. אם נמצאים במקום שאינו תיירותי, זו יכולה להיות המלצה מועילה להצטייד במוצרי מזון מבעוד מועד, ולתכנן את מסלול הטיול שלכם כאילו מדובר ביום ראשון (עדיפות לנסיעות ארוכות, טיולי טבע ואתרים גדולים שנשארים פתוחים גם בחג ומועד).

> לחיפוש חגים ומועדים נוספים במדינת Baden-Wuerttemberg שבתחומה שוכן היער השחור – לחצו כאן…
> לחיפוש חגים ומועדים באזור דרום היער בלבד לחצו כאן…

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments