סיכום הטיול המשפחתי ביער השחור ביוני 2019 והטיפים של משפחת אלקלעי‬

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

עכשיו תורנו להחזיר אהבה לקבוצת הפייסבוק הנהדרת שעזרה לנו לתכנן טיול נהדר ליער השחור❤
לטיול יצאנו משפחה בהרכב 2 מבוגרים ו 3 ילדים (11, 8, 4).
 

טיסות

דרך באזל, עם איזיג'ט, הוזמנו באוקטובר 2018, עם 2 מזוודות גדולות (עד 23 קילו), טרולי עליה למטוס לכל נוסע והושבה (בעלות של כ 3,500 ש"ח).
 

רכב

הוזמן בינואר דרך אוטו יורופ , קטגוריה IWMR (יצוגי, סיטרואן גרנד פיקאסו), 7 מקומות (5+2) בנזין ידני, מיורופקאר.
בפועל שודרגנו לרכב דיזל אוטומאטי וקיבלנו VW Tiguan, רכב שהיה מצויין לצרכים שלנו. בדלפק ההשכרה הוספנו ביטוח שירותי דרך (לאור ניסיון עבר של משפחה אחרת שפורסם כאן).
סהכ עלות ההשכרה לשני נהגים וביטוחים כ 2900 ₪.
 
לקחנו איתנו מהארץ מעמד לטלפון, מפצל וכבלים להטענה.
 

לינה

לילה ראשון הוזמן במלון Au Lion, הממוקם במדרחוב של העיירה Ribeauville, פירוט ותמונות בקישור הזה….
 
2 לילות נוספים בדירה מעולה בעיירה Kappel 10 דק' נסיעה מפארק אירופה. פירוט ותמונות בקישור הזה…
 
7 לילות נוספים בצימר נהדר בין פלדברג לטודנאו. פירוט ותמונות בקישור הזה…
 
לילה אחרון הוזמן בדירה בעיירה Saint Louis במרחק 5 דק' משדה התעופה. הדירה היתה אידיאלית להעברת הלילה האחרון, נקייה, מרווחת, מיטות נוחות, היה קפה ותה במטבח והדירה קרובה מאד לשדה. בנוסף, השאיר לנו בעל הדירה 6 בקבוקי מים קרים קטנים במקרר.
 

מהלך הטיול

יצאנו ביום ראשון (שבועות) בצהריים, שעת הטיסה אידיאלית עם ילדים, הטיסה יצאה ונחתה בזמן בבאזל.
כשעה לאחר הנחיתה קיבלנו את הרכב, ואחרי העמסת מזוודות והתלהבות ראשונית יצאנו לכוון העיירה ריבובילה באלזס, נסיעה של כשעה ורבע בנופי אלזס היפים. לאחר צ'ק אין במלון יצאנו לסיבוב במדרחוב היפהפה של העיר העתיקה וסיימנו בארוחת ערב באחת המסעדות המקומיות. שווה לנסות את מנת ה Tarte flambee שאפשר למצוא שם כמעט בכל מסעדה (הגרסה המקומית לפיצה).
 
היום השני (שני) – היום השני היה מוקדש לטיול באלזס.
עזבנו את ריבוביל לכוון קייזרסברג ונסענו בדרך צדדית שעברה בנקודת תצפית יפה מעל העיירה רייקוויר במקום בו עוברת רכבת התיירים הלבנה. המקום איפשר פוטו -אופ מושלם עם העיר והכרמים שמקיפים אותה.
משם המשכנו לקייזרסברג במטרה לעלות למבצר שמתצפת על העיר אך מאחר והיה גשם (במשך כל היום) השביל המוביל מהעיר למבצר היה סגור. המשכנו לשוטט במדרחוב וגילינו עיירה יפהפיה. לאחר שיטוט של כשעה המשכנו לעיר קולמאר, שם לקחנו שייט בתעלות ונציה הקטנה והסתובבנו עוד קצת במדרחוב.
אחר הצהריים המשכנו למקום הלינה השני שלנו, דירה מקסימה בעיירה הקטנה Kappel מרחק 10 דק' מפארק אירופה.
לאחר ארוחת ערב טובה הלכנו לישון בציפיה למחר ולפארק אירופה.
 
היום השלישי (שלישי) – יום פארק אירופה, התייצבנו בפארק בשמונה וחצי, הכניסה כבר היתה פתוחה, ורבע שעה אחרי כבר עפנו בוולטריום. שכרנו עגלת טיולון ליד העליה לרכבת האקספרס ועלינו על הרכבת עד לתחנת ספרד בצד השני של הפארק, משם התחלנו ללכת לכוון הכניסה דרך המתקנים אותם רצינו לעשות.
מזג האוויר היה אידיאלי, סגרירי ללא גשם, והפארק לא היה עמוס. לרוב המתקנים ההמתנה הייתה של דקות בודדות פרט לשני מתקנים בהם היתה המתנה של כ 20 דקות. הספקנו את כל המתקנים שתיכננו וגם חזרנו אל מס' מתקנים לקראת הסיום.
כצפוי, הפארק היה המקום שהילדים אהבו הכי הרבה בטיול. נשארנו בפארק עד הסגירה וחזרנו עייפים ומרוצים לדירה.
 
היום הרביעי (רביעי) – לאחר התארגנות בבוקר המשכנו לעבר הצימר שלנו לשבוע הקרוב, ליד טודנאו.
החלטנו לעשות את הנסיעה לטודנאו דרך ציר גוטאך – טרייברג, וכך לאחר כשעת נסיעה מצאנו את עצמינו עולים ויורדים 3 פעמים במגלשות גוטאך החביבות (קנינו 2 כרטיסיות של 6 נסיעות). משם המשכנו לטריברג ועצרנו לפוטו אופ בהורנברג עם שעון הקוקיה המפורסם. בטריברג עשינו טיול למפלים היפים תוך כדי חיפוש אחר הסנאים שהתרוצצו ביער.
את הנסיעה מטריברג לטודנאו עשינו שוב בדרך לא ישירה וירדנו מכביש 500 לדרך צדדית מקסימה לכוון Hexenloch mill (חור המכשפה) שם עצרנו לקפה וגלידה (היה טעים). למרות שמדובר באמת ב "חור" היו בבית הקפה מטיילים נוספים ו 2 אופנוענים שחיפשו את דרכם לכוון צרפת.
אל הצימר הגענו בסביבות שש בערב, התקבלנו בצורה יפה מאד ע"י בעלת הצימר ולמרות הכוונה להגיע לפארק המים באד פרדייס, מצאנו את עצמנו סוגרים את היום בטודנאו מצטיידים בסופר ואוכלים ארוחת ערב במסעדה בלה איטליה.
 
היום החמישי (חמישי)  – היום החל במגלשות טודנאו (כרטיס אדום) הנהדרות, התייצבנו כמה דקות לפני עשר (המקום היה די ריק) וחצי שעה אחרי כבר היינו למטה. בהחלט שעה מומלצת להגעה למי שיכול.
מהמגלשות נסענו למסלול ערוץ רוואנה, טיול טבע מקסים ומומלץ (לטעמי, לילדים מעל גיל 4).
הלכנו כ 20-30 דק' במעלה הערוץ ומאחר והילדים התעייפו חזרנו חזרה.
לאחר הטיול המשכנו לעבר טיילת טיטיזה, שיחקנו מיני-גולף בטיילת (כרטיס אדום), אכלנו גלידה והרמנו רגליים חצי שעה בשייט באגם. סיימנו את היום בפארק המים השווה באד פרדייס (כרטיס אדום), כאשר בדרך אליו רכשנו לרכב את מדבקת זיהום האויר שעלתה 5 יורו.
 
היום השישי (שישי) – התחלנו את היום שוב במגלשות טודנאו, משם נסענו לפארק החבלים החיצוני בפלדברג (כרטיס אדום) הגדולים פחדו, הקטנה היתה נמרה. אח"כ עלינו לרכבל פלדברג (כרטיס אדום, נוף יפה מהמגדל) ונכנסנו לטרמפולינות במתחם פאנדורנה (כרטיס אדום) שם כולם השתוללו. את היום שוב קינחנו בבאד פרדייס ובארוחת ערב בבלה איטליה.
היום השביעי (שבת) – מאחר והרגלים טובים קשה לשנות, התחלנו את היום שוב במגלשות טודנאו ומשם המשכנו לפארק שטיינוואסן (כרטיס אדום), פארק מאד כייפי, שם בילינו כארבע שעות. שינו לב כשאתם יורדים במגלשות הבוב-סלד, הגדולה שלנו עפה עם המגלשה מחוץ למסלול באחד הסיבובים. מאחר וסיימנו בשעה לא מאוחרת החלטנו להיכנס לפרייבורג לסיבוב של שעה – שעתיים. לטעמי לא אתר חובה בטיול.
 
היום השמיני (ראשון) – התכנית המקורית היתה להקדיש את היום הזה למפלי הריין אך עקב מזג האויר שהיה צפוי באזור המפלים החלטנו להישאר באזור היער והלכנו לוודא שמגלשות טודנאו עדיין נמצאות במקומן.
משם עשינו פעמינו לטיול בשביל אנטוני התרנגול, שביל טיול קליל, מעגלי ומומלץ לכל הגילאים.
אחרי שמצאנו את אנטוני, נכנסנו לסשן קצר של החלקה על הפלסטי-קרח במתחם פנדורנה (כרטיס אדום, לא מרגיש כמו החלקה כל כך) והמשכנו לאגם שלוכזה ל spass park (כרטיס אדום). הפארק חביב ולא עמוס, אפשר לשחק שם גולף-כדורגל (נחמד מאד) וביליארד-כדורגל (קשה…), ליסוע על סגוואי (מגניב) ולרדת במגלשות אבובים לא בטיחותיות שמתהפכות די בקלות על משטח סינטטי, אז שימו לב. 
בסוף היום התפצלנו, חלקנו חזר לצימר וחלקנו נסע לשרוף עוד קצת אנרגיות בבאד פארדייס.
 
היום התשיעי (שני)  – ככל הנראה רק מקום כמו מפלי הריין יכול היה לגרום לנו לוותר על עוד סלאלום במגלשות טודנאו, וכך שמנו פעמנו בבוקר לעבר המפלים כאשר בחרנו להיכנס דרך הגדה הדרומית, טירת לאופן. הקרבה למפלים מהטרסות של הטירה מאד מרשימה ולטעמי מעצימה מאד את החוויה. לקחנו סירה לצד הצפוני ועוד שייט בסירה הכחולה שמתקרבת ככל שהיא יכולה לעבר המפלים.
סיימנו את הטיול במפלים בקניית גלידה במחיר סמלי של 4.5 יורו לכדור על הטיילת מול המפלים בגדה הצפונית.
מפלי הריין הם ללא ספק אחד מהמקומות המרשימים ביותר שביקרנו בהם בטיול.
לאחר כשעתיים וחצי במפלים המשכנו לעבר האי מיינאו ועצרנו בעיירה Stein Am Rhein היפהפיה לקפה ומילקשייק. למי שיש זמן לעצור ולטייל במדרחוב של העיירה, המקום בהחלט שווה עצירה. הגענו אל האי מיינאו בסביבות חמש וחצי והסתובבנו בו כ 3 שעות. האי מאד אסטטי ומטופח וכיף היה לטייל בו בערב. חממת הפרפרים היתה אטרקציה נחמדה מאד. מאחר ולא הספקנו לאכול ארוחת צהריים מסודרת החלטנו לחפש מקום לארוחת ערב בסביבה ומצאנו את עצמנו בשעה תשע בערב במסעדת המבורגרים מקומית בעיר קונסטנץ.
 
היום העשירי (שלישי) – געגועים עזים למגלשות שלחו אותנו בבוקר שוב לביקור בטודנאו ומיד לאחר מכן לסיבוב במפלי טודנאו היפים (טיול רגלי קצרצר וקליל של כ 5-10 דק' המחניון למפלים). המשך היום הוקדש לניצול של הכרטיס השחור. החלטנו ללכת לרכבל הר שאואינסלנד שהדרך אליו מאד יפה, הנסיעה ברכבל להר אורכת כ 20 דק' והנוף הפאנורמי הנגלה, לאחר עליה לראש ההר וטיפוס על המגדל שבראשו, פשוט מהמם. מהר שאואינסלנד המשכנו  ללייזר טאג במרכז פרייבורג, ומאחר והיינו המשפחה היחידה במתחם שיחקנו נגד עצמנו…
היום הסתיים בבאד פאראדייס בפעם האחרונה בטיול.
 

היום ה 11 (רביעי) – יום אחרון לטיול, נסענו בהרכב מלא להיפרד מהמגלשות שליוו אותנו במשך השבוע האחרון ולאחר גלישה אחרונה מההר חזרנו לצימר להיפרד גם ממנו. ארוחת בוקר אחרונה, סגירת מזוודות, סגירת חשבון עם בעלת הצימר ויצאנו לכוון פארק הנשרים והקופים בדרך למקום הלינה האחרון שלנו בעיירה Saint-Louis לקראת הטיסה.
הפארק היה כמעט ריק, מופע העופות הדורסים היה מרשים אך ההסבר היה בגרמנית. האטרקציה שהכי נהנינו בה בפארק היתה האכלת הקופים והטווסים. חוויה.

לאחר שסיימנו בפארק הנשרים נסענו לחנות מילקה שנמצאת בכניסה למפעל מילקה בלוראך. ניתן להריח כבר ברחוב את הריח החזק של השוקולד. לצערנו הגענו כמה דקות לאחר השעה 17:00, שעת סגירת החנות (שעות הפתיחה לא היו מעודכנות בגוגל משום מה).
מאוכזבים קלות המשכנו לעיירה Weil Am Rhein  שם חנינו בחניון החינמי של קניון Rheincenter, עשינו סיבוב בקניון, והלכנו להצטלם על הגשר הסמוך לקניון, שמרכזו נמצא קרוב מאד למשולש הגבולות גרמניה-צרפת-שוויץ.
משם חזרנו לארוחת ערב בקניון, תדלקנו בפעם האחרונה ונסענו לדירה ב Saint Louis.
יצאנו לשדה התעופה בעשרה לארבע בבוקר (הטיסה של איזיג'ט מבאזל ממריאה בשש ורבע ובארבע נפתח השדה). 
למחזירים רכב בצד הצרפתי, זהו המיקום של מגרש החניה של חברות ההשכרה.
 

הארות והערות

למרות שהחופשה שלנו חפפה חופשה של בתי הספר, המקומות שהגענו אליהם לא היו עמוסים כולל פארק אירופה (זמן המתנה מקסימלי היה 20 דק' בשני מתקנים). ולכן למי שיכול ומתאים לו לעשות את הטיול ביוני יכול לחסוך הרבה בעלויות טיסה, מלון וכו' וגם להנות ממקומות לא עמוסים.
 
תקשורת
לקחנו גלובל סים של פלאפון (אינטרנט בלבד) בעלות של 99 ש"ח ל 2 ג'יגה. (כרטיס רב פעמי עם אפשרות להטענה ותוקף ל 3 שנים).
 
ניווט
הנווט עם המפות של גוגל היה מוצלח יותר מהווייז, מס' חסימות כבישים שנתקלנו בהם הוכרו ע"י המפות של גוגל אך לא ע"י ווייז שלא הצליח להתמודד איתן.
מומלץ גם להכין מפה בגוגל מפות עם המקומות בהם אתם צפויים להיות, ולהוריד אותה לסלולרי כך שתהיה זמינה לכם off line במידה ומגיעים למקומות בהם אין קליטת אינטרנט או שהקליטה חלשה.
 
מזג האוויר
משתנה ברמה היומית, החלטנו כל בוקר או בערב שלפני מה נעשה בכל יום.
השתמשנו באפליקציות של Accuweather ו Weather XL המעולות.
 
מאחר והמקום גדול מאד, תכננו לאילו מתקנים אתם רוצים להגיע וצרו לכם מסלול. יחסוך לכם זמן והליכה רבה.
אנחנו השתמשנו באפליקציה (המצויינת) שלהם, שמאפשרת לראות את המיקום בפארק, זמן ההגעה לכל מתקן, זמני המתנה למתקנים, ומיקומי מסעדות ושירותים. כמו כן יש בה מידע על כל מתקן אילו מגבלות חלות עליו (גיל, גובה, ליווי מבוגר וכו'). בנוסף האפליקציה מאפשרת לסמן אילו מתקנים מעניינים אתכם ולהציג אותם על מפת הפארק.
 
האי מיינאו:
האי יפה ומטופח מאד, חממת הפרפרים חוויה.
במידה ומתכננים לבקר בו ורוצים להנות מהנחה במחיר הכניסה תזמנו את ההגעה לחמש אחה"צ, הכרטיסים נמכרים ב 50% הנחה. קחו בחשבון שהטיול באי רגלי בלבד וסיבוב בו לוקח כשעתיים – שלוש בנחת.
 
כביסה:
מסרנו כביסה 3 פעמים במהלך הטיול וחזרנו לארץ עם מינימום בגדים מלוכלכים – תענוג. במידה ומתאפשר מומלץ בחום.
 
תודה לTal Stern ה א ל ו ף 
ולכל מי שעזר בתכנון הטיול.
 
אתם קבוצה נהדרת, היער השחור מהמם.
 
 ת ה נ ו ו ו!
משפחת אלקלעי



התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…


טיול נעים!

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
גיא
28 ביולי 2019 12:54

חבל שלא ניסיתם את מגלשות טודנאו, שמעתי שמאד מומלץ