פארק כל החושים Park mit Allen Sinnen

פארק כל החושים הוא אטרקציה מרתקת בתחומי היער השחור. הוא נמצא בכפר גוטאך (Gutach) שבמרכז היער השחור, וניתן לשלב אותו עם אטרקציות נוספות הנמצאות בכפר: המוזיאון הפתוח בגוטאך, מגלשות ההרים ועוד.

הדבר הראשון שקורה בפארק כל החושים הוא שהמבקרים במקום מתבקשים להוריד את הנעליים שלהם. בפארק הם הולכים יחפים, על גבי סוגים שונים של אדמה (חול, דשא, שלוליות מים ועוד) – סך הכול מרחק של כשני קילומטרים. תוך כדי המסלול הם נתקלים באטרקציות הפועלות, כמו שבטח הבנתם, על כל החושים. ואגב, מי שרוצה ללכת עם נעליים יוכל לעשות זאת, כאשר לצד כל מסלול יש מסלול נוסף שאפשר ללכת בו כמו שרגילים.

יש כאן בסך הכול עשרים אזורי הליכה ועשרים תחנות פעילות. לא נהרוס לכם את ההפתעה, אבל מדובר בחווייה שיכולה להיות מוצלחת מאד עבור משפחות. למה רק יכולה? כי יש שטוענים שיש מסלולים טובים יותר, אפילו ביער השחור, המבוססים על הרעיון של ההליכה היחפה. כך למשל להתרשמותנו "מסלול טוני התרנגול" עשוי להיות מהנה יותר, מכיוון שיש כאן יותר מתקנים וחידות שמתאימות לילדים פעלתניים יותר.

גילאים: פארק כל החושים מתאים בעיקרון לילדים שמסוגלים ללכת עצמאית (מדובר כאן בהליכה שיכולה להיות של מספר שעות, הלוך חזור), אבל מעל גיל שמונה-עשר הם עלולים להשתעמם. יש שיטענו שילדים ישראלים, שרגילים ללכת יחפים, ייהנו פחות מהפארק. קחו בחשבון שהמים עלולים להיות קרים, בזמנים שונים של השנה, וגם שהדריכה על קוצים, אבנים ושלל הפתעות עלולה להיות לא נעימה.

הפארק לא מתאים לתינוקות מכיוון שאין כאן אפשרות לגישה עם עגלות תינוקות.

שעות פתיחה: אפריל – 11:00-18:00.
מאי – ספטמבר – 10:00-19:00.
ספטמבר – אוקטובר – 11:00-18:00.

הערות מזג אוויר וכלליות: האתר סגור בחודשי החורף, כשבקיץ צריך לקחת בחשבון שהמסלול עלול להיות חם ומעט קשה עבור הילדים. במועדים אחרים המים עלולים להיות קרים מדי עבורם.

הערה נוספת (2019) – לאור הגידול בתפוצת הקרציות נושאות המחלות באירופה, לא מומלץ להסתובב יחף בעשביה. למידע נוסף על מחלות שמוערבות על ידי קרציות…

פארק כל החושים ב-Google Maps

מחירים: כרטיס יומי לאתר עולה 6 יורו לאדם מבוגר (10 יורו לכרטיס שנתי), 4.20 יורו לילדים בגילאי 4 עד 15 (כרטיס שנתי עולה 8 יורו). ילדים עד גיל שלוש נכנסים חינם. מעט יקר ביחס למסלולי רגליים יחפות אחרים, שהם לעיתים חינמיים.

כרטיסי הנחה: לפי הידוע לנו פארק החושים לא נכלל בכרטיסי ההנחה של היער השחור.

לאתר האינטרנט של הפארק

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments