היער השחור בתחבורה ציבורית | המסלול והטיפים של יוני כהן

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

חזרנו משבוע ביער השחור ללא רכב ואני רוצה לחלוק כמה טיפים לגבי תחבורה ציבורית, וכמו כן את המסלול שעשינו.
הטיול שלנו היה די סטנדרטי, אבל מאחר והיינו ללא ילדים שמנו יותר דגש על מסלולי טבע, שזו גם הייתה המטרה המקורית של הטיול.

נתחיל מזה שמאוד קל לטייל בתחבורה ציבורית, אבל צריך לבוא מוכנים. לא כל האוטובוסים עובדים בכל שעות היום או בכל הימים. האוטובוסים והרכבות מאוד מדייקים בזמנים, ואם הם באים לתחנה לפני הזמן הם יחכו עד הדקה בה הם צריכים לעזוב את אותה התחנה. ככה שכל עוד באתם בזמן, אתם יודעים בוודאות שלא פספסתם את האוטובוס או הרכבת.

האפליקציה הכי שימושית הייתה חד משמעית DB Navigator. תבדקו מראש בגוגל באיזה תחנות אתם צריכים לעלות ולרדת כדי להגיע ליעד, ואז את המסלול והזמנים תבדקו באפליקציה כי גוגל לא תמיד נותן את התוצאות הכי קצרות או הכי נכונות. קל מאוד להשתמש בה, מכניסים את תחנת המוצא ותחנת היעד, ומקבלים את המסלול כולל זמני המתנה, זמני הליכה בין תחנות, וזמני אמת במקרה של איחורים. אנחנו לא נתקלנו בשום בעיה במציאת התחנות ולא פיספסנו שום אוטובוס או רכבת. יש אזורים ביער בהם אין אינטרנט, לכן תרשמו מראש את כל הפרטים או תעשו צילום מסך של המידע באפיליקציה.

אפליקציה נחמדה נוספת היא SBG mobile, היא מראה את מיקומי האוטובוסים בזמן אמת. השתמשנו בה בעיקר כדי לראות איפה אנחנו ביחס ליעד אליו אנחנו נוסעים. עקרונית אפשר להסתדר גם בלעדיה.

באשר למקום הלינה, אם מטיילים בתחבורה ציבורית חייבים לבחור מקום מרכזי. מבחינת תחבורה הכי נוח בטיטיזי בקרבת תחנת הרכבת, מצד שני זו עיירה גדולה יחסית ומלאה בתיירים, ופחות מורגשת בה האווירה של היער והטבע.
אנחנו לנו בהינטרצארטן, זו פשרה טובה בין מיקום יחסית מרכזי ולבין אווירה פחות תיירותית. מדובר בעיירה קטנה ושקטה, מאוד מומלצת. נמצאת 4 דקות נסיעה ברכבת מטיטיזיי, הרכבת יוצאת כל חצי שעה.

המסלול שלנו מותאם לתחבורה ציבורית, ולכן לא בהרכח יהיה אידיאלי או נוח לבעלי רכב.

יום 1

נחתנו בבאזל בצהריים ונסענו עם FLIXBUS לטיטיזי, משם לקחנו רכבת להינטרצארטן.
יש כ- 10 דקות הליכה בין תחנת האוטובוס לרכבת, ככה שזו לא אופציה אידיאלית כאשר נוסעים עם מזוודות, אבל זו האופציה הכי זולה. מבחינת נוחות היה כנראה עדיף לקחת FLIXBUS לפרייבורג ואז רכבת להינטרצארטן, אבל זה היה יוצא יותר יקר.
את כרטיס הקונוס, שמאפשר תחבורה ציבורית חינם, מקבלים רק כשמגיעים למקום הלינה, ולכן יש לשלם על האוטובוסים והרכבות עד שמגיעים. ו-FLIXBUS גם ככה לא נכלל בכרטיס הקונוס. הגענו יחסית מאוחר ולכן רק עשינו חלק ממסלול הגמד שנמצא בהינטרצארטן ועובר ליד מקום הלינה שלנו, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון.

יום 2

עשינו בבוקר את מסלול ראוונה, יש מסלול מעגלי שמתחיל בהינטרצארטן, אך החלק הכי יפה שלו הוא כמובן הירידה בראוונה שכולם עושים. רק תזכרו שכל מה שאתם יורדים תצטרכו בסוף לעלות וחלק מהעלייה בדרך חזרה להינטרצארטן נמצא בשמש.
ממש לא מומלץ ביום חם, ובדיעבד אולי אפילו הייתי מוותר על המסלול לגמרי אם אין יום קריר בתקופה בה אתם נמצאים.

תכננו אחרי זה ללכת לאגם טיטיזיי אבל לא היה לנו כוח והלכנו לבאד פארדייס במקום. אחרי כמה שעות של הליכה בחום זה בדיוק מה שהיינו צריכים, היה נהדר. היינו גם באזור הילדים וגם באזור המבוגרים ונהננו משניהם. אצל המבוגרים קצת משעמם לטעמי, אבל זה כי בפנים אני עדיין ילד (;

יום 3

בבוקר נסענו למגלשת טודנאו, אח"כ לקחנו אוטובוס לתחילת המסלול של מפלי טודנאו (כניסה עליונה) וירדנו ברגל את כל המסלול בחזרה לעיירה. מי שמחליט לעשות את המסלול הזה, שימו לב שיש שם גדר חשמלית בדרך, אך יש שער שדרכו ניתן לעבור, יש שם ידית שחורה שמחוברת לגדר וצריך להרים אותה בזהירות, לעבור ואז להחזיר. אני לא יודע אם זה שטח פרטי או לא, לא היו שום שלטים. נתקלנו באנשים נוספים שטיילו שם, אז אני מניח שאין בעיה והגדר מיועדת למנוע מבע"ח לצאת ולא מאנשים להיכנס.

אח"כ נסענו לפלדברג, עלינו על ההר עם רכבל וקצת הסתובבנו שם. יש שם הרבה פרות וניתן להתקרב אליהן, היה ממש נחמד.

יום 4

שלוכזי. עלינו על ההפלגה ויצאנו בתחנה בה ניתן להשכיר אופניים. בעיקרון יש אופניים להשכרה גם ליד תחנת הרכבת, אבל אני לא יודע מחירים וכשהגענו היה עוד סגור. רצינו אופניים חשמליים אבל כבר לא היה, אז לקחנו רגילים והקפנו איתם את שלוכזי.
היה לא פשוט, הרבה עליות שאותן עשינו ברגל. סה"כ עם הרבה עצירות בדרך לקח לנו קצת יותר מ-3 שעות.
החזרנו את האופניים, חזרנו עם האונייה לתחנת הרכבת ונסענו לסופר ולסופר פארם בטיטיזיי.
שימו לב שיש שתי תחנות רכבת בטיטיזיי, הסופר והסופר פארם נמצאים באזור התחנה השנייה, וכוללים הליכה של כ-10 דק' מהתחנה. יש גם סופר קטן בהינטרצארטן, אבל פחות מרשים.

יום 5

פארק אירופה. תתרחקו מהמקום הזה ביום חם, פשוט בלתי נסבל. זה היה היום הכי קר בשבוע בו היינו (27 מעלות בפארק אירופה) וזה היה סיוט. התורים נמצאים במקומות סגורים ולא מאווררים. גם בערב עדיין היה מאוד חם בתורים, גם כשבחוץ כבר היה נעים.

התורים היו יחסית קצרים, עד חצי שעה, והספקנו הכל ואפילו חזרנו על מתקנים. מיצינו לגמרי ביום אחד. היינו במופע של הקרח רק כדי לשבת קצת במזגן, היה נחמד, הופתעתי מכמה שזה היה מושקע.

יום 6

היום המנצח אצלנו בטיול, בו עשינו את מסלול ווטאך שלאכט. ירדנו בתחנת האוטובוס Wanderparkplatz Lotenbachklamm ועשינו מסלול עד Ewattingen Wutachmühle, זה מסלול מאוד ארוך של 14 ק"מ ולא פשוט. הרבה ירידות ועליות, הרבה מדרגות.
מצד שני מסלול יפייפה, עם נופים שמתחלפים כל הזמן, רגע אחד אתם על יד הנהר, ואחרי רבע שעה אתם כבר על הר עם נוף מדהים. פחדתי שהמסלול יהיה דומה מאוד לראוונה, אך אי אפשר להשוות בכלל. ווטאך בהחלט מסלול הרבה יותר יפה ומיוחד.
לקח לנו יותר מ-7 שעות לסיים את המסלול כי עשינו הרבה עצירות בדרך, כאשר את 6 הק"מ האחרונים עשינו בהליכה מהירה מאוד כדי לא לאחר לאוטובוס האחרון בסביבות חמש וחצי. לאורך המסלול יש שלטים שמכוונים אתכם, בהתחלה הולכים לכיוון Schattenmühle ואחרי שמגיעים לשם מתחילים ללכת לכיוון Wutachmühle. די פשוט להתמצא שם. מומלץ מאוד לאוהבי הליכות ארוכות בטבע!

יום 7

נסענו לשאוינסלנד, טיילנו קצת על ההר, עלינו למגדל. אבל אחרי כל הנופים המדהימים שראינו במהלך הטיול, כבר קשה היה להרשים אותנו. משאוינסלנד ירדנו עם סוג של קורקינט שנקרא Roller (חפשו בגוגל Schauinsland Roller). חשבנו שזה יהיה דומה לאופניים, אבל זה ממש לא.
הרולר נוסע מאוד מהר, והנסיעה עוברת בשבילים עם אבנים וענפים, חלק מהשבילים תלולים מאוד. די מסוכן ומומלץ לאוהבי האקסטרים בלבד, ואני מתכוון לאקסטרים אמיתי ולא לכזה של פארק אירופה 
בדיעבד כנראה הייתי מוותר על זה ויורד עם אופניים בכביש רגיל (אני לא יודע אם יש שם איפה להשכיר) או עם הרכבל.
אחרי זה חזרנו לפרייבורג, טיילנו קצת בעיר ונסענו ללילה אחרון במלון באזור שדה התעופה.

סך הכל מאוד נהננו והטיול היה מאוד מוצלח. לא הרגשנו בכלל את הנסיעות בגלל הנופים המרהיבים, למעשה הנסיעות ברכבות ובאוטובוסים הרגישו כמו אטרקציות בפני עצמן.
אין ספק שנחזור ליער השחור בעתיד. תודה ענקית לחברי הקבוצה, על סיכומי הטיול והטיפים, לא היינו מצליחים לתכנן טיול כזה בלעדיכם!




התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…


טיול נעים!

Subscribe
Notify of
2 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
דנית
4 ביולי 2023 17:15

היי, אפשר לשאול מספר שאלות?

Margarita
6 בדצמבר 2022 18:12

היי,אם אפשר לדעת איפה ישנתם,תודה.שם.