טיפים לתכנון הטיול ליער השחור: מתי ואיך להגיע? כרטיסי הטבות, מזון ועוד

העיירה גנגנבאך

ה-Schwarzwald הוא אחד היעדים החביבים לטיול על ידי אלה שאוהבים לראות את הצד הכפרי והפחות עירוני של אירופה. היער השחור מתאים במיוחד כיעד טיול משפחתי, בעיקר בגלל רמת שירותי התיירות, הקלות שבטיול עם רכב שכור בכבישים הטובים, מגוון דירות הנופש והצימרים להשכרה בכל עיירה או כפר, ריבוי האטרקציות וכדומה. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להבין טוב יותר את האיזור, על טיסות, מזג האויר, רכב שכור ועוד

 

< לפני שאתם ממשיכים לקרוא – כדאי גם לקרוא את המדריך הזה שעוסק בתכנון ראשוני והזמנת כל מה שצריך לטיול ביער השחור, נותן טיפים והכוונה >

מזג אויר – מתי כדאי לטייל ביער השחור?

בניגוד לדוגמה לפריז שבה אפשר לבקר כל השנה, לדעתנו העונות הטובות ביותר לביקור ביער השחור הן האביב (מאי-יוני), והסתיו (ספטמבר עד אמצע אוקטובר).

דבר ראשון בקרו בקישור זה כדי לצפות בממוצעי מזג אויר בדרום היער השחור לפי חודשי השנה, כולל טמפרטורה ימי גשם, תחזית 7 ימים קדימה
(טיפ ראשון – יש גשם כל השנה, וחודשי הקיץ אפילו מעט יותר גשומים מהחורף! כמו ביעדים רבים באירופה עליכם לצפות צפו לכ-15 ימי גשם גם בקיץ).

חורף ביער השחור
חורף ביער השחור

באפריל – עדיין היער ברובו אינו ירוק ולרוב השלג כבר נמס למעט אולי בפסגות הגבוהות (שם יש בד"כ דלג עד סוף אפריל/תחילת מאי במקסימום). ביער יש מעט תיירים בתקופה זו, אפשר כבר לטייל וליהנות בו כמובן כי רוב המקומות כבר נפתחים לקראת הקיץ. יכול עוד להיות קר מאוד.
מאי-יוני – חודשים טובים לטיול (בעיקר יוני) , הטבע כבר מתעורר, ההמונים עוד לא הגיעו.
הקיץ (יולי-אוגוסט) גם הוא עונה טובה ונעימה לביקור, אם כי האיזור בדרך כלל הומה תיירים. כמובן שבהתארגנות נכונה – קרי הזמנה מראש של טיסות, מקומות לינה ורכב – אפשר ורצוי לטייל גם בקיץ. יש לשים לב שלעתים בקיץ חם, אך יכול עדיין להיות קר בערבים ולכן יש להגיע עם לבוש מתאים. ויש לקחת בחשבון ימי גשם (יש לא מעט כאלו בקיץ).
טיפ חשוב – אם כבר מגיעים בקיץ – עדיף להקדים ליולי, כיוון שבתי הספר המקומיים ברובם עוד פעילים ביולי ולכן התיירות המקומית אינה בשיאה כמו באוגוסט. זה לא אומר שלא יהיה עמוס, אבל יחסית סביר ויותר קל למצוא מקום לינה למשפחות.
בתחילת אוקטובר הטמפרטורות יורדות לכיוון ה-14 מעלות בממוצע, שזה קריר אך נעים לטיול אם מגיעים עם ביגוד מתאים, ומספר ימי הגשם בדיוק כמו בקיץ. יתרון נוסף לטיול באוקטובר (בד"כ סוכות ביער השחור זו עונה די מבוקשת) הם הצבעים היפים של השלכת!
בסוף אוקטובר הטמפ' הממוצע יורדת כבר לאזור ה-9-10 מעלות, יותר צימרים ומקומות לינה מתחילים להיסגר, וכך גם חלק מהעסקים שמצמצמים שעות פתיחה. אך – זה לא אומר שאי אפשר לנסוע וליהנות, ואפילו תיהנו מיתרונות ה-Off Season שזה אומר מעט תיירים ומחירים זולים יותר.
בנובמבר פחות מומלץ להגיע – חלק ממקומות הלינה נסגרים לשיפוצים והכנות לעונת החורף, יש גשם אך אין כמעט שלג.

עונת החורף (תחילת דצמבר עד סוף מרץ) היא מועד מאוד מבוקש ביער השחור, אך לא בקרב ישראלים לרוב.
היער לא ממש ירוק, יש שלג במקומות רבים (כולל בכל האזורים הגבוהים) אך הכבישים מפונים מדי יום למעט במקרים חריגים.
רוב אטרקציות החוץ סגורות אך מצד שני החנויות, בתי הקפה, כל האתרים המקורים וכל אתרי הסקי, ויש ביער אתרי סקי – פתוחים והומי אדם.
מקומות הלינה מלאים בעונה זו בעיקר באירופאים שבאים לעשות סקי או ליהנות במרחצאות. תוכלו אם כך בהחלט לטייל ולהנות מאופי שונה של האיזור ומנופים יפהפיים, אך – יש גם סיכוי שלא תמיד תוכלו לצאת ממקום הלינה שלכם כי יש גשם וקר.

לא משנה מתי – לטיול באירופה תמיד מגיעים עם מטריות וביגוד לגשם, זכרו כי הקיץ הוא מהעונות הגשומות של השנה.

 

טיסות ליער השחור

ראשית – פתחו את מפת היער השחור שלנו, ואת מפת נמלי התעופה – כדי להבין על מה מדובר בפסקה הבאה.

תוכלו להגיע לטיול ביער השחור בטיסה סדירה ישירה לנמלי התעופה הגדולים הסובבים את היער כמו: פרנקפורט ושטוטגרט שבגרמניה, ציריך או באזל שנמצאים למעשה בשוויץ אך קרובים מאוד באופן יחסי ליער, מינכן שנמצאת די רחוק, או אפילו שטרסבורג שבצרפת, ובאדן ששוכנת ממש בשולי היער (קו חדש).
הנסיעה משדות התעופה של מינכן (350 ק"מ, 4 שעות נהיגה) או של פרנקפורט (260 ק"מ, שעתיים ו-45 דקות) יכולה להיות מייגעת בסמוך לטיסות, לכן לדעתנו שדות תעופה אלו פחות מומלצים, אך – לעתים דווקא אליהם תמצאו טיסות טובות וזולות ולכן אפשר לטוס גם דרכם. בכל מקרה אפשר למשל לשלב את הטיול ביער השחור גם עם טיול בחבל בוואריה ממזרח ליער השחור (במקרה של נחיתה במינכן), או חבל אלזס שממערב לו (במקרה של נחיתה בשטרסבורג או פרנקפורט).
בנוסף לטיסות הסדירות יש בעונת הקיץ טיסות צ'ארטר לכל נמלי התעופה שצויינו לעיל, רק צריך לדעת איך למצוא אותם...
מידע נוסף על איך מוצאים טיסות זולות ניתן למצוא כאן – איתור והזמנת טיסה ליער השחור

 

השכרת רכב וניידות ביער (כולל קצת על רכבות…)

רכבת חשמלית פרייבורג

היער השחור מרושת בכבישים טובים ובשילוט ברור מספיק. הגבולות בין צרפת, שוויץ וגרמניה פתוחים והמעבר חופשי, גם רכבים שכורים יכולים לעבור אך יש לבדוק מראש עם חברת ההשכרה את תנאי הביטוח.
לנסיעה בכבישים המהירים של שוויץ נדרשת מדבקת אגרה שעולה כמה עשרות פרנק שוויצרי (כ-40), קחו את זה מראש בחשבון ובדקו אם צריך מדבקה בנחיתה בשדה תעופה שוויצרי, אל תיתפסו בלעדיה אם צריך כי הקנס גבוה!

נוהגים ברכב שכור? שימו לב:
– להזמנת רכב לצד הצרפתי של נמל התעופה באזל יש לבחור במנוע החיפוש France ואז שם העיר Basel – Mulhouse – חיפוש רכב כאן
לגבי באזל – זהו נמל תעופה קרוב ומומלץ מאוד – רק שימו לב בהשכרת הרכב וביציאה מהטרמינל כי יש צד צרפתי וצד שוויצרי, ואתם צריכים את הצד בו הזמנתם. בד"כ זול יותר בצרפתי).

לגבי תחבורה ציבורית (רכבות / אוטובוסים)

היער השחור אינו גדול מאוד, ומאורגן יחסית טוב עם תחבורה ציבורית. ישנה אפשרות להתנייד גם באוטובוסים ורכבות. החסרון במקרה הזה יהיה החמצה של איזורים כפריים ופינות חמד קטנות אליהן לא תוכלו להגיע בקלות.
האיזור מרושת כאמור ברכבות שמגיעות ללא מעט עיירות ואטרקציות. עם זאת, גם כאן יש סיכוי להחמיץ לא מעט. אם בכל זאת החלטתם לטייל עם תחבורה ציבורית רכשו את כרטיס ה"קונוס" Konus המאפשר לכם לנסוע באוטובוסים ובחלק מהרכבות ללא הגבלה ועוד מספר הנחות קטנות פה ושם באטרקציות. רק רגע לפני הרכישה – קחו בחשבון שרוב מקומות הלינה מחלקים אותו בחינם לאורחי המקום. כלומר – אפשר להגיע עם רכב ולהמשיך בתוך היער עם תחבורה ציבורית וכך לשלב את שני העולמות – גם אפשרות של ניידות עם רכב, וגם ליהנות מנסיעות ברכבת כך שלא צריך לנהוג כל הזמן (וחוסכים הרבה יורו על דלק).
בכל מקרה כדאי להצטייד במפה של היער השחור – או שתקבלו משהו בסיסי בחברת הרכב ובצימרים, או שתקנו משהו מפורט יותר מראש בארץ או בשדה התעופה (מומלץ!)
המלצה נוספת למניידים בתחבורה ציבורית היא ללון בעיר פרייבורג, או בטיטיזה עצמה שבה יש תחנת רכבת נגישה לדי הרבה מקומות לינה, והיא עיירה כיפית לכשעצמה וממש בתוך היער.

מקומות לשכור אופניים לטיולים עצמאיים

רכיבה על אופניים היא דרך מצוינת לטייל ביער השחור: ישנו מספר מרשים של מסלולי רכיבת אופניים משולטים (סה"כ מעל 8000 קילומטר של מסלולים משולטים!), שחלקם חוצים את הגבול לשוויץ ולאזור הצרפתי של אלזס. אופניים זמינים להשכרה בתחנות רכבת רבות, כמו גם ליד חלק מהאטרקציות, למשל בטודנאו (Mountainbike-Fun-Park) וליד הר פלדברג. הנה כמה אזורים לדוגמא שמתאימים לרכיבה על אופניים:

  • הקייזרשטהול – אזור של גבעות וולקניות מערבית לפרייבורג שבו הכרמים והיקבים הפוריים ביותר ביער השחור. האזור מלא שבילי אופניים, תוכלו לרכב בין היקבים, שבחלקם יש סיורי טעימות יין מודרכים.
  • ב-Donaueschingen נמצאת הנביעה שממנה מתחיל נהר הדנובה הארוך, וממנה מתחיל גם מסלול רכיבת אופניים ידוע שמתפתל לאורך הדנובה (donaueschingen.de).
  • האזור של Oppenau גם הוא גן עדן למי שאוהב רכיבות אופניים בטבע. יוצאים ממנה מסלולים רבים, ויש בה מרכז מבקרים שמספק מידע, פרטים ומפות של המסלולים. אפילו טיול מאולתר ממנה מובטח להניב טבע קסום!

כרטיס היער השחור | Schwarzwald Card

כרטיס היער השחור הוא שם כללי לסדרת כרטיסי הטבה והנחות לטיול באזור. הכרטיס המאפשר למטיילים ליהנות מכניסה ללא מעט אטרקציות ואתרי תיירות בחינם או בתשלום מופחת. ישנם מספר סוגי כרטיסים כאשר המפורסם ביותר הוא ה-Schwarzwald Card: הכרטיס עולה כסף ותקף לשימוש במשך שלושה ימים (שלא חייבים להיות רצופים), הוא כולל גם אפשרות שימוש בתחבורה הציבורית להרבה מאתרי התיירות. עם זאת, כדאי לדעת שהכרטיס אינו בהכרח משתלם למטיילים המעוניינים בטיול רגוע ושליו יותר, שכולל בעיקר הנאה מאוצרות הטבע ופחות מהאטרקציות באיזור.
כרטיס חדש ופופולארי המסופק חינם במקומות לינה מסויימים בדרום היער נקרא גם הכרטיס 'האדום' או 'הגבוה', הוא מקנה למטיילים שמתכננים שהות של יומיים ומעלה באחד מבתי המלון או הצימרים המספקים אותו לא מעט הנחות וכניסות חינם לשלל אטרקציות ואתרים. ודאו היטב שתהיו זכאים לקבל את כרטיס היער השחור לפני שנכנסתם לבית המלון. לדעתנו הכרטיס הראשון מתאימים בעיקר למשפחות עם ילדים אך לא רק.
למידע נוסף על כרטיסי היער השחור…

 

מס נופש

כדאי לדעת שעל פי החוק הגרמני תצטרכו לשלם מס של כ-1-2 יורו על כל לילה בו אתם שוהים ביער השחור – במידה ונשארתם יותר מלילה אחד. עם זאת, המס מאפשר לכם לקבל כרטיס אורח (כאמור לעיל – כרטיס קונוס) המקנה הנחות והטבות בכניסה למספר אטרקציות, כמו בעת השכרת אופניים, באירועים ופסטיבלים שונים ואפילו בפארק אירופה האטרקטיבי, וכאמור – נסיעות חינם בתחבורה הציבורית.

 

יום ראשון ביער השחור…

כמו בהרבה אזורים באירופה, יום ראשון הוא יום המנוחה, וחלק מהעסקים, המסעדות והאתרים סגורים.
כמובן שבמהלך העונה (בעיקר הקיץ) המצב קצת שונה ואז רוב האטרקציות המפורסמות פתוחות (כמו למשל באד פרדייס ופעילויות באגם טיטיסי, פארק אירופה וכד'), אך יש לבדוק מראש ולתכנן בהתאם, ולא במקומות בהם נדרשים שירותי עסקים.
מה שכן זה הכבישים פנויים יותר ביום זה מאשר בשאר ימי השבוע אז עדיף כאמור להיות על הכביש או בטבע, הציפורים והעצים עובדים 24/7 🙂
טיפ נוסף לגבי ימי ראשון באירופה זה למלא דלק לפני ראשון, כי בדיוק שתצטרכו דלק – התחנה תהיה סגורה או שרק חיוב האשראי יהיה פעיל ולא יעבוד. גם רוב הסופרים סגורים בראשון אז כדאי להקדים קניות לשישי/שבת.

 

אוכל \ מזון כשר ובית חב"ד ביער השחור

לכל המטיילים שומרי המסורת ואוכלי הכשר, הכנו עמוד טיפים ומידע בנושא במיוחד עבורכם כדי להקל עליכם את הטיול ביער השחור ולהוריד מכם דאגות מיותרות וסחיבת קופסאות שימורים לחינם.
יש שם מידע על אפשרויות לקנית מזון כשר באזור היער, כולל הזמנה אונליין למקום הלינה שלכם, מידע על בתי חב"ד באזור וכד'
>
מוזמנים להיכנס לקרוא על מזון כשר / בית חב"ד ביער השחור.

 

כמה עולה חופשה ביער השחור?

כמובן שאין תשובה אחת, יש טווחי מחירים רבים שתלויים בגורמים שונים, כתבנו מאמר שלם רק על זה – הנה הוא כאן…

 

כבר יש לך כרטיסי טיסה ביד?

אז זה הזמן להוריד את אוסף הטיפים, ההמלצות והמסלולים הדיגיטלי שלנו…

היער השחור בחורף
כך נראה חלק מהיער השחור בחורף (צולם בחודש מרץ באזור יחסית גבוה בכביש בין טריברג לטיטיסי)

 

Subscribe
Notify of
63 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
עדן
25 בדצמבר 2018 16:31

היי יש לנו עצירה בפרנקפורט ל 9 שעות במרץ ביום ראשון
רציתי לדעת איפה אפשר לטייל ביום ראשון
מה כן פתוח שווקים מתחמי קניות
תודה

ליאור
26 ביולי 2015 18:27

אהלן,
איזה יופי של אתר! מלא אינפורמציה וממש מסודר!
יש לי שאלה די כללית, אנחנו שני חברים רווקים (סוף שנות ה-20) שרוצים לשלב עם ברלין כמה ימים ביער השחור – האם זה מומלץ רק כיעד למשפחות או שגם אנחנו יכולים להנות מהאזור?

תודה!
ליאור

טל, צוות היער השחור
30 ביולי 2015 10:39
Reply to  ליאור

הי ליאור
ברלין די רחוקה מהיער, איך אתם מתכוונים להגיע, רכבת? טיסת פנים?
בכל מקרה עיר מתאים לכווולם – יש טיולי טבע ברגל ובאופני הרים או חשמליים בשבילים מוסדרים, רכבלים, שיט, שופינג, בעלי חיים ועוד.
בטוח תיהנו

ליאור
30 ביולי 2015 16:00

הי טל,
אנחנו מתכננים לנחות בבאזל, לבלות כ3-4 ימים ביער השחור ורק אז להגיע לברלין (חזרה לארץ מברלין), מה באמת הדרך המומלצת להגיע מהיער לברלין?
ומה האטרקציות והמקומות שהיית ממליצה לנו כשני חבר'ה בני 28 לעשות ביער?

תודה רבה!

טל, צוות היער השחור
30 ביולי 2015 18:18
Reply to  ליאור

שוב שלום
לגבי הדרך מהיער לברלין – יש המון אפשרויות, תראו אותן כאן לדוגמה באתר Rome2Rio
לגבי הבילויים ביער – שוב המון אפשרויות… 🙂 – בתפריט נקודות עניין תוכלו לקרוא על המלצות שונות.

אורן
23 ביוני 2023 19:10

מתכנן לאפריל ביער השחור טיול בר מצווה .
האם מומלץ

טל, צוות היער השחור
6 באוגוסט 2023 10:34
Reply to  אורן

כן. רק לתכנן מראש כי לא תמיד הכל פתוח באפריל שכן זה שולי העונה (עם כל היתרונות שיש בתקופה הזו).
ומזל טוב! 🙂

רוני
13 באוגוסט 2019 15:21

היי רציתי לשאול לגבי נושא שהתעורר לאחרונה…
קרציות.
כמה זה באמת מסוכן וכמה הם נפוצות, להתחסן כבר מאוחר מידי..
האם לא בעייתי?

טל, צוות היער השחור
6 בספטמבר 2019 16:46
Reply to  רוני

הי רוני
זה משהו שנפוץ ברוב אירופה, לא רק ביער השחור.
יש כאלו שמתחסנים ויש שלא.
בכל מקרה חשוב לנקוט באמצעי ההגנה.
קראי מידע כאן…
טל

נועה
12 בספטמבר 2018 19:32

היי

אתר מהמם!!!

רציתי לשאול האם יש מה להזמין כרטיסים לסוף אוקטובר תחילת נובמבר, או שכבר קר ואין מה לעשות?
אנחנו זוג עם תינוקת, יש לנו מה לעשות שם בכאלו תאריכים?

תודה רבה!!

טל, צוות היער השחור
15 באוקטובר 2018 11:36
Reply to  נועה

איזה כיף 🙂
חזרתי עכשיו משם, אמצע אוקטובר, היה מושלם והיו גם תינוקות, ממליץ לנסוע (להתכונן גם לאפשרות של מז"א קר).
בהצלחות
טל

איילת
21 באוגוסט 2017 13:13

שלום רציתי לשאול לגבי נסיעה ליער השחור בסוף מרץ תחילת אפריל (פסח 2018) אני יודעת שזה עוד מלא זמן אבל כבר מתחילים לחשוב על כיוון לטיול בר מצוה. אני מודעת לכך שהמזג אויר קר בתקופה הזו. ואני מקוה שזה בסדר שאני שואלת אותך כאן אנחנו חושבים על טיול מאורגן (אבא+בן) והאם כל האטרקציות/פארקים פתוחים ואפשרי להנות בתקופה הזו או שממש קר מדי ולא נהנים מכל האטרקציות האלה בקור הזה?

טל, צוות היער השחור
22 באוגוסט 2017 21:11
Reply to  איילת

הי
זה לא או שהכל פתוח או שלא נהנים…
חלק פתוח וחלק לא (למשל בריכות שאינן מקורות יהיו סגורות).
אבל כל המקומות המקורים ויש המון כאלו, כולל חלק מאטרקציות חוץ (למשל מגלשות ההרים בגוטאך שנפתחות בד"כ כבר במרץ) – פתוחות.
לגבי הקור – מביאים ביגוד מתאים.
ונהנים, אפילו משלג בהרים!

אוקסנה
18 ביוני 2017 20:16

שלום רב.מתכננים לנסוע בחופשת פסח של הילדים..הבנתי שאחד התאריכים התוכננים זה פסחא – האם מקומות בילוי/מסעדות פתוחים בימי חג פסחא (יום שישי הטוב ,למשל)?

טל, צוות היער השחור
1 ביולי 2017 17:18
Reply to  אוקסנה

למיטב ידיעתי זה דומה ליום ראשון – כלומר חנויות סגורות, ובכנסיות ייתכנו טקסים או תפילות (ולא בהכרח יקבלו בברכה תיירים).
מבחינת מסעדות – מניח שחלק ככה וחלק ככה.
אבל הכי טוב יהיה לבדוק ספציפית את המקומות שאליהם אתם מתכננים להגיע ביום זה, ומקסימום להחליף את הביקור ביום נסיעות או טבע.

ליה
2 בפברואר 2017 19:42

שלום,

היער השחור באוגוסט. האם מה 15.8 יש פחות עומס?
מתי נגמרת חופשת הקיץ באירופה?

תודה!

טל, צוות היער השחור
5 בפברואר 2017 7:50
Reply to  ליה

הי ליה
מכיוון שהאזור הוא משולש גבולות של 3 ארצות ושל כמה 'מדינות' בתוך ארצות אלו אז אין תשובה אחת למועד סיום החופש כי מגיעים ילדים מהמון מקומות.
15.8 עוד נחשב עמוס…
תגיעו מוקדם ותיהנו כמו כולם 🙂

יאנה
12 בינואר 2017 7:28

אני וחבר שלי מתכננים לטוס באמצע אפריל ליער השחור( חלק מערבי ככל הנראה) אנחנו מתכננים טיול עצמאי עם השכרת רכב רציתי לשאול אם יש בעיית חנייה ביעדים ואם הכבישים בתשלום ואם ניתן למצוא כבר אזורים ירוקים בטבע

טל, צוות היער השחור
26 בינואר 2017 14:27
Reply to  יאנה

הי יאנה
יש חניה בכל מקום, כמובן יש לציית לכללים המקומיים ולשלם איפה שצריך.
הכבישים ביער בחינם כולם.
מבחינת ירוק – זו עונת מעבר אז בעיקר באזורים הנמוכים.

אייל
15 בדצמבר 2016 12:43

היי טל, האם יש פיתרון לאינטרנט סלולארי באיזור, כזה שלא עולה הון תועפות?

תודה, אייל.

צוות קליקו | מטיילים אחרת
18 בדצמבר 2016 11:52
Reply to  אייל

שלום אייל, השיטה המומלצת כמעט לכל מקום היא לרכוש כרטיס סים של רשת מקומית שטעון בנפח גלישה. מאחר והיער השחור הוא איזור כפרי, מומלץ לבחור בסים של החברות המשתמשות ברשת של Deutsche Telekom, שהיא הרשת בעלת הכיסוי הנרחב ביותר בגרמניה. כרטיסים ניתן לרכוש בסופרמארקטים, חנויות נוחות או בחנויות של החברות עצמן. חפשו את השמות הבאים: Congstar, Lebara mobile, ja!mobil, Penny Mobil.
ד"א – לא משנה באיזו חברה תבחר – תמיד יהיו אזורים בלי קליטה, בכל זאת יער… 🙂

חווה
30 באוגוסט 2016 18:42

שלום,
אנחנו זוג שמתכנן חופשה בברלין. משם חשבנו להמשיך ליער השחור. איך אתם ממליצים להגיע?

יובל, צוות היער השחור
30 באוגוסט 2016 18:46
Reply to  חווה

שלום לכם,
המרחק בין ברלין לעיר פרייבורג, "בירת היער השחור", הוא כ800 ק"מ. למעשה חוצים את גרמניה מצפון-מזרח לדרום-מערב. נסיעה ברכב תקח כ9 שעות, כאשר כל עצירה בדרך תתווסף לזמן זה. האופציה הזו מומלצת למי שיכול להרשות לעצמו "לבזבז" יום שלם בדרכים, כך על הדרך ניתן לראות עוד מגרמניה.
למי שאין ברשותו רכב או שקצר בזמן, מומלץ לקחת טיסה מברלין לבאזל שבשוויץ. משך הטיסה כשעה וחצי ועוד כ40 דקות נסיעה ברכבת לפרייבורג. הטיסות זולות יחסית ואם תזמינו כמה שבועות מראש תמצאו מחירים של בין 40-70 דולר לכיוון.

תהנו,
יובל

מיכל
29 באוגוסט 2016 0:20

הי,
אנחנו חושבים ליסוע בחופשת סוכות ליער השחור. 15.10 האם מזג האוויר יאפשר טיול, האם הפארקים פתוחים בתקופה זו.
מומלץ להגיע בתקופה זו?

תודה.

טל, צוות היער השחור
1 בספטמבר 2016 11:42
Reply to  מיכל

הי מיכל
אכן אפשר וגם כדאי, קר יותר ואולי כמה אטרקציות חוץ כבר לא יהיו פתוחות כמו בקיץ, אבל יש גם יתרונות.
מידע נוסף כאן
טיול נעים

אושרי
30 ביולי 2016 0:47

היי,
אתר מאוד שימושי עם הרבה מידע!
עוזר מאוד.

שאלה, אנחנו מתכננים בסוף אוגוסט להגיע ליער השחור.
אנו נישן בדירה בפרייבורג כ – 6 לילות, ראיתי שכתוב על מס נופש..
האם אני אמור לקבל מבעל הדירה את כרטיס הקונוס ? האם לדרוש את זה – זה משהו שהוא מובן מאליו ?

טל, צוות היער השחור
30 ביולי 2016 17:35
Reply to  אושרי

הי אושרי
אלו שני נושאים שאינם קשורים:
מס נופש – זה כמעט בכל אירופה, לא רק ביער. 0-2.7 יורו לאדם ליום, תשלום במקום במזומן.
כרטיס קונוס – הרוב מחלקים אותו אבל זה מידע שתצטרך לשאול את בעל הדירה, אנחנו לא יכולים לדעת מכאן.
תיהנו!

עדיה
1 ביולי 2016 15:59

היי. אנחנו מתכננים ליסוע לטיול מאורגן בסוף אוגוסט ליער השחור. המקום נשמע מדהים ואני רוצה לשאול האם יש מקומות לשופינג באיזור הזה או לידו?

טל, צוות היער השחור
2 ביולי 2016 16:51
Reply to  עדיה

הי עדיה
בוודאי, ויש גם אחלה מחירים, יש על זה פרק שלם של טיפים בחוברת הטיפים שלנו ליער השחור.
טל

טל
30 באפריל 2016 11:54

שלום,
אני נוסעת לטיול ביער השחור ביום שבת הקרוב 7.5, רציתי לדעת מה מומלץ לעשות ביום ראשון כאשר כל האטרקציות סגורות?
היכן כדאי להעביר את הזמן?
תודה

טל, צוות היער השחור
3 במאי 2016 9:48
Reply to  טל

בוקר טוב
כמו בהרבה איזורים באירופה, יום ראשון הוא יום המנוחה וחלק מהעסקים, המסעדות והאתרים – סגורים. כמובן שבמהלך העונה המצב קצת שונה ורוב האטרקציות המפורסמות פתוחות (כמו למשל באד פרדייס ופעילויות באגם טיטיסי, פארק אירופה וכד'). כדאי לתכנן ליום זה גם שהות בטבע או נסיעות ארוכות, ולעשות קניות ודלק לפני כן.
תיהנו!

לין
20 בפברואר 2016 8:05

הי, קודם כל ממש תודה על אתר מצוין עם המון מידע קונקרטי ושימושי!! אנחנו זוג עם ילדה בת שש, מתכננים טיול ל6 ימים בפסח 2016, נוחתים בציריך. אשמח להמלצה על מסלול מתאים, חשבנו לשלב יום טיול באיזור האלפים לפני שמגיעים ליער השחור, האם כדאי?
תודה רבה!!

טל, צוות היער השחור
20 בפברואר 2016 9:40
Reply to  לין

תודה לין, שמחים שהאתר עוזר לך!
בעמוד מסלול טיול ליער השחור יש המלצה, אך היא מאוד כללית שכן הטיול שלכם הוא לא הטיול של אחרים.
הרבה לוקחים תכנון מסלול טיול אישי ליער השחור דרך כאן, כולל שילוב האלפים במידת האפשר.
אשמח לענות על כל שאלה נוספת

אבירם אשש
16 בינואר 2016 10:28

היי אתר מדהים!!!
אנחנו מתכננים טיול בפסח 2016 האם עונה זאת יחסית נוכה או שעדיין קר מידי?

טל, צוות היער השחור
16 בינואר 2016 19:02

תודה אבירם… (סמיילי ביישן)
פסח 2016 יוצא בסוף אפריל שזה אומר בממוצע 8-9 מעלות באזור דרום היער, כלומר – קר, אבל לא קפוא (בממוצע :)).
יש פירוט יתרונות וחסרונות לנסיעה ליער השחור באפריל \ בפסח כאן בראש העמוד.
זכור כי האזור מותאם לטיול גם בחודשים הקרים.

לילי
12 במרץ 2016 0:02

שלום,
אנחנו מתכננים לנסוע עם הילדים ב-19 לאפריל למינכן (7 ימים), להישאר יום באוסטריה ואז להמשיך ליער השחור, הקור לא מרתיע אותנו, אנחנו מחפשים דווקא לראות ולשחק עם שלג…
השאלה היא, האם יש עדיין שלג באיזור הזה? ואם כן, ניתן להגיע לאתרים שיש בהם שלג בקלות? (הבנתי שבאוסטריה רוב המקומות סגורים)
אני אשמח לקצת הכוונה כי ממש אין לי ניסיון בזה…
תודה 🙂
לילי

טל, צוות היער השחור
14 במרץ 2016 21:31
Reply to  לילי

הי לילי
באפריל עוד אפשר למצוא בד"כ שלג בפסגות הגבוהות של היער, יש כמה אתרי סקי שנסגרים רק באמצע אפריל.
מציע שתשלחי מייל למקום לינה שמעניין אותך ותתייעצי מה קורה באזור שלהם כי כל איזור זה משהו אחר (בגלל הפרשי הגבהים).
ותזכרו לשלוח לנו תמונות 🙂

אירית
30 באוקטובר 2015 23:56

האם כדאי לנסוע בתחילת יולי ליער השחור? לא חם מידי?

טל, צוות היער השחור
31 באוקטובר 2015 15:36
Reply to  אירית

בטח שכדאי! בממוצע קצת יותר מ-20 מעלות.

תמיר חן
30 בספטמבר 2015 11:06

שלום,
ראשית יש לכם אתר מדהים , אין ספק שאבצע בו שימוש נרחב!!!
ברצוני לברר האם כדאי להגיע בתחילת יולי ליער השחור מתאריך ה- 02/07/2016 ל 10 ימים ?
האם עמוס מאוד שם?
מבחינת פארקים האם כדאי או שיהיו תורים ארוכים מאוד?
מזג אוויר?
האם כדאי לשנות ל 24/04/2016 ?

בתודה
תמיר

טל, צוות היער השחור
30 בספטמבר 2015 15:49
Reply to  תמיר חן

הי תמיר
בטח שכדאי.
יהיה עמוס במקומות מבוקשים (כלומר תורים בפארק אירופה למשל, או קושי למצוא חניה במקומות קטנים) – אבל עדיין תיהנו מאוד כמו שכולם נהנים.
אם אפשר להקדים ליוני או לאחר לספטמבר – עוד יותר טוב.
מז"א – ראה בעמוד 'מידע וטיפים'.
לגבי סוף אפריל – ישנה התייחסות בעמוד שציינתי, בגדול אפריל הרבה יותר פנוי בכל היער אבל יותר קר ועדיין לא ירוק כמו בקיץ.
בהצלחות

תמיר חן
21 באוקטובר 2015 12:58

תודה רבה על הכל

סיגל
16 ביולי 2015 9:07

שלום
אני באמצע תכנון מסלול ביער השחור ואשמח להמלצתכם
אנחנו לנים Titisee – braviscasa (בהתאם להמלצתכם :)) מסלול יומי לאחד הימים בטיול תכננתי יציאה מהמלון למפלי הריין ומשם להמשיך לאגם קונסטנץ- אי הפרחים מיינאו (Mainau), ולסיים בעירה Stein am Rhein.
אנחנו 2 משפחות עם רכבים והבנתי שההגעה לאי הפרחים כרוכה בנסיעה במעבורת
האם אפשרי ביום אחד להספיק 3 יעדים אלו (מדובר על יום א' בשבוע) והאם באמת שווה לבקר באי הפרחים
אודה לתשותבכם
סיגל

טל, צוות היער השחור
19 ביולי 2015 11:33
Reply to  סיגל

הי סיגל
יש חניה גדולה בכניסה לאי הפרחים, אשר נחשב לאטרקציה מרשימה ולנקודת חן פופולרית.
בחוברת הטיפים והמסלולים שלנו יש יום טיול שתפור בדיוק למה שאתם רוצים לעשות – כולל המלצות ועצירות בדרך וכתובות להכנה ל-GPS – וכך תחסכו את הדילמות – פרטים והורדה כאן…
זה יום ארוך אבל אכן אפשרי, צאו לדרך מוקדם ותיהנו.
ברכות

אפרת
5 ביולי 2015 7:28

שלום,
אנחנו מתכוונים לנסוע ליער השחור בשבוע הראשון של ספטמבר לחמישה ימים. אנחנו מאוד אוהבים לטייל ברגל, ואנחנו מיטבי לכת, ומבקשים המלצות למסלולי הליכה יפים, של חצי יום עד יום שלם.

טל, צוות היער השחור
5 ביולי 2015 18:37
Reply to  אפרת

הי אפרת
כשתגיעו לאזור, גשו ללשכת המידע לתיירים הראשונה שתמצאו ובקשו את החוברת שלהלן.
יש בה מגוון מסלולים, כולל מפות ותיאורי דרך.
בחזור ספרו לנו מה הכי אהבתם!
חוברת מידע לטיולים רגליים ביער השחור

לירון
26 במאי 2015 18:31

שלום,

אנחנו זוג שמתככנים טיול ל8 ימים ונוחתים בבאזל.
האם יש לכם המלצה איפה הכי כדי לקנות סים מקומי בשביל טלפון + אינטרנט בשביל וייז?
אנחנו משכירים רכב בשדה תעופה.

תודה רבה

טל, צוות היער השחור
27 במאי 2015 13:48
Reply to  לירון

הי לירון
בפעם האחרונה שאנחנו עשינו את אז קנינו בT-Mobile שנמצא לא רחוק מהקתדרלה בפרייבורג. יה לא ממש זול ועם נפח גלישה די מוגבל.
יכול להיות שיש משהו טוב גם בשדה התעופה של באזל – אולי מישהו מהגולשים ישתף מידע בנושא?

majed
7 באפריל 2015 23:36

טל
ערב טוב
האם ניתן, עבור משפחה אחת, לרכוש 2 כרטיסים משפחתיים של היער השחור
הרציונל הוא לרכוש כרטיס אחד כולל פארק אירופה וכרטיס אחר לא כולל פארק אירופה וככה למעשה לקבל כיסוי רחב ( של 6 ימים טיול) – אמנם עוד לא התעמקתע בעלויות האטרקציות אבל 330 יורו עבור שני הכרטיסים שמע לי הגיוני ?
האם זה אפשרי ??
אם כן , האם זה מומלץ ??

טל, צוות היער השחור
19 במאי 2015 18:04
Reply to  majed

אהלן מאג'ד,
בקישור שלהלן תוכל לקבל מידע לגבי הזמנת כרטיס היער השחור.
בהצלחה!

אסף
11 בפברואר 2015 15:25

הי,
אני מתכנן נסיעה למשפחה (זוג + 3 ילדים 6,12,13 ) ביולי ליער השחור ל 10 ימים.
אני לן בשני מקומות שונים ( 5 לילות בכל אחד). שכרנו רכב לכל התקופה ישר משדה התעופה.
רציתי לדעת איך אפשר לנצל בצורה מקסימלית את כרטיס היער השחור( הרגיל) ? איזה אתרים הם המומלצים ביותר ?

שירי
10 בינואר 2015 11:12

ראשית, האתר הזה מצויין וידידותי מאין כמותו ואני שמחה שהגעתי אליו. אנחנו מתכננים נסיעה זוג + שני בנים – באוגוסט ספטמבר ורציתי לדעת מהו השדה התעופה הטוב ביותר לנחות בו במטרה להגיע ליער השחור הכי מהר ובקצרה, כמו כן – אם אנו מתכננים טיולי כוכב ולינה במקום אחד, מהו המיקום הנוח ביותר לישון בו (בתוכנית האטרקציות המובילות הן פארק אירופה, חבלים וגם לגולנד / פליימוביל).

טל, צוות היער השחור
10 בינואר 2015 14:38
Reply to  שירי

הי שירי
תודה על המחמאות.
שדה התעופה הקרוב ביתר הוא באזל, אבל לא כל החברות טסות אליו – ראי פירוט בעמוד טיפים למטייל בפרק 'טיסות ליער השחור'.
ב-סוגי אירוח ולינה תקבלי מיד תשובה לשאלת המיקום הטוב ללינה, אך שימו לב להתאים מיקום לפארקים ולאטרקציות שמתאימות לכם.
מקווים שעזרנו!

סהר בן שושן
11 בספטמבר 2014 10:25

היי
האם אפשר לישון באוהלים ביער השחור?
ואם כן האם אפשר רק באזורים מוגדרים לכך או שמותר בכל מקום?

טל, צוות היער השחור
11 בספטמבר 2014 14:01

הי סהר
בוודאי, במקומות המוסדרים.
להלן רשימת אתרי קמפינג ביער השחור, תבדקו שם מה מתאים לאוהלים (בכל עמוד של אתר קמפינג רשום למטה מה מותר שם – Tents / CARAVAN וכד') – https://en.camping.info/germany/baden-w%C3%BCrttemberg/black-forest/campsites
יש למלא אחר ההנחיות המקומיות.
תיהנו!

רות
26 בפברואר 2014 18:14

שלום,
אודה לעזרה בהכוונה ליער השחור ל7 לילות בחודש מאי לזוג בני 50 בלי ילדים.
לאן מומלץ לטוס ? רכב מאיזה חברה? ואיך מוצאים מקום לישון עם כל המבחר העצום שיש באינטרנט.
מתלבטים באם לעשות טיול כוכב ולישון במקום אחד או כל לילה בצימר אחר.
מעדיפים מקום סולידי ולא יקר.
אודה על כל הכוונה.
רות

טל, צוות היער השחור
26 בפברואר 2014 21:10
Reply to  רות

ערב טוב רות בגדול הטיול הקלאסי ליער השחור לשבוע לזוג יהיה לינה באזור דרום-מרכז היער (טיטיזי בערך), ומשם לצאת בטיול כוכב כל יום ליעד אחר (או בכלל לא לצאת אם מקום הלינה מפנק…), כאמור היער לא גדול מדי וזה מאוד נוח. לגבי שדות תעופה ביער – מכיוון שאין תשובה אחת נכונה – בעמוד טיסות ליער השחור אנחנו מפרטים מגוון דרכים להגיע ליער. כמעט כל רכב שתעדיפו, במחירים מעולים, אפשר למצוא כאן: השכרת רכב ליער השחור. כמובן שאת הרכב מזמינים לאחר הזמנת הטיסה… לינה זה סיפור מאוד אינדיבידואלי, יש מלונות, בתי חווה, דירות, בתי הארחה וכד'. קצת מידע והמלצות יש בעמוד… Read more »

אביטל
4 בפברואר 2014 21:54

היי

אתר מגניב 🙂

רציתי לדעת אם יש למה לנסוע ליער השחור בסוף פברואר??

אביטל

טל, צוות היער השחור
4 בפברואר 2014 21:57
Reply to  אביטל

שלום אביטל בסוף פברואר מאוד קר ביער השחור (גם 0 מעלות). לאחרונה ביקרתי שם בסוף מרץ, הטמפרטורה הממוצעת הייתה 7 מעלות, ובכל האזורים הגבוהים יחסית של היער היה שלג בכל מקום וגם מתחת ל-0 מעלות לעתים. מאוד נהנינו כי התרכזנו בנסיעה בכבישים היפים, בכניסה למרחצאות, מעט טיולים רגליים ומכמה כפרים ועיירות. אבל הכל תלוי אילו אטרקציות מעניינות אתכם. קחי גם בחשבון שהיער אינו ירוק בפברואר, וחלק גדול מהמקומות סגור. אם אתם אוהבים טיול בסגנון הזה אז לכו על זה, ובזהירות בנסיעה בכבישים הקפואים – זה מסוכן. תבדקי גם על פסטיבל החורף בבאזל – אולי הוא חל בפברואר השנה. ואם תזמינו… Read more »

עידן נדיר
14 בינואר 2019 0:06

שלום רב, ראשית אתר מעולה שנית אשמח לכמה הבהרות. היינו כבר ביער השחור לפני 10 שנים רק אני וחברה שלי שהיום כבר אשתי עם 2 בלגניסטים חדשים בני 5 ו 3 רוצים לנסוע לטיול משפחתי בפסח הקרוב 18 לאפריל עד 25 לאפריל. (אז נסענו בספטמבר והיה מדהים) 1 איך מזג האוויר בתקופה הזאת? 2 האם יש מספיק אטרקציות לילדים שלא סגורות? (שזה בעיקר הטיול הפעם) 3 איך התורים בפארק אירופה בתקופה הזאת? 4 האם ניתן לקבל כסאות בטיחות כבר מחברת ההשכרה? כי באתרי ההשכרה אין תוספות על זה האם אפשר לבקש כבר שם? 5 טיסה מציריך נוחה כדי להגיע לאזור… Read more »

טל, צוות היער השחור
25 באפריל 2019 17:12

אנסה להגיב על הכל:
1. תלוי… יכול להיות מושלג, ויכול להיות נעים, היו מוכנים לכל אחד מהם. מידע נוסף על מז"א ביער השחור….
2. יש אבל זה דורש תכנון מוקפד כמובן… היעזרו במידע שברחבי האתר.
3. פחות מהקיץ.
4. ברוב אתרי ההשכרה אפשר להזמין מראש, אבל יותר זול להביא מהבית, משמעותית. מידע נוסף על השכרת רכב כולל סוכנויות שאפשר להזמין מהן כסא רכב…
5. מאוד.
6. אין שובה, תלוי אילו אטרקציות תעשו. בגילאי הילדים שלכם אולי פחות משתלם אלא אם תלכו להרבה אטרקציות.
7. שולחים אנרגיות מחממות… מרגישים? 🙂 (כמה שכבות, כובע וכפפות וכולם יהיו בסדר. אנשים חיים שם בכיף)

אלון
7 בנובמבר 2017 8:13

שלום
אנחנו מתכננים טיול ללא ילדים.. אנחנו 10 אנשים. לא מחפשים אטרקציות כמו פארקי שעשועים וכאלו. טסים בתאריכים 8-12 לפברואר 2018.
האם יש לכם המלצות או תכנון למבוגרים (ממוצע 40). (צקציב- כ 2000$ לאדם.
תודה

טל, צוות היער השחור
24 בנובמבר 2017 16:10
Reply to  אלון

הי אלון
בוודאי שיש, אבל אי אפשר לתכנן לכם טיול בממשק הזה של התגובות 🙂
תראו פרטים כאן אפשרות לקבל ייעוץ ותכנון מסלול טיול אישי.
מקווה שיעזור
טל