מרכז היער השחור

טריברג | Triberg

עיירה תיירות קטנה ומפורסמת, שהפכה פופולרית בזכות ההיסטוריה שלה כיצרנית הגדולה בעולם של שעוני קוקייה, מיקומה הנוח, פארק החבלים וכמובן מפלי טריברג המפורסמים. העיירה שוכנת בערך במרכז היער ומומלצת אף כמקום לינה מרכזי לכל תקופת השהייה או לחלק מרכזי ממנה.

מפלי טריברג

מפלי טריברג – המפלים הגבוהים באזור, מראה מרהיב של מפלים הנופלים מגובה 160 מטרים. הכניסה כרוכה בתשלום, והאתר פתוח בין אפריל לאוקטובר בלבד. למפלים יש שלוש כניסות, אחת מהעיירה עצמה ושתיים דרך היער (כניסה עליונה, לראש המפלים, וכניסה אמצעית לאמצע המפלים). רק בכניסה התחתונה, בעיר, תוכלו להיכנס חינם עם כרטיס היער השחור, באחרות תאלצו לשלם. אם נכנסים מהעיירה הטיול הוא בעלייה ואז יורדים חזרה לאוטו (מסלול קל). בכניסה האמצעית הפוך – יורדים למפלים ועולים חזרה. בירידה מהחניון האמצעי לעיר תראו בצד ימין אגם קטן שמסביבו מסעדות ושטים בו ברבורים שניתן להאכילם, כיף גדול לילדים. מהכניסה העליונה צפו עלייה קשה וארוכה יותר.

מוזיאון השעונים שבעיירה ושלל החנויות לממכר שעונים מומלצים במיוחד למי שמטייל עם ילדים. מלבד זאת ניתן להצטרף מטריברג אל דרך השעונים – מסלול מעגלי של כ-320 קילומטר, מ-Villingen-Schwenningen, דרך טריברג, סנט פיטר, אגם טיטיזי, וחזרה. מסלול כפרי קסום בו תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של הזמן ועתידו. במסלול תעקבו אחר הנתיב של מעצבי השעונים המפורסמים ביותר של היער השחור, ותעברו דרך מספר מוזיאונים, כמו גם מספר רב של אתרים ואטרקציות. כאן יש לכל שעון סיפור לספר לכם. תוכלו לבקר במפעלים, סדנאות, ואולפני סטודיו של בוני שעונים, שמספקים הצצה מרתקת לחיי היום-היום של השענים.

פארק החבלים של טריברג נמצא בדרך למפלים, בתוך היער. יש בו מסלולים בחמש רמות קושי, כל רמה היא קשה יותר וגבוהה יותר בתוך העצים. רמות ארבע וחמש בהחלט מאתגרות אפילו את הגדולים שבחבורה. התשלום הוא לפי שעה, שעתיים ושלוש.

ספא סולמאר | Solemar

ביער השחור יש הרבה מרחצאות מפורסמים, אחד מהם שזכה לפחות פרסום הוא Solemar שבעיר Bad Dürrheim. האתר מכיל מתחם רחצה, מתחם סאונות, חדרי טיפולים וחדרי מלח. הוא מתאים מאוד למשפחות וכולל גם בריכה לפעוטות והפעלות לילדים בקיץ. יש בו בריכות חוץ וגם בריכות מקורות (תענוג בימי שלג!) בטמפרטורות בין 28 ל-37 מעלות. עם כרטיס היער השחור הכניסה בחינם, ואין פה הגבלת גיל כמו זו בבאדן-באדן (שם הכניסה רק מגיל 7 ומעלה).

מוזיאון השעונים בפורטווגן | Furtwangen

זהו מוזיאון שעונים פחות מפורסם משל העיירה טריברג, אך מציג את תולדות העיר מהשעון המכאני הראשון, דרך השעון הדיגיטאלי ועד לשעון האטומי. יש הסברים באנגלית, אם כי הסיורים המודרכים בגרמנית. תמצאו שם גם פעילויות מקסימות לילדים כמו יצירת שעון קוקייה אמתי, משחק חפש את המטמון ועוד. המוזיאון מציג אוסף נרחב של שעונים וחפצים אחרים הנוגעים לשענות, עם דגש על מוצרים אזוריים מהיער השחור, אך גם שעונים מכל רחבי העולם, מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו. בין התצוגות תמצאו למשל כמה שעונים מכאניים גדולים ומוזיקליים, תצוגה נרחבת המתעדת את ההיסטוריה של שעון הקוקייה והסגנונות הרבים של שעוני קוקייה, וכן תצוגה קלה למעקב, אך מקיפה, המתארת ​​את ההיסטוריה של שעון היד.

גוטאך | Gutach

כפר שמפורסם בעיקר בשל המוזיאון הפתוח המשחזר בצורה מדהימה את חיי היער השחור לפני 400 שנה. ניתן להיכנס לבקתות הקש ולראות כיצד נראו מבפנים, לחזות במוצגים מהתקופה וללמוד על אורח החיים של התושבים.

גם את מגלשות ההרים בגוטאך (Rodelbahn Gutach) ממש לא כדאי לפספס – רכבת הרים מפותלת על מדרון בעמק הירוק, סמוך למוזיאון הפתוח. לעומת המגלשות של טודנאו, שהן חוויית "אקסטרים", המגלשות בגוטאך מתאימות יותר לפצפונים שבחבורה, והן גם כלולות בכרטיס היער השחור, ומאפשרות לכל אדם 6 גלישות.

בגוטאך תמצאו גם את פארק "כל החושים". בכניסה אליו מפקידים את הנעליים, ויוצאים למסלול הליכה חושי בחיק הטבע על סוגי אדמה שונים. בתחנות השונות תתנסו בחוויות "חושיות" מגוונות.

וולפך | Wolfach

פה נמצא מפעל ומוזיאון הזכוכית  Dorotheenhutte. בסיור במפעל ניתן לראות את שלבי העבודה, ניפוח וייצור חפצים מזכוכית. בעזרת הדרכת עובדי המפעל תוכלו להתנסות ביצור כד זכוכית לבית, ובסיום הסיור וההתנסות ניתן לרכוש בחנות המפעל חפצים מזכוכית. בחלקו האחורי של המפעל ממוקם המוזיאון ,המראה את התפתחות ייצור הזכוכית במשך אלפיים שנה.

הסלאך | Haslach

למי שאוהב שווקים כדאי לבקר בעיירה זו, שנמצאת מעט מערבית לוולפך, משום שהיא מרכז מסחרי אזורי שבו מתקיימים לפחות 100 ימי שוק בשנה (שווקי איכרים, חיות מחמד, עתיקות ועוד).

שילטך | Schiltach

שילטך היא עיירה קטנה (מתנצלים, אבל נרשום שוב "ציורית" :)) שמרכזה פשוט מקסים, הבתים כולם נראים דומים, בסגנון הכפרי האופייני, מקושטים, הנהר חוצה את המרכז, אם עוברים באזור כדאי לעצור לשעה או שעתיים, בעיקר אם אתם אוהבים עיירות עתיקות ויפות, עטורות בניינים מימי הביניים. יש כאן אפילו מוזיאון רוקחות מיוחד ועתיק.

ואלדקירך | Waldkirch

עשר דקות נסיעה מפרייבורג, שם תוכלו בין השאר לשחק באולם באולינג ענקי, לבקר בגן החיות המקומי וליהנות מפארק החבלים שבמקום. יש בה גם אגם שבו ניתן לשוט בסירות. העיר עצמה נשתמרה היטב מימי הביניים וכיף מאוד לסייר ברחובותיה.

פארק חבלים קנצינגן | Kenzingen

שני ק"מ ממזרח לעיר יש פארק חבלים חדש יחסית עם 9 מסלולים שונים, שנקרא  Abenteuer-im-wald. משלמים בכניסה, מקבלים ציוד והולכים עם קבוצה ומדריך למסלול הדרכה והסברים. מסלול אחד מוגדר "קל", ארבעה "בינוניים" וארבעה "קשים". בכל סיום של מסלול יש התחלה של מסלול נוסף. הקשים באמת קשים, ראו הוזהרתם. יש הרבה מאוד אומגות וזה כיף גדול לילדים. שני מסלולים קשים מסתיימים ב"נפילה חופשית" – נרתמים למכשיר שמאפשר לילדים לקפוץ מגובה, אם כי הנפילה מאוד איטית כמובן. למי שבא עם פעוטות, בכניסה יש קיוסק עם קפה/שתייה קלה ויש מסלולון זעיר שגם ילדים ממש קטנים יכולים לעשות – בלי ציוד כמובן.

סנט פטר | St. Peter

כפרון קטן על המורדות הדרומיים של הר קנדל, אחד מבין כפרי הרועים המובהקים של היער השחור. תושביו מחויבים מאוד למסורת והמנהגים העתיקים. שליש מתוכם עוד גרים בבתי חווה ששייכים למשפחתם זה מאות שנים. אם יתמזל מזלכם אולי תזכו לראות חג מקומי כלשהו, אז יוצאים כל תושבי הכפר לרחובות לחגוג עם תלבושות מקומיות. יש במרכז הכפר כנסיית בארוק שהייתה בעבר מנזר בנדיקטי, מבנה מרשים ומואר שבתכנונו לקחו חלק מטובי האמנים של התקופה. ניתן לקחת סיור מודרך בקומפלקס המנזר, אך מומלץ לברר מראש מתי בדיוק יוצאים הסיורים.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments