סוף מאי ביער השחור

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

סוף מאי ביער השחור  |  המסלול והטיפים של משפחת ויינר

מאיפה ולאן תל-אביב-באזל    |     מקומות הלינה   Pension Schwarzwaldblick בעיירה Hornberg

סיכום טיול וטיפים ליער השחור בסוף מאי.

נסענו זוג עם ילד בן שנתיים ואני בהריון בטרימסטר שני. מכאן האילוצים של אטרקציות רגועות יותר ללא הרבה הליכה.
לא לקחנו שום כרטיס (לא אדום ולא שחור), כי לילד כל האטרקציות שרצינו היו חינם ובשביל שנינו זה לא השתלם.

טסנו עם איזיג'ט לבאזל. רכב שכרנו בצד צרפתי של שדה תעופה מ-sixt דרך EconomyCarRental.com. 

מלון דירות בשם Pension Schwarzwaldblick בעיר Hornberg. יש לו ציון מאוד גבוה בbooking, אנחנו פחות אהבנו. אומנם מרווח ובעלת המלון מאוד חביבה ונדיבה ועזרה לנו כמה פעמים. אבל הריהוט מיושן, אמבטיה חשוכה, חוסר השקעה בפרטים כמו דברים בסיסיים במטבח כמו נוזל למדיח וספוג לשטיפת כלים. מאוד חם אם לא פותחים חלון, ומצד שני על חלונות אין רשתות, כך שנכנסים חרקים. בנוסף אומנם יש כמה אטרצקיות קרובות, אבל לא מספיק. בדיעבד הייתי בוחרת לינה באיזור אגם Titisee שהוא יותר מרכזי לאטרציות שבחרנו.

תובנות וטיפים:

התכנון של המסלול התבסס על רעיון של לבצע פעילות בוקר ליד הבית ובצהריים לעשות נסיעה שבמהלכה הילד ישן. בדיעבד יצא הרבה מאוד נסיעות מעייפות, כ3 שעות ביום. לרוב הילד נרדם תוך דקות ספורות כך שאפשר פשוט לעצור ולנוח ליד האוטו בזמן זה או לנצל את הזמן בדרך אחרת.

נעקצנו פעם אחת ע"י קרציות. גילינו במקרה יום למחרת. הוצאנו אותן עם פינצטה מיוחדת שנתנה לנו בעלת המלון. היא אמרה שזה מאוד נפוץ ואין מה להתרגש. בדיעבד הייתי משקיעה ומנסה להשיג חומר מרחיק קרציות. וגם המלצה לבדוק את כל הגוף כל יום אחרי שעושים מסלול בטבע.

כרטיס סים – לקחנו כרטיס נטען Global SIM מפלאפון שהשתמשנו בו כבר בצרפת לפני כן. אומנם בצרפת לא הייתה בעיית קליטה, ביער השחור לרוב לא הייתה קליטה, וגם כשהייתה קליטה, לא היה חיבור לאינטרנט. GPS מותקן ברכב (שודרגנו בחינם) די הציל אותנו.

נסענו בלי עגלה עם מנשא גב קשיח. הרגשנו מחסור בעגלה רק בטיול עיר היחיד שעשינו בColmar.

מסלולי הליכה בחרנו קלילים וקצרים, אבל גם מסלול פשוט של 2 ק"מ יכול להיות ארוך מדי בשביל בן שנתיים שיותר מעניין אותו לעצור ולשחק חצי שעה עם אבנים קטנות או לזרוק אצטרובלים למים. צריך מראש לקחת בחשבון איך אפשר לקצר את המסלול במידת הצורך.

מסלול הטיול ביער השחור ובאלזס

יום 1

  • מפלי טריברג. נכנסנו בכניסה אמצעית (הנמצאת מחוץ לגבולות העיר). היה לנו חשוב לא להיכנס בכניסה תחתונה כדי להמנע מעליות. מפל מרשים ואפילו ראינו סנאי אחד.
  • שייט באגם Titisee. אגם מאוד מתוייר עם הרבה אנשים. לקחנו סירת פדלים, מה שהיה מאוד מעייף, כי במקרה שלנו רק בן אדם אחד יכול היה לפדל. עדיף סירת מנוע. הרבה בתי קפה, אך הכל נסגר בסביבות 18 -18.30

יום 2

  • Open museum Gutach Schwarzwald Freilicht Museum – מוזיאון פתוח שאפשר להסתובב בבתים של פעם, לגעת בדברים, מאוד נחמד. יש בית עם צעצועים של פעם. כל יום יש סדנאות יצירה לילדים. כבונוס מגרש משחקים נחמד בין השאר עם חול ומים – אושר לזאטוט.
  • מערת נטיפים (Erdmannshöhle Hasel (stalactite cave – מערה גדולה עם תהליך פעיל של היווצרות נטיפים, יש אפילו זרימה של מים.  מאוד יפה ומרשים. סיור של 40 דקות בפנים. הדרכה רק בגרמנית. הגענו לסיור אחרון של 16, היינו יחידים בסיור. המדריכה רק הובילה אותנו ואמרה לאן ללכת. אנחנו מאוד אהבנו.
  • השביל הקסום Zauberwald-Pfad – שביל פשוט וקליל, מאוד יפה ומיוחד, סימון ברור של הפניות. נחל יפה, גשרים, גלגל מים. לא השלמנו עד הסוף, התחלנו מהצד שמסומן כהתחלת המסלול, ושם לדעתי היו רוב האטרקציות, בשלב כלשהו עשינו קיצור דרך וחזרנו בדרך שהגענו כדי לקצר את המסלול.

יום 3 

  • Park Mit Allen Sinnen פארק כל החושים – היה בשבילנו קצת ארוך מדי והרבה מרקמים חזרו על עצמם. הילד אהב רק את הקטעים עם מים, והסכים ללכת רק כשהחזרנו לו נעליים. סיכוי רב ששם תפסנו קרציות. הליכה די ארוכה מהחניה.
  • Hohenzollern Castle טירה גדולה על ראש גבעה. לא מהטירות המרשימות מבפנים, אמנם נראית מאוד מרשימה מבחוץ. הגענו ביום ושעה שהיה אמור להיות סיור מודרך באנגלית. אך נאמר לנו שאין סיורים בגלל מספר מבקרים רב. החדרים הפנימיים היו פתוחים אך מספר החדרים מצומצם והפנים פחות מרשים מהחיצוניות. לא טירה ששווה נסיעה ארוכה לדעתינו, אלא אם כן לשלב עם עוד משהו קרוב או אם נמצאים באיזור.

יום 4 

  • רכבל   Bergwelt Schauinsland – רכבל של 20 דקות. חוויה וגם הצלחה גדולה עם הילד. על ההר אחרי עליה עשינו הליכה עד לתצפית, פיקניק וירידה חזרה.
  • Steam train – נסיעה ברכבת קיטור של פעם ליד אגם Schluchsee.  שוב הצלחה גדולה עם הילד. עלינו בתחנה ב-Seebrugg. חצי שעה נסיעה, חצי שעה המתנה ודרך חזרה.
  • שייט בסירת מנוע באגם Schluchsee. אגם יותר צנוע ופחות מתויר, לנו היה יותר נעים מTitisee.

יום 5 : גיחה לצרפת

  • Colmar – עיירה מאוד יפה וציורית, אך זאטוט לא שיתף פעולה, היה קצת קשה.
  • Jardin des papillons גן הפרפרים – גן לא גדול עם הסברים רק בצרפתית. מאוד נחמד, חוויה ייחודית.
  • Volerie des Aigles פארק עופות דורסים עם מופע ליד טירה – נחמד מאוד, מופע מקצועי של 40 דקות. אפשר גם לבקר בטירה, אנחנו לא הספקנו.
    בדרך עברנו בעוד כמה כפרים שכולם היו מאוד יפים. אם זה לא היה רחוק מהמלון שלנו, היינו חוזרים לעוד יום באיזור.

יום 6 : ביום זה ולמחרת החלטנו להוריד הילוך..

  • Schwarzwaldzoo Waldkirch גן חיות נעים ולא גדול. יש עגלת עץ שאפשר לקחת עם פיקדון. בשעה 1600 יש האכלת חיות. יש פינת ליטוף כבשים ומגרש משחקים מושקעת עם ארגז חול גדול מלא בצעצועים, מגלשה, מתנפח לקפיצות וקרוסלה. בילינו איזה שעה רק במגרש משחקים.
  • בדרך כשהילד ישן באוטו עצרנו בחנות ב-Toys R Us לקנות כמה צעצועים שיותר זולים מהארץ
  • מסלול הגמד פלכטל. הסימון של השביל לא היה ברור. ויחסית ל"שביל הקסום" לא ראינו בו משהו מיוחד. די מהר חזרנו ובילינו במגרש משחקים בכניסה למסלול מאחורי לשכת תיירות. הזמנו פיצה מהפיצריה הסמוכה ועשינו פיקניק על ספסל ליד נחל. (בתוך פיצריה פינת החתלה הכי מושקעת וחמודה שראיתי אי פעם)

יום 7: סוג של יום מנוחה

  • חזרנו למוזיאון הפתוח שהיינו בו ביום השני (קרוב למקום לינה שלנו), ראינו עוד בתים שלא הספקנו לראות, ועוד קצת מגרש משחקים בפנים.
  • אחה"צ במגרש משחקים ציבורי ליד הבית. שגם הוא הפלא ופלא עם מגרש חול, מה שסיפק תעסוקה לשעה שלמה בכיף לילד ומנוחה לאמא, בזמן שאבא ארז תיקים לטיסה מוקדמת של בוקר.



התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…


טיול נעים!

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments