שמונה ימי חוויות ביער השחור – משפחת נגר

♦ נושאים שמוזכרים בפוסט ♦

שמונה ימים ביער השחור  |  סיפורם של משפחת נגר

מאיפה ולאן תל-אביב-באזל     |     מקום הלינה  הדירה של אנה ודניאל בעיירה Hinterzarten

נחתנו בבאזל ביום 31.05.17 בשעות אחה"צ המאוחרות ומשם המשכנו היישר לדירה בעיירה אינטרצרטן, עיירה ציורית מקסימה הממוקמת במרכז היער השחור מרחק של כ-10 דקות מאגם טיטיזי. התארגנו בדירה ויצאנו לקניות בסופרמרקט המקומי Lidl הנמצא באיזור טיטיזי הפתוח עד 21:00 . התארגנו בדירה והכנו ארוחת ערב כיפית וטעימה מעשי ידנו.

תובנות וחוויות מיום 01.06.17 –  העדפנו לשנות את התכנון המקורי ולהתחיל מטריברג כשהילדים רעננים ומלאי כוחות לטיפוס מעלה לעבר המפלים העליונים (כניסה חינם עם הכרטיס השחור), החלטה שהתבררה בדיעבד כנכונה. חנינו בעיירה מתחת לכניסה למפלים, טיילנו מעט ברחובות, שוטטנו בין חנויות שעוני הקוקייה ומשם עלינו למפלים במסלול הצהוב הארוך יותר. הליכה של כשעה באיזי.
הנוף הנשקף מהמפלים מרהיב ביופיו והמפלים הגועשים משרים אווירת רוגע. בחלקו העליון של המפל מצאנו המון סנאים שניתן להאכילם עם בוטנים שרכשנו בכניסה. מומלץ לחנות בטרייברג ולהיכנס למפלים מתוך העיירה אם כי קיימת אפשרות שלא להיכנס לעיירה ולחנות בקצה העליון של המפלים (לטעמנו פחות מומלץ).
מטרייברג המשכנו לגוטאך למגלשות. חוויה מלאת אדרנלין לילדים ולהורים. אטרקציה מצוינת וכיפית במיוחד. ניתן לרכוש כרטיס לסיבוב אחד או יותר. המקום היה ריק כמעט ללא תור.
מגוטאך שמנו פעמינו לוולפאך למוזיאון הזכוכית. צפינו בהדגמה של עובד במקום וסיירנו. אפשרי לסיים שם את היום ולמעוניינים יש אפשרות להתנסות בהכנה, ואף לרכוש זאת כמזכרת.
את היום אנחנו צפויים במסלול הגמד בעיירה אינטרצרטן הסמוך מאד לדירת הנופש שלנו.

סיכום יום 02.06.17 – שפהאוזן, מפלי הריין, אגם קונסטנץ ואי הפרחים במיינאו – תובנות, לקחים והמלצות:
פתחנו את היום בעיירה שפהאוזן שם החנינו את הרכב והמשכנו בהליכה רגלית נעימה של כשעה לאורך נהר הריין עד למפלים. הנוף הנשקף מנקודות התצפית השונות על המפלים עוצר נשימה, זרם המים אדיר והאיזור כולו מרשים ביופיו!! הביקור במפלים חובה ואין לפספס אותו.
ניתן לבלות באיזור גם יום שלם כולל שייט אל הצוק המדהים, הנמצא במרכזם של המפלים. אנחנו בחרנו להיצמד לתכנון המקורי ולאחר הביקור במפלים לחזור לנקודת החנייה בשפהאוזן ולהמשיך משם לקונסטנץ ולאי הפרחים.
את החזרה לשפהאוזן עשינו ברכבת (שתי תחנות מהמפלים) טיילנו מעט בעיירה הנחמדה ומשם המשכנו לקונסטנץ (כשעה וחצי נסיעה). איחרנו בשעה מעבר למועד שהיה נקוב בכרטיס החנייה ובהגיעי לרכב מצאתי ליד מכוניתי פקח ואך בנס הצלחתי בשלל תירוצים, לשכנעו שלא לרשום לי דו"ח חנייה .
בדיעבד, למרות שהיה נחמד וכיפי לצעוד לאורך נהר הריין בשעת הבוקר כשאנו רעננים , ועל אף ששפהאוזן היא עיירה שנעים מאד לטייל בה, מצאנו שעדיף היה לחנות בלאופן בסמוך למפלים כדי לחסוך בזמן או לחילופין להישאר לשייט במפלים ולהמשיך את היום באיזור במקום להמשיך לקונסטנץ, אליה הגענו בשעת ערב כשאנחנו מאד עייפים.
עם הגיענו לקונסטנץ פנינו לאגם ומשם לאי הפרחים. הנוף באיזור האגם יפהיפה פסטורלי ומקסים והביקור באי הפרחים מיינאו חוויה להורים ולילדים. האי מקסים ביופיו והוא מעין פארק ענק מלא פרחים, גינות, פינת חי, חממת פרפרים יפהיפיה ויש בו גם גן שעשועים עם משחקים לילדים (כולל משחקים במים).
לאי ניתן להגיע באמצעות שייט במעבורת היוצאת מקונסטנץ או לחילופין (כפי שאנחנו עשינו) להגיע עם המכונית לחניון של האי הנקרא Insel mainau דרך הליכה קצרה על הגשר.
האי פתוח עד השקיעה בתשע וחצי בערב אם כי המסעדות והחנויות נסגרות בשעת ערב מוקדמת. ניתן לבלות שם כמה שעות טובות. הכניסה לילדים עד גיל 12 אינה כרוכה בתשלום וכמו כן, לאחר השעה 17:00 ניתנת הנחה של 50% על הכניסה. עלות לזוג לאחר הנחה כ 25 אירו כולל החנייה במקום.
אם כבר מחליטים להגיע לאיזור קונסטנץ לא הייתי מוותר על הביקור באי מיינאו אך למעוניינים לבקר באי הפרחים במיינאו אני ממליץ להגיע מוקדם יותר ועם כוחות, כדי למצות שלל האטרקציות שהאי מציע.

סיכום יום 03.06.17 – רכבל שאוויסלנד, פרייבורג ובאד פרדייז – יום ארוך, מהנה, גדוש ומלא חוויות.
פתחנו את היום ברכבל שוואיסלנד שבעיירה הורבן (הכניסה עם הכרטיס השחור חינם). העלייה נמשכת כ – 20 דקות והנוף הנשקף יפהיפה. בהגיעכם לרכבל העליון לא להתעצל ולהמשיך לצעוד כ 500 מטר-1 ק"מ עד למגדל ולטפס על המגדל. הנוף הנשקף מהתצפית שווה את המאמץ.
למעוניינים יש אפשרות להיכנס למכרה אבל אנחנו בחרנו לוותר, לזרום עם רצון הילדים ולהמשיך לפרייבורג כדי להספיק להגיע לשוק האיכרים המתקיים בימי שבת, ליהנות מהסיור בעיר העתיקה בנחת ולהספיק (איך לא) לקניות ברשתות החנויות המובילות ובקניונים ולהמשיך משם לתחנתנו המתוכננת הבאה.
בפרייבורג מומלץ לחנות בחניון קרלסבאו בכתובת Auf der Zinnen 1 . השיטוט בכיכר המונסטר שם נמצאת הקתדרלה וההליכה ברחובות העיר מהנה ושווה. בכיכר בתי קפה, חנויות ורשתות מובילות. ישבנו לאכול צהריים באיזור הכיכר ואפילו פונקנו בתה מעולה על חשבון הבית. עם סיום ארוחת הצהריים השטנו סירות מנייר בתעלות המים בעיר והמשכנו לקניות בשוק ממש לפני שקיפלו את הדוכנים. מומלץ לבקר ברשת מולר שם ניתן למצוא צעצועים שווים ולגו במחירים נמוכים ביחס לארץ (בקומת המרתף) וכמובן ברשת H &M ובחנויות שבאיזור, שהרי אי אפשר בלי להעמיס לתא המטען שקיות מכל טוב ולהעלות חיוך על פני הילדים (לפחות נחזור עם ארנק קל יותר :-))
פרייבורג יפה ונעימה והאנשים חמים ונחמדים.
עם סיום הביקור בעיר המשכנו היישר לבאדפרדייס (הילדים חיכו לבילוי בפארק המים כל היום ואי אפשר היה לאכזב אותם…). הגענו למתחם בשעה שבע רכשנו כרטיס לשלוש שעות וחזרנו לילדות בילינו בעיקר במתחם המגלשות וזו הייתה פשוט חוויה הן למבוגרים והן לילדים. לא כדאי לפספס !! אנחנו לא החמצנו אף אחת מהמגלשות ומצאנו עצמנו עולים הלוך ושוב עם האבובים ובלעדיהם. היה פשוט כיף גדול (לא ניתן להכניס טלפונים ניידים למתחם הבריכה או לצלם שם).
למבוגרים שבנינו שיש להם מי שישגיח על הילדים מומלץ וכדאי להיכנס למתחם Palm Oasis. נכנסנו לשם ונדמה שהגענו לעולם אחר… יש בריכה עם מים נעימים וחמימים, זרמי מים נעימים כולל אפשרות לצאת לבריכה חיצונית ממנה נשקף נוף מקסים ומרגיע. במרכז הבריכה בר עם קוקטלים המוגשים על המים. ברקע זמרת סמבה ותזמורת המנעימים את זמנם של המבקרים. למי שחפץ להתנתק ולהירגע, זה המקום!!
סיימנו את היום בעשר בלילה ולאחר נסיעה קצרה לדירה בגשם שוטף ובכבישים החשוכים, הגענו עייפים אך מאד מאד מרוצים.
חשוב לציין כי למרות הגשם יחסית לא קר ואין צורך להביא מעילים למעט אולי מעיל גשם דק ועליונית דקה.

סיכום יום 04.06.17 – טודנאו (מפלים ומגלשות) ופלדברג

את הבוקר פתחנו במפלי טודנאו. במקור תכננו לנסוע לחבל אלזס, אבל מאחר וביום יום א' החנויות סגורות והיות והתברר לנו כי גם מחר חל יום חג נוצרי, דחינו את הסיור לאלזס והוא מתוכנן, נכון לעכשיו, ליום שלישי.
הסיור במפלי טודנאו כלל הליכה לאורך המפלים בנוף הפסטורלי הנשקף כשברקע רעש המים השוצפים. הנוף הנצפה מהמפלים מדהים ועוצר נשימה ואי אפשר שלא לשבת לנוח על הסלעים שבסמוך למפלים הגועשים ולהצטלם כשברקע המפל הגועש. למי שמעוניין, כוחו במותניו ומצוי בכושר, ניתן ואף רצוי להמשיך את המסלול בירידה התלולה במדרגות עד לקצה התחתון ומשם לעלות לרכבים. לבקשת הילדים שהיו דרוכי ציפייה להמשיך לעבר תחנתנו הבאה, מגלשות טודנאו, עצרנו את ההליכה לאחר המעבר בשלושת הגשרים של המפלים וחזרנו באותה הדרך ממנה הגענו.
בשעת צהריים הגענו לאתר מגלשות טודנאו ועלינו ברכבל כעשר דקות לחלק העליון ממנו יוצאות המגלשות. הנוף הנשקף ממעל מדהים, והאוויר נעים ואף מעט קריר (אין כמו מיזוג טבעי …). התור הארוך שגילינו למגלשות בהגיענו מעלה עם הרכבל (תור שארך למעלה משעה) ביאס מעט, אבל לשמחתנו הילדים קיבלו את הדברים בהבנה ובסבלנות והיו מלאי ציפייה.
הגלישה במגלשות נמשכת כחמש דקות (3 ק"מ) והיא כל כולה הנאה צרופה. ניתן לשלוט במהירות הגלישה באמצעות הידיות שבצידי המגלשות. אנחנו בחרנו לשחרר את הידית ולטוס בסיבובים החדים. אחרים יעדיפו אולי לגלוש במתינות ולחוות את הנוף המדהים. כך או כך, התענוג שבגלישה ומנות האנדרנלין שספגנו, שווים בהחלט את ההמתנה, את הזמן ואת המאמץ. בתום בגלישה ניתן לאכול במקום צהריים (צ'יפס נקניקיות עוף, שניצלים לילדים ועוד), להתפנק בדוכן של מוכר הגלידות המכין ארטיקים בצורה של דונאטס כפי טעמו ורצונו של כל אחד ואף לרכוש מזכרות במחיר סביר.
בהשוואה בין מגלשות גוטאך למגלשות טודנאו האחרונה מובילה by far . מומלץ לכן שלא לבקר בטונדאו אלא לאחר הגלישה בגוטאך.
את היום סיימנו בעיירה פלדברג במתחם הכיף לילדים Fundorena, הסמוך למלון פלדברגר הוף והכולל מתחם טרמפולינות, מתחם החלקה (על פלסטיק , לא קרח…) ועוד (ניתן להשתמש בכרטיס האדום או השחור). העדפנו לוותר על הרכבל בפלדברג בהתאם לבחירת הילדים. במתחם הטרמפולינות הילדים הוציאו אנרגיות ומאד נהנו ואפילו אנחנו ההורים הרשינו לעצמנו להשתובב, לקפץ ולהשטתות. הכניסה למתחם הטרמפולינות מחייבת רכישה של גרביים בכניסה למתחם ההחלקה יש להיכנס עם נעליים מיוחדות שניתן להשכיר במקום. אופציה טובה בהחלט לסיים את היום.
הילדים סיכמו את היום בציון עשר למדריך, הווה אומר שאנחנו את שלנו להיום עשינו ואפשר כבר להתחיל ולהתכונן לבילוי המתוכנן מחר בפארק אירופה .

סיכום יום 05.06.17  – פארק אירופה, יום כיפי במיוחד:
את היום הקדשנו לבילוי בפארק אירופה הסמוך מאד לעיירה רוסט (Rust). מבחינת הילדים (וגם מבחינתנו), הייתה זו גולת הכותרת של הטיול ובמילה אחת פאן פאן פאן.
אמנם "נפלנו" על יום שבתון בשל חג והפארק היה עמוס במבקרים, אבל מצאנו שהתורים היו מהירים יחסית, ובכל הקשור לארגון, לתקתוק ולסדר – מתברר שיש לנו הישראלים עוד הרבה מה ללמוד…
מזג האוויר בבוקר היה קריר ואפילו טפטף מעט, אבל בהמשך התמזל מזלנו, השמש יצאה וזכינו למזג אוויר פשוט מושלם.
במסגרת ההכנות וטרם להגעתנו לפארק הורדנו את האפליקציה של הפארק וביקשנו מהילדים לסמן באפליקציה את האטרקציות שמעניינות אותם והמתקנים שבהם ירצו לבקר. באפליקציה ניתן להתעדכן במרחק של המתקן ממקום במשך התור וכן לקבל הכוונה למתקן המבוקש.
כשהגענו לפארק נעזרנו באפליקציה ובמפה, אך העדפנו לזרום עם הבנות האמיצות שלנו למתקנים המפחידים כפי רצונן, אזרנו אומץ לקחנו אוויר ומצאנו את עצמנו עולים לגבהים לא אנושיים, עולים ויורדים בירידות תלולות בליווי צרחות, המון צחוקים וגם לא מעט דפיקות לב מואצות…
ביקרנו במתקנים אשר במתחמים יוון, רוסיה, ספרד, שוויץ, צרפת, פורטוגל, וסקנדינביה. לא חסכנו במתקנים המשלבים מים כגון מגלשת פגסוס במתחם יוון (מומלצת ביותר לאמיצי לב), האבובים במתחם סקנדינביה (לא לפספס) , המגלשות במים במתחם פורטוגל (חובה למי שלא חושש מירידה תלולה של כ – 70 מעלות החישר למים) , מתקן GR80, מכוניות, רכבת שדים, ועוד ועוד. אל תפספסו!!! בין לבין ניתן לצפות במופעים במתחמי הפארק (המופע של האקרובטים במתחם פורטוגל היה מהנה).
ארוחת צהריים אכלנו במתחם איטליה שם ניתן היה למצוא פסטות טעימות פיצות ושלל קינוחים. בנוסף ניתן להתפנק ברחבי הפארק בדוכני דונאטס, צ'ורוס, וופל בלגי ועוד שלל קינוחים. אנחנו לפחות לא עמדנו בפיתוי
לשמחתנו בשל יום החג התאפשר לנו להישאר בפארק וליהנות משלל מתקניו עד השעה תשע בערב, בעוד שביום רגיל הפארק נסגר בשש, והאמת היא שניצלנו כל דקה ומשכנו עד הרגע האחרון….
המתקנים, הפעילויות והאטרקציות כל כך מגוונות שכל אחד יוכל למצוא שם את מקומו.
העלייה לחלק מהמתקנים מותנית בגיל ו / או בגובה מינימאלי בהתאמה למתקן. בכניסה לאותם מתקנים קיימת עמדה למדידת הגובה..
אמנם יש עוד מתקנים רבים שמן הסתם לא הצלחנו להספיק להגיע אליהם וממילא אין אפשרות להספיק את כולם ביום אחד ואפילו לא ביומיים, אבל למרות זאת סיימנו את ביקורנו בפארק בשעת ערב מאוחרת בתחושה שהצלחנו למצות כל רגע, ועזבנו את הפארק מרוצים ושמחים ועם מנות גדושות של אדרנלין וחוויות שלא תישכחנה.

סיכום יום 06.06.17  – חבל אלזס, צרפת (ריקוויר וקולמר).
בבוקר יום אתמול קיבל את פנינו מזג אוויר גשום וסוער. לשמחתנו בחרנו להקדיש את יום אתמול לטיול בחבל אלזס צרפת וכך יצא שברחנו מהגשם והקור שפקד את איזור היער השחור (מה שמזכיר לי שחשוב מאד להביא מטריות וגם מעילי גשם)….
התכנון המקורי היה לבקר בריבווילה, בקייזסרברג, בריקוויר ובקולמר, אבל מאחר והילדים העדיפו לצאת למסע קניות בדקלטון שבקולמר והיות ולהתרוצץ עם הילדים בין מספר כפרים היה בבחינת תפסת מרובה לא תפסת, החלטנו לסטות מהתוכנית המקורית ובחרנו להתמקד בריקוויר ובקולמר (הזדמנות מצוינת לרענון השפה בקרב דוברי הצרפתית שבנינו).
הנסיעה בחבל אלזס , ארץ היין, נעימה וחולפת על פני נופים ציוריים יפים ופסטורליים בין גפנים ומטעי כרמים, מרחק של כשעה וחצי ממרכז היער השחור.
עם הגיענו לכפר ריקוויר חנינו בחניון שבכניסה לכפר. הכפר יפהיפה, ציורי צבעוני וססגוני הבתים מעוטרים באדניות פורחות בשלל צבעים. את הביקור פתחנו בחנות בכניסה לכפר שם התענגנו על עוגיות מקרונים מדהימות, עוגיות קוקוס ונשיקות טעימות. סיירנו בכיף לאורך המדרחוב שבכפר, חלפנו על פני הבתים היפים והמקושטים שנבנו בימי הביניים, רכשנו מזכרות יפות של בובות לבושות בבגדי המקום ומתנות לנשארים בארץ (פרידה מעוד כמה עשרות אירו) והתפנקנו בבייגלים חמים וטעימים במאפייה המקומית (היה טעים וגם הרגיע את הילדים שחשו מעט שיעמום..) למתלבטים אם להגיע לאיזור עם ילדים, ההליכה בכפר השקט והמקסים הזה כיפית מרגיעה ונעימה והוא בהחלט שווה ביקור.
למעוניינים בכניסה לכפר ישנה רכבת היוצאת לסיור בכפר ובסביבתו וכמו כן ניתן לבקר בחממת פרפרים (למי שלא הספיק לבקר במיינאו) או במרכז החסידות.
מריקוויר המשכנו לעיר קולמר (מרחק של כרבע שעה עד עשרים דקות מריקוויר). סיירנו בעיר כשעתיים. הטיול בעיר היה נחמד, לא יותר. העיר יפה, יש בה עיר מדרחובים תעלות מים ונעים להסתובב בה. חלק מהמקומות נסגרים בין שתיים לשש בשל מנוחה של מקומיים (חיים טוב:-)). בצהריים התפנקנו בכמה מגשי פיצה מעולה שרכשנו באחת המסעדות דקיקות ומלאות גבינה, ממש כמו שאני אוהב…
בקולמר ניתן לבצע סיורים ברכבות (לבנה וירוקה) והסיורים מלווים בתרגום בין היתר גם לעברית. אנחנו העדפנו ללכת רגלית.
את הביקור בעיר קינחנו בחנות דקלטון מרחק של כעשר דקות נסיעה ממרכז העיר, רשת לבגדי וציוד ספורט ועוד. עבור הילדים זו הייתה החוויה הכי מהנה של היום. קל מאד לאבד את תחושת ההתמצאות בזמן בשיטוט בין המדפים. אנחנו, בלי להרגיש, שהינו שם מעל שעתיים ו"שרפנו" כמעט 300 אירו על ביגוד, נעלי ספורט כובעים ועוד. הילדים יצאו שמחים רגועים ומחויכים וזה הרי מה שחשוב

סיכום יום 07.06.17 – אגם טיטיזי ושביל הגמד פלחטל באינטרצרטן:

הבוקר היה יום גשום וקר במיוחד אחרי לילה של גשם ללא הפסקה.
המתנו שהגשם יירגע ובשעת בוקר מאוחרת יצאנו לאגם טיטיזי הנמצא במרחק של כשמונה דקות נסיעה מדירתנו. חנינו בחניון כורכר הנמצא ממש ממול לאגם (לשמחתנו המדחן היה מושבת בשל תקלה).
האגם יפהיפה, הנוף מסביבו משגע והאיזור כולו פשוט מקסים ושמח. אחרי מנוחה קצרה וצילומים על רקע האגם המדהים לקחנו שייט הנמשך כ 25 דקות לאורך האגם (מומלץ). עם סיום השייט טיילנו בטיילת המקסימה, עברנו בין חנויות המזכרות ובתי הקפה רכשנו מזכרות יפות והשתעשענו להנאתנו.
לא יכולנו לוותר על עוגת היער השחור ועוד מאפים טעימים בבית קפה מסעדה הנקראת "במבי קפה" הנמצאת בתחנת הרכבת ממש בסמוך לטיילת. בית הקפה הזה היה חמים נעים וטעים והשוקו החם שלגמנו היה לגמרי מתבקש לאור מזג האוויר הקר ששרר פה היום. מומלץ לארוחות בוקר ובמחירים סבירים יחסית.
בתום כארבע שעות של ביקור באגם טיטיזי ובטיילת (ממש לא רצינו ללכת…) חזרנו לכפר אינטרצרטן לשביל פלחטל הגמד או כמו שהילדים אצלנו קוראים לו "טוב טוב הגמד". השביל נחמד ונעים והמסלול קל ואידיאלי למשפחות ולילדים בכל גיל. השביל נמצא ממש מאחורי מרכז המידע לתיירים שבכפר ושם ניתן לקבל מפה של המסלולים (1.5 ק"מ או 3 ק"מ כפי בחירתכם). לשמחתנו הגשם כבר פסק במהלך היום אבל היה קר מאד. הכניסה אינה כרוכה בתשלום.
המסלול עצמו נכנס ליער כאשר לכל אורכו מופיע שילוט מכווין של ידידנו הגמד. באיזור גן שעשועים קטן ונחמד ובמסלול עצמו מצאנו אומגה קטנה לילדים , חבל טיפוס מעל האגם ובעיקר נוף מדהים ופסטורלי המקנה תחושה של שלווה ורוגע. הצלחנו אפילו להבחין בסנאים חמודים שהתרוצצו להם בין העצים. את המסלול ניתן לעשות ביום בלבד שכן הוא אינו מואר.
המסלול נחמד וכיפי ואני ממליץ לנסות ולשלב אותו בביקורכם באיזור אם מתאפשר ובוודאי למי מכם שעתידים ללון בכפר הינטרצרטן, כפר יפהיפה הממוקם במרכז היער השחור סמוך לטיטיזי, שאנחנו מאד התחברנו אליו ונהנינו מאד מאד לשהות וללון בו.
אנחנו טסים מפה לצערנו לפנות בוקר במחשבה קדימה על הטיול הבא :-).

ולסיכום אחרי שבילינו נהנינו וחזרנו ארצה, הנה כמה טיפים כלליים והמלצות למי שעתידים לנסוע בקיץ ליער השחור, לשימושכם:

1. מקום לינה – חשוב לבחור במקום לינה מרכזי, נגיש ונח לטיולי כוכב ביער השחור. המיקום של העיירה אינטרצרטן בה שהינו היה מעולה והנו מומלץ ביותר וכך גם המלונות ובתי הנופש באיזור המקסים של אגם טיטיזי. מעבר ליופי ולפסטורליות של המקום הוא מצוי במרכז היער השחור מרחק של כעשרים שעה עד 25 דקות לפרייבורג. המקסימום שנסענו לנקודה הרחוקה ביותר זה כשעה ורבע עד שעה וחצי נסיעה (באזל, אלזס ומפלי הריין).
  2. לבוש – לרוב במהלך השבוע היה מזג אוויר נעים ושמשי אולם היו גם לילות ובקרים גשומים וקרים. לכן מעבר לחולצות קצרות וחולצות ארוכות דקות שרצוי לקחת רצוי להצטייד גם בלבוש חם (סוודר ועליונית) אבל בהחלט שאין צורך בעונה זו של השנה להיסחב עם מעילים כבדים וביגוד כבד חם שכן אין בהם צורך. כמובן שיש להצטייד במטריות ו / או במעילי גשם.
  3. אמנם ערכנו מסלול מובנה ומסודר מראש אבל מניסיוננו לפדנטים שבנינו (כמוני) מומלץ ורצוי לגלות גמישות ולזרום בהתאם לאילוצים (מזג אוויר, יום שבתון או חג וכיו"ב) וכמובן שהכי חשוב לזרום ולהתחשב ברצון הילדים (אחרי הכל הנאה שלהם זו הנאה שלנו… ).
  4. הקפידו לשלב בתכנית פעילויות לילדים וכן פעילויות ואתרים המתאימים לכל המשפחה. יש להקפיד להשאיר מרווח לארוחות, לקניות ולהתארגנות שוטפת.
  5. מרבית המקומות (מסעדות סופרמרקטים וכיו"ב) נסגרים בשעה שש בערב ובימי ראשון וחג סגורים לגמרי. מומלץ לכן לתכנן את המסלול בהתאם. בימי א' וחג ניתן להצטייד במצרכי יסוד בתחנות הדלק (שם רכשנו ביצים, חלב, דברי מאפה שתייה קלה ועוד). למתאכסנים בהינטרצרטן ובאיזור טיטיזי יש את סופרמרקט מרשת Lidl בטיטיזי ניישטט, שפתוח עד השעה 21:00 . רשת גדולה מומלצת עם מגוון רחב ושפע של מוצרים ומזונות. מומלץ ומשתלם לשלב בין ארוחות בחוץ לבין ארוחות מבושלות בבית. אצלנו זה עבד מצוין.
  6. הקפידו לגלות ערנות להתראות, אם מופיעות במכוון רכב. אנחנו קיבלנו רכב עם תדלוק בדיזל וכשעתיים לאחר נחיתתנו הופיעה הערה על חוסר באוריאה, מה שחייב לגשת באופן מיידי לתחנת הדלק לטפל ולהסדיר בנושא כדי להימנע מתקלות והשבתה של הרכב לא עלינו (כמובן שחב' השכרת הרכב תישא בעלויות שכן היא בלבד אחראית לתחזוקה השוטפת של הרכב). מומלץ לקחת מחב' פרטי גורם אליו יש לפנות במקרה של תקלה).
  7. התושבים המקומיים חמים מסבירי פנים ונכונים לסייע בכל דבר ועניין. התרשמנו מאד מהחביבות ומהרצון לעזור.
  8. מס תיירים – שימו לב שיש לשלם עם הגיעכם מס תיירים בסך של 1 אירו לכל ילד (גילאים 6-16) ללילה ו 2.7 אירו למבוגר ללילה.
  9. לטסים באיזי ג'ט מומלץ להקפיד שלא לחרוג ממשקל הכבודה שבהזמנתכם. החיוב בגין כל חריגה הנו 14 אירו לק"ג (!!). אם מדובר במספר מזוודות, עודף ו / או חוסר במשקל של כל אחת מהמזוודות מתקזזים (למזלנו אנחנו דייקנו כמעט על הק"ג). מומלץ לקחת מרווח לקניות בחזרה. בנוסף מותר לכל נוסע לקחת לטיסה תיק אישי במידות שאינן חורגות מהמפורסם באתר איזי ג'ט.
  10. מומלץ לרכוש חבילת גלישה ושיחות למקרה הצורך (או סים מקומי). אצלנו היה GPS ברכב אבל ב 98% מהמקרים הווייז עבד מצויין.
  11. חניות – הקפידו לחנות במקום מוסדר. במקומות שנדרש תשלום ישנו מדחן חשוב להקפיד להגיע בזמן ולהאריך את החניה במידת הצורך על מנת להימנע מקנסות לאור האכיפה המתבצעת במקומות אלה.
  12. כפי שבוודאי שמתם לב מדובר באיזור יפהיפה ופסטורלי ולאחר שהתכוננתם, נערכתם וארזתם, כל שנותר הוא לקחת אוויר, להירגע וליהנות מהיופי מהשפע וממגוון הפעילויות שהאיזור מציע וכמובן לתעד את החוויות בתמונות שתיזכרנה לתמיד. הנאה מובטחת

אז שתהיה לכולם נסיעה טובה והכי חשוב סעו בזהירות ושימרו על עצמכם.

לחצו כאן לצפייה בטבלה

התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מהיער השחור ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…