מסלול טיול של 7 ימים ביער השחור

נדבר קצת על מסלולי טיול מומלצים לדוגמה היער השחור נפלא לטיול של כמה ימים רצופים, לפחות 5 מלאים, ואפשר לבלות בו גם שבועיים יחד עם האזורים שמסביב לו ללא בעיה. האוירה הכפרית הפסטורלית, נופי ההרים, הגבעות הירוקות ומסלולי המים הזורמים בשפע – הם כולם חוויה שממלאת זמן רב. בגלל היות האיזור קטן יחסית (כ-170 ק"מ מצפון לדרום, ורק כמה עשרות ברוחב), נוח מאוד לקבוע מקום לינה אחד שאליו ניתן יהיה לחזור בסופו של כל יום טיול – מה שרובנו מכנים "טיול כוכב". את מקום הלינה כדאי לקבוע באזור מרכז/דרום היער, למשל בטריברג, טיטיזי או מזרחית לפרייבורג.  

מסלול ביער השחור
באיזה מסלול כדאי לבחור?

מסלול לדוגמה של שבוע ביער השחור

יום 1: ביום זה תוכלו לבקר בעיירה טודנאו (Todnau) – עיירה קטנה וכפרית הממוקמת כ-40 דק' מפרייבורג, שבה מפעל זכוכית גדול שעורך הדגמות. משם, תוכלו להמשיך אל אתר המגלשות (Hasenhorn-Sessellift) בו עולים ברכבל ויורדים במעין מגלשות שלג אל תוך העמק במסלול שאורכו שלושה קילומטרים. המשיכו משם לאגם Titisee – מרחק 25 דקות נסיעה – בו תוכלו לטייל בטיילת היפה והילדים יוכלו להשיט את סירות המנוע הבטוחות. 

יום 2: ביום זה תוכלו להצפין אל פארק אירופה – אחד המפורסמים והגדולים ביבשת וחוויה לכל המשפחה – הנמצא כחצי שעה נסיעה מפרייבורג, ליד הגבול עם צרפת. הפארק מחולק לאיזורים שונים שכל אחד מהם מייצג מדינה אירופאית אחרת, ובו שלל אטרקציות, פעילויות ומופעים מרהיבים (מידע על לינה בפארק בעמוד טיול עם ילדים). 

יום 3: את היום הזה תוכלו להקדיש לטיול בפרייבורג – העיר הגדולה המהווה את "השער אל היער השחור". תוכלו לטייל בעיר העתיקה, ולבקר במנזר מונסטר (Munster) שבמרכזה, שהטיפוס למגדליו מהווה חוויה בפני עצמה. אחרי שמיציתם, המשיכו לוואלדקירך | Waldkirch. 4

יום 4: תוכלו להקדיש יום זה לטיול בחיק הטבע. סעו למפלי טריברג (Triberg), הנמצאים ליד העיירה בעלת אותו השם, אשר נמצאת כשעה נסיעה מפרייבורג. תוכלו להנות כאן ממסלולי הליכה יפים וירוקים, העוברים בינות מפלי מים מפכפכים, לשבת בפינות חמד בדרך ואפילו לערוך פיקניק. לאחר מכן המשיכו כחצי שעה לקניון ווטאך (Wutach) הנמצא ליד העיירה בעלת אותו השם, ותוכלו להנות משביל הליכה יפהפה בין צוקים נישאים, מפלים שוצפים וגשרי חבלים.

יום 5: סעו לאגם שלוכזה (Schluchsee) – ימה מלאכותית שנוצרה מהיקוות מי הסכר שנבנה כאן. הילדים יוכלו לשכשך במים (הקרים מאוד גם בקיץ), ותוכלו גם לשכור אופניים ולצאת למסלולי רכיבה מסביב לאגם ובאיזור. במקום גם פארק מים קטן שבו מגלשות מים ובריכות מחוממות.

יום 6: את היום האחרון תוכלו להקדיש לנסיעה נעימה בדרכים, וביקור במוזיאון הפתוח בגוטאך, הנמצא כ-50 דקות נסיעה מפרייבורג. המקום מציג ומשחזר בדיוק מרשים את חיי הכפריים ביער השחור במאה ה-15, כולל בקתות אמיתיות, חוות איכרים משוחזרות וכאלה שקיימות מאז ועד היום, ואף מופעים שונים. 

יום 7: אגם קונסטנז – אמנם נמצא בשולי היער בפינה דרום-מזרחית, אך מהווה אטרקציה נעימה, במיוחד כאשר בדרך עוצרים במפלי הריין ליד Schaffhausen. 

למידע נוסף על ביקור באגם קונסטנז 

כבר התארגנתם על רכב שיקח אתכם לכל האיזורים והאתרים? לחצו כאן להשוואת מחירים…


חדש: סיפורי מסלול והמלצות של גולשי האתר, לחצו ותיהנו… 🙂


רוצים 3 ימי טיול מלאים + 160 טיפים והמלצות ליער השחור? – הורידו את חוברת אוסף הטיפים, ההמלצות והמסלולים שלנו…


צריכים תכנון מסלול מקצועי שמתאים בדיוק לכם? צרו קשר דרך כאן, וסיימו עם חיפוש המסלולים ברשת…

ובינתיים, כדי 'לעורר את התיאבון' – קבלו סרטון ששלח לנו שי שפירא, אחד הגולשים של האתר

Subscribe
Notify of
13 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
שלי
10 באוגוסט 2015 20:51

שלום,
אנחנו נוסעים ל10 ימים ליער השחור, נוחתים בפרנקפורט
אנחנו עם ילדים קטנים
אשמח לקבל המלצה, לאן לנסוע מהשדה. אנחנו נרצה לעשות טיול כוכב
תודה

טל, צוות היער השחור
17 באוגוסט 2015 16:08
Reply to  שלי

הי שלי
אין מסלול שמתאים לכולם, כן יש מסלול שמתאים לכם – פרטים כאן
ברכות

נועה
17 ביולי 2015 9:03

שלום,

אנחנו נוחתים במינכן (מטעמי מחיר ומקום בטיסות..) אנחנו נוחתים בבוקר וחשבנו להעביר את הלילה הראשון באמצע הדרך בין מינכן ליער השחור כדי לפצל את הנסיעה הארוכה.

יש לכם המלצות לאטרקציה בדרך? מקום שכדאי ללון בו בלילה הראשון?

תודה 🙂

נועה

טל, צוות היער השחור
19 ביולי 2015 11:30
Reply to  נועה

הי נועה
זה מאוד אינדיבידואלי, יש משפחות שמחפשות דברים לילדים ונוסעים למשל ללגו לנד, יש כאלו שרוצות נקודות עניין למבוגרים או לילדים גדולים ואז האפשרויות אחרות.
אם תרצו אפשר להתייעץ עם מדריך טיולים לגבי בניית מסלול שמתאים לכם (לכל הטיול, לא רק ליום הראשון).
ברכות

רותי
10 במרץ 2015 20:13

אנחנו 2 זוגות בני 60, בכוונתנו לטייל בפסח באזור היער השחור. אנו טסים למינכן משם נצא ברכב שכור.בלילה הראשון נלון באזור שטוטגרט בשל סיבה עסקית. ביום השני בכוונתנו לרדת לכיוון היער השחור. בינתיים הזמנו לינה ל 3 לילות באזור האגמים טיטזי ושלוכזי. במסגרת הלינה נקבל את כרטיס היער השחור. נודה על המלצתך על מסלולי טבע באזורי נחלים/מפלים/אגמים שאפשר לשלב בהן הליכות קצרות (עד 2-4 קמ) וכן על מקומות טיול פחות שגרתיים (עיירות קטנות, עתיקות/ציוריות) וכו'. בכוונתנו לבקר גם במפלי הריין. האם את מציעה להמשיך ללון באזור את 3 הימים הנותרים, או שראוי לשנות מקום, בידיעה שאנחנו צריכים לחזור ארצה ממינכן.… Read more »

טל, צוות היער השחור
19 במאי 2015 17:59
Reply to  רותי

שלום רותי
אלו הרבה שאלות ולא נוכל לענות כאן באופן מסודר מספיק, קבעו פגישה עם מדריך הטיולים שלנו ליער השחור ותקבלו מענה כמו שצריך.
הערה קטנה – אתםלא מקבלים את כרטיס היער השחור במקום הלינה, זה לא קורה, אתם מקבלים את כרטיס היער השחור הגבוה ("האדום"), ראי פרטים בנושא כאן.
בהצלחה!

דינה
24 בספטמבר 2014 8:32

אנו זוג שיוצאים בעוד יומיים לטיול של 8 ימים לבאווריה- הדרך הרומנטית והיער השחור, האם צריך להזמין מקומות לינה בתקופה זו?? .(סוף ספטמבר )
תודה
דינה

טל, צוות היער השחור
24 בספטמבר 2014 15:38
Reply to  דינה

הי דינה
האם 'צריך' זו שאלה קשה… מצד אחד מדובר בשולי העונה ויש הרבה יותר דירות / מלונות פנויים. אך מצד שני – המקומות המבוקשים והפופולאריים יכולים עדיין להיות FULLY BOOKED, לפחות זה היה ככה לפני יומיים כשאני הייתי באזור (22.9).
אם אינכם בררנים גדולים, ואוהבים את הספונטניות – אז לא חובה להזמין מראש.
מקווים שעזרנו

שרית גפני
29 באפריל 2014 9:05

שלום רב,
אנחנו זוג עם 2 ילדים (13, 8) ונוסעים בסוף יולי ל 10 ימים ליער השחור.
עומס המידע באינטרנט בלבל אותי לחלוטין ואשמח לעזרה:
1. איפה כדאי לנחות?
2. באיזה אזור כדאי ללון? האם כדאי לבחור מקום לינה אחד או לפצל ?
3. המרחקים בין מקום למקום לא כל כך ברורים לי…אשמח לקבל מסלולים והמלצות לאטרקציות לילדים שמחפשים אקשן…
תודה

טל, צוות היער השחור
1 במאי 2014 6:52

שלום שרית אכן עומס המידע ברשת יכול לבלבל, אך מטרת האתר היא דווקא להקל. ללא מידע נוסף, אם אניח לרגע שהכפרים, הערים והטיולים שמעניינים אתכם הם גם הפופולריים בקרב אחרים, ואז אעיז ואנסה להציע לכם ללון כך: כ-6 לילות באזור דרום היער, נאמר סביב אגם טיטיזה או האיזור, משם תוכלו להגיע לרוב האטרקציות המומלצות ביער השחור. בנוסף אפשר לישון 3 לילות נוספים בצפון או צפון-מערב היער, כך למשל יהיה לכם נוח לנסוע לשטרסבורג ולחבל אלזס, לבקר בצל אם המרסבך, אולי לטייל במסלולים רגליים, לראות את שילטך, גנגנבאך וכד' מציע לך לבדוק בעמוד מפת היער השחור מה עוד יש באזור. לגבי… Read more »

Meitar
30 באפריל 2019 8:48

היי, אילו מקומות מצולמים בסרטון של שי שפירא? יש שם מקומות ממש יפים ואשמח לדעת איפה הן ומה שמן שאוכל ללכת לטייל שם…
תודה

גל שקד
13 ביולי 2014 21:55

הי טל,
עוד שאלה קטנה. שוב מדובר בזוג סטודנטים (27) שמחפשים מסלולי הליכה רגליים של 5-7 שעות (בניגוד ל 4 ק"מ של מסלול שראינו הרבה מהם). מה שנקרא, לקום בבוקר, לאכול ארוחת גבינות טובה, לצאת רגלית (או להחנות את הרכב בנקודת ההתחלה) ולצאת למסלול עד 16-17-18 בערב.
יש חיה כזו ביער השחור ?
אני מניחה שבכל בוטקה לתוריסטים יהיה פירוט ואני רואה הרבה משפטים כמו "מגוון מסלולים רגליים" אבל הייתי רוצה לדעת אם יש כאלה מומלצים ושונים אחד מהשני.

תודה רבה!
גל

טל, צוות היער השחור
14 ביולי 2014 7:56
Reply to  גל שקד

הי גל
יש אלפי ק"מ של מסלולים ביער ותהיי בטוחה שהאירופאים יודעים ללכת הרבה ומהר. איני מכיר מאגר מידע ONLINE שמרכז את המסלולים (נשמח לדעת אם תמצאו כזה!), וגם בגלל המגוון גם לא ניתן להמליץ על משהו מסויים, אני מציע לך להתחיל בקישורים הבאים שמצאנו עבורך:
שבילי טיול ארוכים ביער
עוד מסלולי טיול רגלי
מסלולי טיול כולל מפות
אנא טיילו בזהירות ועם מפה טובה ואחרי ביקור בלשכת התיירות המקומית – אין לחסוך בזה, יחידות החילוץ הישראליות לא מגיעות לשם…
בהצלחה ואל תשכחו לשלוח לנו את ההמלצות שלכם!
טל