מערב היער השחור

החלק המערבי של היער השחור הוא אזור המציע מספר אטרקציות ראויות לציון.
רוב האנשים יגיעו אליו למספר ימים בודדים כחלק מטיול ארוך יותר ביער, ואולי לא ילונו בו כלל.
האזור שוכן על גדול חבל אלזס הצרפתי הסמוך, וככזה מהווה נקודת יציאה טובה למגוון אפשרויות תיור שונות – היער עצמו, ערים כמו פרייבורג ושטרסבורג, פארק אירופה | Europa park, מתחמי קניות, אטרקציות שונות לילדים ועוד.

מבט על פרייבורג
מבט על פרייבורג

העיר פרייבורג | Freiburg

זוהי בירת היער השחור ועיר אוניברסיטאית שבה אוירה צעירה וסטודנטיאלית. העיר מהווה את המרכז התרבותי בחבל הארץ הזה, וממזגת בתוכה את המסורת המקומית עם חדשנות בינלאומית. (הערה – אין להתבלבל עם העיר פריבורג ששוכנת בכלל בשוויץ). תוכלו לבקר בעיר העתיקה המעניינת ובשוק הצבעוני שלה (בעיקר בימי ראשון), להתרשם מהקתדרלה הגותית  Munster, למצוא ברחבי העיר את תעלות המים המזוהות איתה, לנוח באתרי ספא, לבקר במוזיאונים מעניינים ועוד.   בסביבת פרייבורג יש כמה מקומות שראוי לבקר בהם, דוגמת "עמק הגיהנום" הולנטל, אזור הר הגעש הכבוי קייסרשטוהל (Kaiserstuhl), פארקי חבלים מאתגרים לכל בני המשפחה ועוד.

מידע נוסף על פרייבורג קראו בסקירה המקיפה שהכנו על העיר >

לחצו כאן לפתיחת מפת פרייבורג וסביבתה בדף נפרד

שטרסבורג  Strassburg I

אזור מערב היער סמוך לעיר הצרפתית שטרסבורג, בירת חבל אלזס, שמצריכה ביקור בפני עצמו. מומלץ לשוט בתעלות העיר, לבקר ברובע "צרפת הקטנה", לראות את קתדרלת נוטרדאם (היפה בצרפת ואחת היפות באירופה), לבצע קניות בשוק איכרים ועוד.                                                מידע נוסף על שטרסבורג תקראו בסקירה שהכנו של חבל אלזס >

 

אחת מבריכות ספא ויטה קלאסיק
אחת מבריכות ספא ויטה קלאסיק

ויטה קלאסיקה | Vita Classic

פארק מרחצאות-ספא ויטה קלאסיק הוא אתר גדול נוסף שנמצא בעיירה הלא-כל-כך-מעניינת (לטעמנו) באד קרוצינגן שליד פרייבורג. גם כאן יש המוני סוגים של בריכות וג'קוזים פנימיות וחיצוניות, בריכת גלים ועוד. יש גם מתחם ספא וסאונה למבוגרים בלבד. האתר יפה ונקי ומאפשר הירגעות נעימה.  

ספא קסיופיאה | Cassiopeia Therme

ספא קסיופיאה נמצא בעיירה באדן וויילר (Badenweiler), יש שיאמרו שהוא הספא המפואר ביותר בדרום היער השחור. המפרט שלו כולל בין היתר בריכות תרמיות, אמבט רומאי, סאונות וכמיטב המסורת גם טיפולים שניתן להזמין בתשלום נוסף. לידו יש עדיין את שרידיהם העתיקים של המרחצאות הקדומים. התשלום כאן הוא פר מתחם, אבל בחלק מכרטיסי ההנחה ליער השחור כלול הספא הזה, כל שמי שמחזיק בכרטיס הרלוונטי לא נדרש לשלם.

 

שטאופן Staufen im Bresgau I

שטאופן היא עיירה יפה מאד בדרום-מערב היער השחור. זוהי עיירה שהלב שלה הוא מרכז שנשמר בצורה ראויה מימי הביניים, כאשר לצד זה תמצאו תעלות מים וגשרים העוברים מעליהם, מדרחוב עמוס חנויות, בתי קפה ועוד. בגבעה המשקיפה על העירייה יש עתיקות של טירה, שלא נשמרה יותר מדי אבל בכך זאת מספקת יופי של נקודת תצפית על האזור. ניתן להתחיל מהטירה, לצלם כמה תמונות ומשם לרדת למדרחוב ולהמשך הטיול הרגל בשטאופן עצמה.   

רכבל שאואינסלנד | Schauinsland 

רכבל שעולה לפסגת ההר באותו השם ועובר דרך ארוכה מהתחנה הנמוכה לפסגה, זוהי נסיעת הרכבל הארוכה ביותר בגרמניה, הנמשכת כ – 20 דקות בגובה רב, מול נוף מרהיב. ביום יפה ניתן לראות מהפסגה את מרחבי היער השחור, הרים בצרפת ואת האלפים השוויצריים. אגב, אפשר להגיע לפסגת ההר גם בכביש L 124.  

פארק אירופה
פארק אירופה

פארק אירופה

פארק שעשועים ענק סמוך לגבול גרמניה-שוויץ-צרפת, צפונית לפרייבורג. הפארק מחולק לאזורים שונים כשכל אחד מייצג מדינה אירופאית אחרת, ושבו אטרקציות, מאכלים ומונומנטים המייצגים את המדינה. בנוסף, ישנם במקום מתקני שעשועים שילדים לא ירצו לעזוב. לא כדאי להחמיץ את מופע הגלדיאטורים המרהיב.

לחצו כאן לדף נפרד ומפורט אודות פארק אירופה

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments