מזג אוויר ביער השחור – תחזית וממוצעים שנתיים

מזג האוויר ביער השחור הוא אירופאי מובהק, כלומר הרבה גשם, ורוב השנה קר מאשר אצלנו בארץ.
בניגוד למשל לפריז שבה אפשר לבקר כל השנה – לדעתנו העונות הטובות ביותר לביקור ביער הן האביב (מאי-יוני), והסתיו (ספטמבר עד אמצע אוקטובר).


קיץ וחורף ביער השחור

בדומה לארץ, עונות הקיץ והחורף ביער הן סביב אותם החודשים.
הקיץ שהיא העונה הפופולרית ביותר ביער השחור (יולי-אוגוסט) – היא גם בד"כ עונה נוחה לביקור, אם כי האיזור בדרך כלל מלא יותר בתיירים (כמו בכל העולם…).
בנוסף שימו לב שיכולים להיות ימים מאוד חמים למרות שמדובר במרכז אירופה! אך יכול עדיין להיות קר בערבים ולכן יש להגיע עם לבוש מתאים.

עונת החורף (תחילת דצמבר עד סוף מרץ) היא מועד מאוד מבוקש ביער השחור אך בעיקר לתיירות סקי, ובשנים האחרונות גם התייר הישראלי גילה את יתרונות חופשת החורף ביער השחור: שלג, קצת סקי, מרחצאות ואטרקציות מקורות, מסעדות, קצת שופינג, תצפיות נוף ואפילו מעט טיולים רגליים (קלים).

היער השחור בחודשי השנה

אביב הגיע פסח בא?

באפריל: היער ברובו עוד לא לובש את הירוק של הקיץ, ונראה דומה למראה של החורף. לרוב השלג כבר נמס למעט אולי בפסגות הגבוהות (שם יש בד"כ שלג עד סוף אפריל/תחילת מאי במקסימום). באזורים הגבוהים עוד יהיה קר.
יתרונות: ביער יש מעט תיירים, קל לטייל והמחירים טובים. חלק מאתרי התיירות כבר נפתחים לקראת הקיץ. רק צריך לתכנן בהתאם. פארק אירופה למשל בד"כ נפתח בסוף מרץ.
מאי-יוני – חודשים טובים לטיול (בעיקר יוני), הטבע כבר מתעורר, ההמונים עוד לא הגיעו, סוף יוני זה מועד מושלם.


הקיץ – חם וכיף

יולי – אוגוסט הם גם חודשים טובים לביקור אם כי האיזור בדרך כלל הומה תיירים. כמובן שבהתארגנות נכונה – קרי הזמנה מראש של טיסות, מקומות לינה ורכב – אפשר ורצוי לטייל גם בקיץ. יש לשים לב שלעתים בקיץ חם מאוד, אך יכול עדיין להיות קר בערבים ולכן יש להגיע עם לבוש מתאים.
יש לקחת בחשבון גם ימי גשם (יש לא מעט כאלו בקיץ!).
טיפ חשוב – אם כבר מגיעים בקיץ – עדיף להקדים ליולי, כיוון שבתי הספר המקומיים ברובם עוד פעילים ביולי ולכן התיירות המקומית אינה בשיאה כמו באוגוסט. זה לא אומר שלא יהיה עמוס, אבל יחסית סביר ויותר קל למצוא מקום לינה למשפחות.


הסתיו: תקופה נהדרת לטיול ביער השחור!

בספטמבר עד תחילת אוקטובר הטמפרטורות יורדות לאט לכיוון ה-12-18 מעלות, שזה קריר אך נעים לטיול אם מגיעים עם ביגוד מתאים, ומספר ימי הגשם בדיוק כמו בקיץ. יתרון נוסף לטיול באוקטובר (בד"כ סוכות ביער השחור זו עונה די מבוקשת) – הם הצבעים היפים של השלכת :-). אנחנו מאוד אוהבים את היער השחור בספטמבר-תחילת אוקטובר.
בסוף אוקטובר הטמפ' הממוצע יורדת כבר לאזור ה-9-10 מעלות, יותר צימרים ומקומות לינה מתחילים להיסגר, וכך גם חלק מהעסקים שמצמצמים שעות פתיחה. אך – זה לא אומר שאי אפשר לנסוע וליהנות, ואפילו תיהנו מיתרונות ה-Off Season שזה אומר מעט תיירים ומחירים זולים יותר.
בנובמבר פחות מומלץ להגיע – חלק ממקומות הלינה נסגרים לשיפוצים והכנות לעונת החורף, יש גשם אך אין כמעט שלג.


חורף ביער השחור – מפתיע אבל יש כאן אקשן…

תחילת דצמבר עד סוף מרץ – מועד מאוד מבוקש ביער השחור, אך עדיין לא מספיק בקרב ישראלים.
היער לא ממש ירוק, יש שלג במקומות רבים (כולל בכל האזורים הגבוהים) אך הכבישים מפונים מדי יום למעט במקרים חריגים.
רוב אטרקציות החוץ סגורות אך מצד שני החנויות, בתי הקפה, כל האתרים המקורים וכל אתרי הסקי (ויש כמה ביער) – פתוחים והומי אדם.
מקומות הלינה מלאים בעונה זו בעיקר באירופאים שבאים לעשות סקי או ליהנות במרחצאות. תוכלו אם כך בהחלט לטייל ולהנות מאופי שונה של האיזור ומנופים יפהפיים, אך – יש גם סיכוי שלא תמיד תוכלו לצאת ממקום הלינה שלכם כי יש גשם וקר.

חג המולד ביער השחור

כמדינה נוצרית, בכל שנה החל מה-21-27 לנובמבר (תלוי באיזו עיר), ועד 23.12 כולל, שזה יום לפני ערב חג המולד – מתקשטים מרכזי הערים לכבוד חג המולד, ושווקי חג המולד פתוחים.
ערב החג באופן מסורתי חל ב-24.12, והחג עצמו ב-25.12. בימים אלו רוב העיר סגורה והתושבים חוגגים עם משפחותיהם.
בשווקים יש מיני מתנות, קישוטים, מאכלים מסורתיים ומכל הסוגים ועוד. החוויה ססגונית (וקרה), וכדאי להגיע!
בסופי השבוע השווקים עמוסים במיוחד, ובאמצע השבוע פחות, אך כדאי לברר מראש אם השוק שאליו אתם מתכוונים ללכת פתוח במלואו כל ימות השבוע.
לרשימת שווקי חג המולד בערים הגרמניות שמסביב ליער השחור…

 

גשם גשם

בכל חודשי השנה יש גשם ביער השחור, וברובם בין 15 ל-20 כאלו. כלומר שעליכם לקחת בחשבון גם ימי גשם בטיול שלכם. שאו עליכם תמיד גרביים להחלפה וכדאי גם מטריות או מעילי גשם דקים.


ומה לובשים? אילו בגדים להביא?

בגדול זה תלוי מתי החלטתם לנסוע ואיזה סוג טיול תעשו. בפועל – בחורף היערכו לטמפרטורות קרות ורוחות מציקות. ובקיץ היערכו גם לימים חמים מאוד, וגם ללילות קרים (כלומר הביאו איתכם גם ביגוד חם).


אפליקציות ואתרים לתחזית מזג אויר ביער השחור

יש המון אתרים ואפליקציות ורובן משתמשות באותו המידע ורק מציגות אותו באופן שונה.
כמה מהידועים הם:
Accuweather.com שנותנת תחזית מאוד מפורטת ברמת החלקים השונים ביום.
Wetter.de הגרמנית.
Wetter24.de הגרמנית.

טמפרטורה ממוצעת בטיטיזה – מעלות צלזיוס

הטבלה מראה את הטמפרטורה הממוצעת הגבוהה והנמוכה, לפי חודשים (כלומר אם למשל יהיה ממש חם ביולי – כמה סביר שזה יהיה, או כמה קר סביר שיהיה). הרצועה שבין 2 הקווים מתארת את הממוצע הסביר.

שלושה טיפים שחשוב לזכור: 1. סיכוי סביר בהחלט שהטמפרטורה בפועל תחרוג מהקווים! ולכן קחו זאת מראש בחשבון. 2. במקומות גבוהים, למשל הר פלדברג או בלכן – קר יותר (בערך במעלה אחת לכל 100 מטר). 3. בלילות קר בהרבה מאשר בימים.

Average min and max temperatures in Titisee-Neustadt, Germany

מספר ימי גשם בממוצע – טיטיזה

הטבלה מראה את מספר הימים הצפויים בהם יהיה לכם גשם במהלך הטיול ביער השחורישר תראו שיש גשם כל השנה 🙂, אז הביאו איתכם מעילי גשם ואף מטריות, ובעיקר תכננו לכם חלופות לימי גשם (כאן למשל יש כמה הצעות טובות).

Average rainy days (rain/snow) in Titisee-Neustadt, Germany

עוד מידע חשוב לתכנון הטיול אפשר למצוא כאן במדריך לתכנון טיול ליער השחור…

או כאן בעמוד המידע והטיפים…

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments