גבול שווייץ

אגם קונסטנץ | Constance

מקום יפהפה בקצה הדרום מזרחי של היער, שבו ניתן ליהנות משלל אטרקציות, כמו העיר קונסטנז (Konstanz) העתיקה והציורית שמהווה מרכז לסטודנטים הלומדים בה, ולחיי לילה צעירים ותוססים. לא רחוק מקונסטנז נמצאת העיר נידרבורג, עיר קטנה ועתיקת יומין שבה עוד נשמרת היטב אווירת ימי הביניים, רובע אמנים ובעלי מלאכה מעניין ומקורי ובארים שמגישים את יינות האזור הידועים.

למתכננים ביקור באגם קונסטנץ מומלץ לבקר לפחות באחד המוזיאונים המעניינים שבאזור: המוזיאון הארכיאולוגי (Archaologisches Landwsmuseum), המוזיאון ההיסטורי Rosgartenmuseum שבו מוצגים חפצי אמנות היסטוריים, והמוזיאון לחיי הים – מוזיאון אינטראקטיבי שמציג בעלי חיים ימיים ואת החקר הנוגע אליהם בכל העולם. כמובן שאין לפספס את אי הפרחים המרשים שבאגם, עשרות אלפי צבעונים ופרחים אחרים מחכים לכם שם!

בנייה אופיינית באזור קונסטנץ

למשפחות כדאי לבקר בפארק השעשועים ספילנד שברבנסבורגר, שיש בו מתקנים ב-7 מתחמים נושאיים שונים, מופעים מגניבים, ואפילו סדנא להכנת שוקולד.

העיירה שטיין אם ריים (Stain am Rein), הממוקמת סמוך לחלק השווייצרי של אגם קונסטנץ, היא מקום נוסף שמומלץ להגיע אליו. זוהי עיירה קטנה – כמה אלפי תושבים בלבד – שהביקור בה ירגיש לכם כמו חזרה בזמן. האטרקציה העיקרית במקום היא פשוט ללכת לאיבוד בו, תוך כדי שמתרשמים מהחזיתות המאוירות של הבתים, הן ברחובות הראשיים שלה והן בכיכר העיירה. אלו הם בתים עתיקים מאד, שהוקמו בחלקם עוד במאה ה-11, ושנשמרו בצורה מרשימה מאד עד עצם היום הזה.

מפלי הריין | Rheinfall

מפלי הריין נמצאים ליד שאפהאוזן,  בשוויץ. מדובר במפלים המישוריים הגדולים ביותר באירופה, והם מרשימים בכמות המים שזורמים בהם בעוצמה. למפלים יש שני צדדים, אז שימו לב מהיכן אתם מגיעים: דרך טירת ורת שבגדה הצפונית, ממנה ניתן לשוט אל הסלע שבלב המפלים ולטפס עליו לתצפית יפיפייה, או דרך טירת לאופן שבגדה הדרומית, ירידה בדרך פנורמית רצופה מרפסות תצפית מרהיבות. אופציה שלישית היא להקיף את המפלים בטיול רגלי הנמשך מספר שעות. למטיילים עם עגלות: כשמתחילה הירידה במדרגות, אל תרדו בהן עם העגלה! שימו לב שמצד ימין ישנה דרך משופעת שמתאימה לעגלות ואופניים. בכל דרך בה תבחרו, אל תשכחו לקחת אתכם מעילי גשם – אתם הולכים להירטב כהוגן…

אם אתם נכנסים לשווייץ רק כדי לבקר במפלים, כוונו את ה-GPS לנסיעה ללא כבישי אגרה. בקצה הדרך אל מפלי הריין, במעבר מגרמניה, הוא יראה לכם לא לעלות על 4A השוויצרי (ולשלם אגרה שנתית בשביל נסיעה של רבע שעה), אלא לעלות על כביש 4 המקביל לו. אם אתם נוסעים ממפלי הריין לאגם קונסטנץ, מומלץ לבחור בכביש 13 שבצד השוויצרי. כביש מקסים לאורך נהר הריין, שיוביל אתכם דרך העיירות הציוריות על גדת הנהר.

בגדה הצפונית של המפלים, ליד מגרש חניה P3, יש פארק חבלים שהוא הגדול מסוגו בשווייץ, Adventure Park Rheinfall. יש בו נוף מרשים והרבה מסלולים שמותאמים לגילאים שונים, החל מגיל ארבע ומעלה. חובה להביא נעליים סגורות ולאסוף שיער. למשפחות עם יותר משלוש נפשות יש 10% הנחה.

באזל | Basel

באזל היא עיר גדולה זו מתאפיינת בארכיטקטורה מעניינת, עיר עתיקה יפה וריבוי מוזיאונים. בקרו בקתדרלה הגדולה, בכיכר בארסופר, בעיר העתיקה, במוזיאון האומנות ובמוזיאון הבובות.

בדרך מהיער השחור לבאזל תוכלו לעבור בכמה מקומות נחמדים:

בית העירייה בבאזל
בתיה של באזל על גדות נהר הריין

העיירה Lörrach מתאימה למי שרוצה עוד יעד שופינג מוצלח ושונה. יש בה מדרחוב של חנויות, יפות וכיפיות בפני עצמן, ובמדרחוב יש קניון של רשת גרמנית בשם מילר, שרק בו לבד תצטרכו לבלות לא מעט זמן כדי למצותו. במילר אפשר למצוא הכול (פארם, אלקטרוניקה, מכשירי חשמל…הכול). אגב, יש בעיירה זו גם מפעל שוקולד של "מילקה", אולי תוכלו להציץ…

תוכלו לבקר בדרך גם בפארק המים לגונה ב-Weil am Rhein, או בפארק הציפורים והקופים ווגלפארק (Vogelpark) שנמצא ליד  Steinen-Hofen,  בו למעלה מ-300 מינים שונים של ציפורי בר. במקום גם ניתן לראות מיני קופים וחיות נוספות, וכמובן שיש שלל פעילויות לילדים – החל מסיורים מודרכים ומופעים וכלה בפינות האכלה.

קונילנד (Conny Land) הוא פארק השעשועים הכי מפורסם בשוויץ. יש לנסוע כשעה וחצי מזרחית מבאזל, אך תמצאו פה מתקנים רבים, הופעות של דולפינים, מרכז דינוזאורים ועוד ועוד, כיף לכל המשפחה.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments