מסלול הטיול וההמלצות של טלי יפרח

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

טיול ביער השחור  |  מסלול הטיול של טלי יפרח

מגלשות גוטאך – המגלשות אינן כלולות באף כרטיס פופולרי, מבחינה כספית משתלם יותר לקנות כרטיסיה של 6 סיבובים. היינו 3 אנשים כל אחד מאיתנו נהנה מ-2 סיבובים. מגלשות גוטאך בשונה ממגלשות טודנאו פחות מתוירות ולכן התורים מתקדמים מהר- הגענו ב11:00 בבוקר.

שילטאך – עיירה קטנה וציורית מאוד יפה. בספר המשפחה המטיילת- עמ' 105.

העיירה טריברג – בשעות אחה"צ המאוחרות כשכבר התחיל להחשיך טיילנו במפלי טריברג ופגשנו סנאים חמודים וידידותיים.
דרך שעוני הקוקיה ובסיום המסלול טיילנו בעיירה להנאתנו בעיירה יש חנות מאוד מפורסמת שמחיריה מאוד גבוהים לתייר- חנות 1,000 שעוני קוקיה.
בספר המשפחה המטיילת- עמ' 106-110

מסלול הליכה שנקרא השביל הקסום – לא לחינם נקרא המסלול "השביל הקסום" (Zauberwald-Pfad). הליכה במעבה היער, רעש המים הזורמים של הנחל, גשרוני העץ הקטנים והמפגש עם הפסלים המגולפים מעץ אשר פזורים להם לאורך השביל יגרמו גם למבוגרים שביניכם לחשוב שלצד השביל חיים להם גובלינים, שדונים ופיות.
איך מגיעים לשביל הקסום?
השביל הקסום Zauberwald-Pfad- נמצא דרומית לעיירה ברנאו Bernau. הגעה: כדי להגיע למסלול נוסעים לכיוון שמורת הטבע טאודנמוס Taubenmoos ונכנסים לשביל שנקרא Oberlehen אשר מוביל לנקודת ההתחלה של השביל הקסום.
השביל הקסום הוא מסלול מעגלי של כשני קילומטר וחצי והוא מתאים גם לילדים. הטיול באזור מומלץ בחודשי הקיץ (מאי עד אוקטובר). על אף שהחודשים המומלצים הם חודשי הקיץ גם הרפתקנים שיגיעו בחודשי החורף ייהנו מהטיול באזור.
לאורך חלקים מהשביל הקסום אנו נלך במקביל לזרימתו של נחל הרוניש (Rönischbächle), פכפוך המים המרגיע וגשרוני העץ אותם צריך לחצות לאורך המסלול משרים אווירה נעימה מאוד. הנוף לאורך המסלול משתנה ונע בין הליכה ביער סבוך לבין הליכה בשטח פתוח כשמסביבנו פרות במרעה. נקודת העניין המרכזית בשביל היא פסלי העץ הפזורים לאורך המסלול. את הפסלים, המוצבים לאורך השביל, גילפו אמנים מקומיים. אחד הפסלים המרשימים המוצבים לאורך השביל הוא פסלו של הקוסם האגדי מרלין. פרטי הפסל, שגובהו כגובה אדם, מרשימים ביותר.
לאורך השביל פזורים פסלי עץ רבים חלקם מרשימים יותר מאחרים פזורים פסלי עץ רבים חלקם מרשימים יותר מאחרים.
גיאוגרפיות: 47.781293 N 8.043258 E
32T 428330 5292435 :UTM

גרפנהאוזן – ייחודו של השביל הוא הפסלים המוצבים לאורך הדרך, דמויות מגולפות בעץ וצבועות בצבעים עליזים.
השביל נמצא בתוך יער גדול וממנו מסתעפים מס' שבילים. בסוף המסלול יש אגם מאוד יפה שאפשר לשחות בו ולכן כדאי להגיע עם בגדי ים ומגבות (לא מצויין בספר ולאכזבתנו פספסנו אותו) בספר- הסבר בעמ' 69.

אגם שלוכזה ואקווה פאן – שייט בסירת פדלים חוף אקווה פאן.
אופציות נוספות – לא הספקנו. מוזיאון מודלים של רכבות ובסופי שבוע נסיעה ברכבת קיטור עתיקה, העובר מאגם שלוכזה (תחנת seebrugg) דרך אגם טיטיזה עד לכפר לופינגן ובחזרה.

מפלי מנצנוואנד Menzenschwander Wasserfalle(עמ' 64-65) – בערב המפלים מוארים בצורה דרמטית להנאת המבקרים.
מפלי Menzenschwand כמעט ואינם מוכרים לתיירים. הביקור בהם בלילה מספק חוויה יוצאת דופן.
מהחניה צעדו 100 מטר עד הכניסה בחודשים מאי-ספטמבר, ימים ד' ש' ו-א' 20:30-22:30. בהמלצתו של טל מנהל הקבוצה.
בספר מסלול 5 בעמ' 62-67.

ערוץ רוואנה – בספר- הסבר בעמ' 36.

אגם טיטיזי שייט בסירה גדולה- 5 אירו לאדם. רכיבה על אופניים- 12 אירו לאדם. בספר- עמ' 31.
המלצה על מסעדות: Pissarella- חזרנו פעמיים מסעדה מומלצת, שירות מהיר וטוב. Bergsee- די מאכזבת לטעמנו. בתי קפה.

חבל אלזס – טירת אוקניגסברג, הר הקופים ועיירות.

מוזיאון מכוניות עתיקות במולוז' – צרפת.

פארק אירופה– יום שלם.
1.שעות פתיחת הפארק מ9:00, כדאי מאוד להגיע אפילו ב8:30.
2. לפני הכניסה לפארק להצטייד בכרטיס חנייה שעלותו 5 אירו, חוסך עמידה בפקקים ביציאה.
3. גם לאחר שהמתקנים נסגרים יש עדיין הופעות ברחבי הפארק ודמויות שאפשר להצטלם איתם.
4. מתחם האוכל- מסעדה שאהבנו זו היתה המסעדה האיטלקית.
5. מסעדת Food Loop- הצלחות יורדות במסוע, נחמדה אך תורי ההמתנה לאוכל ארוכים מאוד(כדאי לקחת בחשבון)
מופעים מומלצים שלא כדאי לפספס. 1. החלקה על הקרח.
2. מופע האבירים.
וולטריום. זהו מתקן חדש שהתורים אליו הם מאוד ארוכים המתנה של שעה וחצי- שעתיים. כדי להימנע מהתורים יש אפשרות להירשם ומקבלים תור עם שעה.
כרטיס נכה. עם כניסה לפארק לגשת ללשכת התיירות להראות את כרטיס הנכה ומקבלים כרטיסיה עם 6 מתקנים לבחירה ממליצה לבחור את הוולטריום כאחד המתקנים. יש כניסה נפרדת- נכנסים מתחנת היציאה אך לפני כן צריך להראות את הכרטיס שמקבלים לבחור שעומד בכניסה למתצקן והוא מפנה ליציאה מהמתקן.

דברים שלדעתי חשובים:
טיסה– טסנו עם Aegean Airlines לציריך בטיסת קונקשיין, הטיסה יצאה בזמן, השירות מצוין, בהלוך אפשרו לנו להעלות 2 טרולים ובחזור טרולים+2 מזוודות נוספות מעבר למה ששלמנו.
רכב– שכרנו דרך יורופקאר. לאחר קבלת המפתחות ועם הגיענו לחניון, צילמנו את הרכב מכל הכיוונים ועמדנו על זה שיתעדו אצלם במערכת כדי שיתועד בזמן בהחזרת הרכב. החזרת רכב מלוכלך/ טנק דלק לא מלא, מחייבים ב100 אירו. חשוב להקפיד לקבל אישור חתום בכתב שהאוטו נמסר ללא נזקים וכו'.
ג'יפיאס– הרכבים החדשים מגיעים כבר עם ג'יפיאס מובנה- לא לשלם מראש.
אינטרנט– לצאת עם חבילה מהארץ.
מדבקה לכבישי אגרה– למי שלוקח רכב משווייץ יש מדבקה על השמשה, לבדוק לפני שממהרים לקנות.
מצלמות מהירות– היער השחור מרושת במצלמות מהירות, חזרנו לארץ וחויבנו על דמי טיפול מצד חב' ההשכרה.
קניות– יש את רשתות Lidl Aldi. אנחנו קנינו בLidl במרחק נסיעה של 10 דק' מהצימר שלנו. ביום הראשון עשינו קנייה גדולה ופעם בכמה ימים עשינו השלמות. מהניסיון שלנו ממליצה לא להתפתות ולעשות קניות גדולות בסוף חלק מהמצרכים נשארים וחבל על הכסף בייחוד שהסופר נגיש, בכל מקרה יש השלמות במשך השהייה. התפנקנו בלחמים ומאפים חמים וטריים שנאפים במקום- מומלץ.
כרטיס נכה– ברוב המקומות כרטיס נכה מקנה הנחה, יש המקומות לא משלמים כניסה.
מסעדות– ברוב המקומות המסעדות נסגרות בין 14:00-17:00, רק המטבח פועל, המלצתי היא להערך עם הזמן. נתקלנו בזה בקולמר, וביער השחור במסעדה הסינית.

היער השחור משופע בטבע ובמסלולי הליכה לא רק למטיבי לכת, המלצה אישית שלי להינות מיופיו של היער השחור, לעצור ולאכול ארוחת בוקר בטבע. לא העיקר לסמן V ולרוץ מאטרקציה לאטרקציה..




התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…


טיול נעים!

Subscribe
Notify of
2 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
קרן
1 במרץ 2018 8:04

תודה רבה על סיקור מושקע. אשמח לדעת היכן משנתם.

אורית
27 בפברואר 2018 14:08

טלי היקרה. הפוסט שלך יסודי, מושקע, אינפורמטיבי וידידותי למשתמש. אני בטוחה שרבים יימצאו בו עניין וישמחו להשתמש בו ובעצות הפרקטיות שכתבת. גאה בך