מחירי טיול ביער השחור – עלות ל-8 ימים

ההוצאה הכספית בטיול ליער השחור מאוד משתנה בין משפחה למשפחה, ותלויה בגורמים רבים כמו: משך הטיול, רמת הפינוק, מלון או דירה, כמות האטרקציות, מסעדות או סופר…
בגדול – משפחה שטסה ל-8 ימים תשלם על הכל כ-15,000-25,000 ש"ח כולל לינה, טיסות, רכב, ביטוחים, אטרקציות ועוד.
בכל מקרה היער השחור אינו נחשב למקום טיול יקר ביחס לאירופה, אך לאחר שקיבלנו הרבה שאלות בסגנון "כמה עולה טיול ביער השחור?" רצינו לעשות קצת סדר בבלאגן, להציג לכם את העלויות העיקריות של טיול כזה וגם כמה טיפים לחיסכון כספי.

 

רגע לפני פירוט העלויות – איך משתמשים בכסף ביער השחור?

ביער השחור כדאי להסתמך גם על מזומן, וגם על כרטיסי אשראי, רוב המקומות כבר מקבלים אשראי, אבל לא כולם, וגם לפעמים חבל על העמלות…
את המזומן במטבע חוץ (יורו במקרה של גרמניה וצרפת, או פרנק שוויצרי במקרה של שוויץ) – אפשר לקנות במגוון מקומות:
  • בבנק – אפשרות סבירה אך פחות מומלצת, שער ההמרה לא משהו ויש עמלות במקרים רבים. גם תידרשו להגיע פיזית ואף לחכות בתור. לשערי ההמרה של הבנקים…
  • בבנק הדואר – יותר טוב, נותנים שער תחרותי בעיקר בהמרה של סכומים מעל 800 דולר. גם כאן תידרשו לנסוע לבנק להוציא כסף, ואז לעמוד בתור לדואר שזה עניין די מייגע לרוב :-(, הנה קישור לשערי המט"ח של הדואר לשימושכם…
  • בציינג' | Change – שם השער בדרך כלל הכי טוב. גם כאן דורש לא מעט זמן ועצבים… אך בכמויות כסף גדולות זה שווה.
  • דרך Flymoney – שירות נוח ופופולרי, מדובר בחברה שמפוקחת על-ידי משרד האוצר ומאפשרת קניית מט"ח מהבית בקלות עם כרטיס אשראי (בלי עמלות) באתר שלהם. הם נותנים אחלה שערי המרה (אבל לא מצליחים להתחרות בצ'יינג'ים כמובן).
    את הכסף תקבלו בדוכן בנק הפועלים בנתב"ג 24 שעות ביממה, כדאי לבדוק: קישור ל-Flymoney… (סקירה באתר קליקו…)

פירוט מחירים ועלויות הטיול ביער השחור

המשתנים הגדולים במשוואה: טיסה, רכב ומלון

אין מה לעשות – את זה כולם משלמים :-), הרי לפני שהגענו לטיול אנחנו קודם מזמינים טיסות, לינה ורכב.

כרטיסי הטיסה

טווח המחירים כאן עשוי להיות רחב מאוד: ממחירים של כ-100 יורו לכרטיס כאשר טסים בטיסת Low cost של למשל איזיג'ט או ריינאייר ומזמינים ממש מוקדם. לבין מחירים של 600 יורו לדוגמא שלפעמים נשלם בהזמנה מאוחרת של כרטיסים אחרונים לטיסה סדירה לציריך, כאשר לא מתפשרים על שעת הטיסה.

טיפים להוזלת העלות:

לינה – בית מלון או צימר / דירת נופש?

היער השחור מציע מגוון רחב של אופציות גם כן, ויש לזה השפעה על תג המחיר. תוכלו לבחור בין מלונות יוקרתיים ומפנקים, צימרים קטנים, בתי הארחה, דירות נופש וכן הלאה. אם אתם מטיילים כזוג – לרוב תבחרו ללון במלון בשל הנוחות שבעניין, ואם אתם מטיילים עם ילדים, אז הרוב מחפשים דירות נופש / צימרים שיש בהם אפשרות לבישול עצמאי במטבחון שבדירה, וכך חוסכים עלות גבוהה של מסעדות.

טווח המחירים נע בין 75 יורו ללילה לצימר זוגי קטן ופשוט במבנה פרטי באזור כפרי מעט מרוחק, ל-300 יורו ללילה לדירה גדולה ואיכותית במיקום מרכזי, כולל כרטיס הטבות.

טיפים להוזלת העלות:

  1. גם כאן – להזמין מוקדם, אבל לא בגלל שהמחיר יהיה זול יותר – אלא בגלל שיהיו בידיכם יותר אפשרויות פנויות. המלצות על דירות ומלונות תמצאו כאן.
  2. מיקום מיקום מיקום – סתם שתבינו – דירה על אגם טיטיזה, או דירה זהה 10 דקות מהאגם – יכולות להיות בהפרש מחיר של 200%. זה שווה את זה? שכל אחד יחליט עבור עצמו, אבל הטיפ שלנו להוזלת העלות היא להתרחק טיפה מהמקומות הפופולאריים, ולמצוא דברים מדהימים כמה דקות ימינה או שמאלה, בזול ובאיכות. ובלי לוותר על ההנאה.

ניווט GPS ביער השחור | אלזסהשכרת רכב

כמעט כולם שוכרים רכב לטיולים כאלו. נכון – אפשר לנוע ברחבי היער גם בתחבורה ציבורית, ואז העלויות אפסיות, אבל העובדה היא שהרוב מגיעים בנהיגה עצמאית ברכב שכור.

טווח המחירים גם כאן רחב וינוע בין כ-35 יורו ליום (ואף פחות) להשכרה בסיסית של רכב קטנצ'יק ללא כל תוספות וללא ביטוח מורחב, לבין כ-120 יורו לרכב גדול עם ביטוח מלא, נהג נוסף, ק"מ ללא מגבלה וכד'.

טיפים לחסכון:

  1. אוטומט / ידני – בניגוד לארץ שלנו שבה רוב הרכבים אוטומטיים, באירופה המצב הפוך, ולכן יקר יותר (ולעתים גם קשה יותר) לשכור רכב אוטומטי, ולכן אם אין לכםם בעיה לשלב הילוכים – לכו על ידני!
  2. מדינת ההשכרה, בשוויץ (אשר רבים טסים אליה לטיול ביער השחור) – לרוב הרכב והתוספות הנלוות אליו יקרים יותר מאשר בגרמניה ובצרפת הסמוכה.
  3. נלווים ותוספות – אם אתם יכולים להביא מהארץ בוסטר לילד, או מכשיר ניווט GPS – תחסכו כך לא מעט שקלים, אם רק נהג אחד מתכוון לנהוג – אין צורך לשלם על עוד אחד (אם זה נדרש).
  4. השוואת מחירים – בנושא הרכב יש הבדלי מחיר גדולים בין החברות השונות ולכן אנחנו ממליצים לבדוק בלפחות 3-4 אתרי הזמנה או חברות / סוכנויות השכרה לפני שמזמינים. מספר טיפים והשוואת מחירים (כולל הנחות טובות לגולשי האתר) תמצאו כאן…

 

> כדי שתקבלו מושג מה עלות השכרת הרכב כנסו לכאן…

לא סיימנו, הגעתם ליער השחור, ועכשיו מה? צריך גם ליהנות!

אטרקציות וכניסה לאתרים

גלישה ביער השחורנושא כרטיסי ההטבות וההנחות מאוד פופולרי בקרב המטיילים ליער השחור, ולא סתם – יש באזור המון אטרקציות ואתרי בילוי שמתאימים למשפחות, וכמעט כולם מנצלים אותן. בכל טיול אנחנו מוצאים עצמנו בפארקים שונים, מוזיאונים, פעילויות לילדים ולגדולים וכד'. האטרקציות הללו עולות לא מעט ובד"כ עולות (תלוי במקרה) בין 3 יורו לאדם לבין כ-15 ואף 52 יורו (מחיר כרטיס כניסה למבוגר לפארק אירופה למשל). כאשר מכפילים את הכניסה לאדם במספר הנפשות במשפחה ובמספר ימי הטיול בהם תבלו בהן – מדובר במאות יורו לטיול בלי שום בעיה. וזו הוצאה שלא נרצה לוותר עליה – שהרי באנו כדי לבלות! לכן משפחות רבות בוחרות לטייל ביער השחור עם כרטיסי הטבות והנחות אשר יכולים לעזור לחסוך לא מעט כסף בסעיף זה, וכמובן גם לתרום להנאה שכן מגלים דברים שלא היינו מגלים או לא מפרגנים לעצמנו לולא הם היו כלולים במחיר הכרטיס שכבר יש לנו ביד וששולם מראש (או שקיבלנו ממקום הלינה). אנחנו קוראים לזה "אלמנט ההנאה הנסתר" :-). ביער השחור מדובר לרוב בכרטיס היער השחור ו"הכרטיסהאדום" (כרטיס היער הגבוה)' פרטים נוספים על כרטיסי ההנחות וההטבות של היער השחור וההבדלים ביניהם – כאן…

הערכה גסה אומרת שעלות האטרקציות למשפחה של זוג + 2 ילדים בוגרים היא לא פחות מ-350 יורו לטיול של כ-8 ימים ובקלות גם 500 אם הולכים לפארק אירופה, מה שרובנו עושים ביער השחור.

מזון

עלות ארוחה ממוצעת במסעדה ממוצעת היא כ-17 יורו לאדם (לא מדובר על מזון גורמה כמובן כי אז אין גבולות), ילדים יכולים לאכול גם מנת פסטה או שניצל ב-8 יורו בהמון מקומות. בטיול בזוג פעמים אוכלים בחוץ כי זה פשוט וקל ולא יקר מדי, אך משפחות נוטות יותר לקנות אוכל בסופר הקרוב ולבשל במטבח של הצימר כי זה נוח להן יותר וכמובן בגלל השיקול הכספי.

נהוג לקחת בחשבון כ-35-45 יורו ליום לאדם למזון בטיול לזוג (לא כולל ארוחת בוקר שבדרך כלל מוגשת במלון), וכ-15-25 לאדם בטיול משפחתי חסכני, שבו אוכלים בבוקר בצימר מה שקנינו בסופר, בצהריים סנדביצ'ים או בדוכני אוכל באטרקציות השונות, ובערב במסעדה.

ביטוח נסיעות, תקשורת, ספרים ומפות

ביטוח הנסיעות מאוד משתנה בין משפחה למשפחה. נניח כ-2 יורו ליום לאדם. ויש דברים שקונים לפני הטיול כמו: ספר טיול, חבילת תקשורת לטלפון הנייד, אולי מפת כבישים טובה. חניה בנתב"ג, מעילי גשם או הפעלות לילדים וכדומה.

אפשר לחשב כ-7 יורו נוספים לאדם ליום בקטגוריה זו.

דלק וחניה

אפשר לקחת בחשבון מחיר של כ-10 יורו ליום על דלק (לפי 100 ק"מ, כאשר הרכב ייסע כ-14 ק"מ לליטר והעלות של הדלק תהיה 1.3 יורו לליטר – בנזין טיפה יותר ודיזל טיפה פחות). בנוסף תשלמו חניה פה ושם, כ-10 יורו נוספים ליום, סה"כ 20 יורו.

 

סיכום עלויות 8 ימי טיול ביער השחור:

מחיר משוער עבור משפחה עם 2 ילדים

טיסה: 400-2,400 יורו סה"כ
לינה: 100-200 יורו ללילה
השכרת רכב: 40-100 יורו ליום
אטרקציות: 350-500 יורו סה"כ
מזון: 60-100 יורו ליום סה"כ
ביטוח, תקשורת ועוד: 7 יורו ליום לאדם
דלק וחניה: 20 יורו ליום
סה"כ מחיר למשפחה עם 2 ילדים: נע בין 2,700 יורו למחושבים והחוסכים, ויכול להגיע ל-6,500 יורו למתפנקים שמזמינים הכל ברגע האחרון.

מחיר משוער עבור זוג

טיסה: 200-1,200 יורו סה"כ
לינה: 75-200 יורו ללילה
השכרת רכב: 40-80 יורו ליום
אטרקציות: 200-300 יורו סה"כ
מזון: 40-60 יורו ליום סה"כ
ביטוח, תקשורת ועוד: 7 יורו ליום לאדם
דלק וחניה: 20 יורו ליום
סה"כ מחיר לזוג: נע בין 1,800 יורו למחושבים והחוסכים, ויכול להגיע ל-4,500 יורו למתפנקים שמזמינים הכל ברגע האחרון.

לסיכום אנחנו רואים שיש טווח מחירים מאוד רחב. הוא תלוי בעיקר בכמה מוקדם אתם מתכננים ומזמינים, אך גם בבחירות הטיסה, לינה, רכב וההוצאות שלכם על בילויים שונים, ואפשר לטייל ביער השחור יחסית במחירים נמוכים. שימו לב גם שהחישוב שלעיל כולל כמעט את כל ההוצאות (לא כולל למשל קניות מתנות וכד').