גיבוש משפחתי ביער השחור – סיפורם של משפחת שמואלי

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

גיבוש משפחתי ביער השחור |  סיפורם של משפחת שמואלי

מאיפה ולאן תל-אביב-פרנקפורט     |     מקום הלינה טריברג, הינטרזארטן ורוסט

חזרנו אחרי שבוע ביער השחור. מקסים מקסים מקסים! איזה כיף לכל חברי הקבוצה שהנסיעה עוד לפניהם – בהחלט יש למה לחכות 🙂
להלן המסלול שעשינו ואחריו טיפים עיקריים.
היינו זוג הורים עם 4 בנות בגילאי 6-15.

יום 1 – נחיתה בפרנקפורט ונסיעה לטריברג עם עצירה להתרעננות בשטוטגרט. במקור חשבנו לבקר במוזיאון מרצדס אך ברגע האמת הבנות העדיפו פשוט לשוטט קצת במרכז העיר ולהמשיך בנסיעה.
יום 2 – מפלי טריברג, מגלשות הרים בגוטאך ושביל החושים.
אחד הימים היותר מוצלחים בטיול – המפלים יפיפיים, המגלשות היו כיף גדול (עשינו מספר סיבובים) ושביל החושים היה ההפתעה הגדולה – פשוט מקום מקסים ומהנה. לשמחתינו גם לא היו הרבה מבקרים כך שאפשר היה ממש לקחת את הזמן ולהנות מהמקום.
כמובן שבדרך עצרנו בשעון הגדול בשונאך והחנות של 1000 השעונים. מדובר בעצירות קטנות על הדרך ולא איזו אטרקציה עיקרית כפי שחשבנו לפני שהגענו.
יום 3 – נסיעה לטיטיזה עם עצירה בחור המכשפה בדרך (דרך מהממת, פשוט נוסעים בתוך גלויה). בטיטיזה עשינו שיט באגם, טיילנו קצת בטיילת ולאחר מכן קפצנו לחנות הזכוכית בראבנשלוכט, מאוד יפה – גם שם יש שעון קוקיה גדול עם מופע קצר בכל שעה עגולה, ובחנות עצמה יש הדגמות של נפח זכוכית בפעולה. אחה"צ עברנו בSCHMIDTMARKET המקומי והצטיידנו בכל מה שצריך והגענו לצימר בהינטרזרטן – מיקום מעולה!
יום 4 – ACTION FOREST + באדפרדייז – עוד יום מוצלח במיוחד. הגענו ראשונים בערך לאקשן פורסט ולכן נהננו מהפארק די לעצמנו עד שהגיעו אנשים נוספים וקבוצות ואז נהיו תורים במסלולים הראשונים (אחרי שסיימנו). המסלולים מאוד כייפים – בת ה6 יכלה לעלות רק על השניים הראשונים, וקצת נשבזה מזה אבל עשתה אותם מספר פעמים אז זה היה פיצוי מסוים (כאמור, הגענו לפני שהיה עמוס). המסלולים המאתגרים יותר היו מאוד מהנים לבנות הגדולות – בהחלט מתאים לבני נוער ומבוגרים. נדרש אומץ – מסלולים בגובה מעל 15 מטר, מאתגר מבחינה פיזית ומנטלית. פארק מצוין ומומלץ בחום!
אחרי ארוחת צהריים ליד האגם הלכנו לבאדפרדייז (שני האתרים – אקשן פורסט ובאדפרדייז נמצאים ממש בקרבת הטיילת. ממליצה לחנות מול האקשן פורסט בתחנת הרכבת ומשם ללכת ברגל לטיילת/חבלים/פארק מים). מה אפשר עוד לומר על באדפרדייז שלא נאמר פה? כיף של מקום! מגלשות מים, בריכת גלים, אבובים… שלא לדבר על מתחם המבוגרים המפנק. מקום שבכיף אפשר להעביר בו חצי יום (אנחנו היינו כמעט 3 שעות ובהחלט נשאר טעם של עוד).
יום 5 – פרייבורג ורכבל אושיסלנד – הרכבל והתצפית מההר בהחלט מומלצים. על הפסגה יש שבילי טיול שבהחלט אפשר וכדאי להסתובב בהם.
פרייבורג – עיר חביבה, תעלות המים בהחלט מספקות עניין לקטנים יותר (בנות ה6 וה-9 נהנו לשכשך רגליים ולהשיט סירת עץ), אך מי שלא לחוץ על קניות יכול בהחלט לשקול אם בכלל להגיע. אנחנו היינו פחות באוריינטצית קניות ובדיעבד יתכן והיינו מוותרים על הביקור בעיר.
יום 6 אירופה פארק – כיף כיף כיף!!! כמו שכבר נכתב כאן לא פעם – מומלץ להגיע מוקדם ולקחת את אחת הרכבות לקצה הפארק (ספרד) ומשם להתקדם לעבר היציאה. כמעט ולא עמדנו בתורים – התור הארוך ביותר היה של רבע שעה בערך, היו מתקנים שפשוט הגענו ועלינו או נשארנו לסיבוב נוסף מכיוון שלא היה עומס מבקרים. יש מתקנים המתאימים לכל הגילאים ורמות האתגר הרצויות. בסך הכל יום חווייתי ומהנה, אפשר לבלות שם יום שלם ואפשר גם יומיים. אנחנו הרגשנו שביום אחד בהחלט היה לנו הספק יפה ונשאר טעם של עוד.
אגב, ישבנו עם המסמך המפרט את כל האטרקציות שנמצא פה באתר ותכננו מה רוצים לעשות – איזה מתקנים/הופעות – בפועל פשוט הסתובבנו ועלינו על מה שהתחשק.
יום 7 – מעבר לצרפת לדרך היין – ביקור בקולמר, ריבוויל, חוות הפרפרים וטירת קניגסבורג. מקומות קסומים וציוריים. נהננו מאוד.
יום 8 – שטרסבורג – עיר מקסימה, הכנסיה מאוד מרשימה, ניתן לטפס למגדל לתצפית. שוטטנו ברחובות, אכלנו את גלידת אמורינו המפורסמת והמשכנו לשדה התעופה לטיסה חזרה הביתה.
מזג האוויר האיר לנו פנים – היה חם, לא נזקקנו בכלל לבגדים הארוכים שהבאנו. פעמיים תפס אותנו גשם – פעם ראשונה ביציאה מפארק החבלים ופעם שניה בסוף היום הפארק אירופה, בשתי הפעמים לא הפריע או פגע בהנאה, אך בהחלט כדאי להצטייד במטריות/שכמיות גשם מכיוון שמזג האוויר משתנה בדקות.
חשוב חשוב חשוב – במקומות רבים (כולל מקומות הלינה) מבקשים תשלום במזומן – חשוב להצטייד במספיק כסף (אך אין בעיה גם למשוך שם מכספומטים בעת הצורך).
לקחת בחשבון שטיול עם ילדים יש לו דינמיקה וקצב משלו – אנחנו למשל תכננו להגיע גם לאזור פלדברג וטודנאו אך בסוף ויתרנו מכיוון שנשארנו זמן רב יותר במקומות אחרים.
מבחינת לינה במקום אחד או מספר מקומות – אנחנו בחרנו לישון במספר מקומות בכדי לקצר את זמני הנסיעות. כל אחד ושיקוליו, אבל נחמד גם לשנות אווירה כל כמה ימים.
כמו כן, בציר העיקרי שהיינו בו הייתה מכונת כביסה – מאוד נוח ושימושי, מומלץ לבדוק מראש אם במקום הלינה יש אפשרות לעשות כביסה – מאפשר להצטייד בפחות בגדים מהארץ 🙂
קחו בחשבון שיש אור עד מאוחר – השמש שוקעת בסביבות 21-22:00 כך שבהחלט אפשר לנצל את זה וזה מאריך את היום.
כרטיס היער השחור – התלבטנו ובסוף קנינו. ניצלנו את זה יום אחד באזור טריברג למפלים, ביום השני ברכבל מחוץ לפרייבורג והיום השלישי בפארק אירופה כמובן. בחישוב שלנו חסך לנו כמה עשרות יורו. כדאיות הכרטיס לא מובהקת – כל אחד צריך לשקול בהתאם לתכנון עד כמה ינצל/יחסוך באמצעות הכרטיס.
שכרנו רכב מחברת Global דרך Rentalcars. תהליך קבלת הרכב בשדה הייתה ארוכה ומייגעת (תור ארוך ושני דלפקים פעילים בלבד). קבלנו פורד גלקסי עם GPS מובנה שהוכיח את עצמו יום אחר יום ואפילו מספר פעמים ביום.
טיילנו עם ילדה עם צליאק – הצריך הצטיידות במוצרים נטולים (יש בשמידט מרקט) ומציאת מקומות היודעים לתת מענה. יש אפליקציה בשם Glutenfree Roads שמאוד עוזרת למצוא מקומות רלוונטים.
בערים הגדולות יש VAPIANO שמציעה הרבה אפשרויות נטולות. בטיטיזה יש מסעדה בטיילת בשם Pferdestall שיש בה מודעות לנושא. באתר של פארק אירופה מצויינות מסעדות היודעות לתת מענה ברחבי הפארק. אחסוך לכם את החיפוש, הרשימה להלן:
Pizzeria la Venezia (Italy)
Mille Fleur (France)
Fjord Restaurant (Sweden)
Don Quichotte (El Andaluz Hotel)
Bodega (El Andaluz Hotel)
Medici (Colloseo Hotel)
Captain's Finest (Bell Rock Hotel)

הטיפים שקיבלנו פה בקבוצה היו מצויינים – כיף שיש קבוצה כזו שאפשר להתייעץ וללמוד מנסיון של אחרים.
כפי שכתבתי בהתחלה – טיול חווייתי, אזור מקסים ביופיו, גיבוש משפחתי מצוין. כיף לכל מי שצפוי לסוע! תהנו!!!

התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…