אגם קונסטנץ | Lake Constance

אגם קונסטנץ / בודן / בודנס (Bodensee – תלוי באיזו שפה מנסים לבטא את זה…), הידוע גם בשם Lake Constance או אגם בודן או בודנסה הוא האגם הגדול בגרמניה ואחד היפים באירופה. האגם, שהיקפו כ-273 ק"מ, מהווה נקודת מפגש של שלוש מדינות: גרמניה (הצד המערבי והצפוני שלו), שוויץ (הצד הדרומי) ואוסטריה (הצד המזרחי). מעבר להיצע מרשים של אטרקציות, סביב האגם תמצאו עיירות וכפרים קטנטנים וציוריים, שיזכירו לכם כמה שלווה אירופה יכולה להיות באזורים הפחות מתוירים שלה.

אם החלטתם להגיע לאזור עם המשפחה – הבחירה המושלמת תהיה לשלב לינת לילה בדירה או מלון שתוכלו לשכור במקום, וכמובן להגיע עם רכב שכור שיעזור לכם להתנייד בקלות בין אטרקציה אחת לשנייה (יש כאמור לא מעט מאלה). יש באזור תחבורה ציבורית, ואפילו די יעילה, אבל עדיין הרכב מציע עבורכם נוחות מקסימלית. ניתן כמובן להגיע לטיול יום מדרום היער השחור בנוחות רבה.

 מפת האגם + סימון המקומות המוזכרים בכתבה – בתחתית העמוד…

 

הצעות לטיולים בסביבת האגם

אגם קונסטנץ מראה שגם במדינה בלי מוצא לים, ניתן ליהנות ממים בכמויות מסחריות. לאורך האגם ישנן נקודות רבות לרחצה ולספורט ימי (או אגמי..), מה שמסביר מדוע הפופולאריות שלו עולה פלאים בחודשי הקיץ. בכלל, מי שמחפש אטרקציות לא יתקשה למצוא אותן בסביבת האגם: בין היתר מסלולי רכיבה על אופניים, מגלשות הרים אלפיניות, אפשרויות לשייט באגם ועוד. אזור האגם עמוס במיוחד בשיא הקיץ, בחודשים יולי ואוגוסט, בהם מומלץ להזמין מקום לינה מוקדם ככל האפשר. עונות המעבר נחשבות לאידיאליות לביקור באגם, בין השאר על רקע הפריחה המלבבת והטמפרטורות הסבירות, כשלעומת זאת החורפים מומלצים פחות מכיוון שבימים רבים בהם מכסה ערפל את האזור, ופוגע במראות המרהיבים שאמורים לאפיין אותו.

אי קטן, שמהווה אתר חובה למי שמגיע לקונסטנץ הוא אי הפרחים מיינאו (Mainau), אשר נמצא בלב האגם. באי תצוגה מרהיבה של מאות אלפי פרחים ממאות זנים שונים, בגן מרהיב שמתוחזק על ידי כ-60 גננים (דמיינו לכם השקעה כזו בגינה ליד הכנרת :-)). בין היתר תמצאו כאן פסלי-שיחים בשלל צורות, פינות ליטוף עם חיות שונות, מפלי מים וחממה טרופית שבה אלפי סוגים של פרפרים וסחלבים. זו חוויה מרשימה לאוהבי טבע, יופי וגינון, וכמובן שגם למשפחות.

האי לינדאו (Lindau), שהוא אי אחר שנמצא בצד הגרמני של האגם, הוא הזדמנות מציינת ליהנות מיופיו של האזור באחד המיקומים הכי טובים. הנוף הנשקף מהאי אל האגם הוא מרהיב, כשרחובות אזור העיר העתיקה מלאים בבתים עתיקים ויפהפיים (חפשו את ה-Haus zum Cavazzen ובו ציורי קיר שייראו לכם תלת מימדיים). בין השאר תוכלו לראות בלינדאו את בית העירייה הישן, לסייר במוזיאון העיר החביב, לצפות ב"מגדל השודדים" (בית כלא קטן הנמצא במיקום מעניין), לטייל בנמל בו נשמרו שרידים מימי קדם ומשם להמשיך אל הטיילת, שבה מסעדות ובתי קפה שאותם לא תרצו לעזוב – מיקום מעולה לסיומו של יום טיול פסטורלי.

האי לינדאו. יופי חסר גבולות

במרחק שעת נסיעה מאי הפרחים תוכלו לבקר ב-סנט גאלן (St. Gallen), עיר שווייצרית השוכנת דרומית לאגם, שמרכזה העתיק הוכרז כאתר שימור עולמי על ידי אונסק"ו – בין היתר בזכות אחת הספריות העתיקות בעולם שנמצאת בקתדרלה המקומית. בעת הביקור בספרייה תצטרכו לנעול נעלי בד רכות שימנעו מכם לשחוק את הרצפה השחוקה והחורקת ממילא, וזאת בזמן שאתם מטיילים בין ספרים שה"זקנים" שבהם בני יותר מ-1,000 שנים.

עיר מומלצת נוספת באגם קונסטנץ היא רבנסבורג (Ravensburger), הנמצאת במרחק של כחצי שעה נסיעה מצפון לאגם. בעיר תמצאו כיכר הומה (Marienplatz) בה נערך שוק בשבתות, ובסמוך מספר מבנים עתיקים שבולטים בעיצוב שלהם – בחלק מהמקרים עיצוב קלאסי ובחלק מעט חריג יותר. יש במקום מפעל לייצור משחקי לוח, מוזיאון צעצועים והפתעות אחרות. אם אתם עם ילדים, תוכלו במקום זאת להמשיך אל פארק השעשועים רבנסבורגר, המתאים במיוחד לילדים צעירים. אפשר להעביר בפארק כמה שעות מהנות עם מתקני שעשועים ומים, מופעים שונים ועוד.

ב-Birnau תמצאו אטרקציה חשובה אחרת – כנסיית עולי הרגל, שתזכיר לכם יותר ארמון. הכנסייה מעוצבת בסגנון הרוקוקו, ונחשבת לדוגמא מצוינת לאומנות שאפיינה את האזור לאורך השנים. אי אפשר שלא לפלוט קריאת "וואוו" כשנמצאים בכניסה למבנה, על שלל האלמנטים שלו, תחושות שנמשכות במהלך הסיור בתוך המבנה.

העיר קונסטנץ

לרוב מומלץ ללון בצד הגרמני של אגם קונסטנץ, הזול יותר באופן יחסי. העיר קונסטנץ (כ-80,000 תושבים) היא פתרון נוח במיוחד ללינה, כשרוב הנכסים באזור הם מלונות בגדלים שונים. כמובן שמעבר לפתרונות הלינה מדובר בעיר ציורית ויפה מאד, שהצליחה להישמר היטב גם בתקופת מלחמת העולם השנייה. בעיר יש מספר מוקדי עניין, למשל נמל ובו מספר מבנים ופסלים מרשימים מאד, מנזר ה-Munster, החלק העתיק של העיר, מוזיאונים בנושאים שונים (מוזיאון חיי הים, המוזיאון הארכיאולוגי, מוזיאון האומנות Rosengarten ועוד). מי שצעיר בגילו או בנפשו ישמח לשמוע שבעיר יש חיי לילה עשירים במיוחד, בין שאר עקב אוכלוסיית הסטודנטים הרחבה שלה. קונסטנץ נחשבת בהמשך לכך למקום אידיאלי לקניות, הודות למדרחוב המצוין שלה.

בקונסטנץ יש טיילת יפה מאד, שמתאימה הן למשפחות והן לזוגות המחפשים יעד רומנטי. בסוף המזח של הנמל יש פסל גדול ומסתובב של אישה בשם Imperia, שלפי אמונת אנשי המקום מספקת הגנה לעיר ולנמל גם יחד. ניתן לעשות את הטיול לכיוונה, ולהיתקל במנעולים התלויים על גבי גשר – סמל רומנטי מובהק. באזור הנמל (ממש מאחורי תחנת הרכבת) תמצאו אקווריום ימי חביב עד מאד בשם Sealife Konsanz, המהווה ביתם של יותר מ-3,500 בעלי חיים ימיים. זו ההזדמנות שלכם לפגוש דגים, כרישים, תמנונים, פינגווינים וחיות קסומות אחרות, עם מנהרה תת מימית מרשימה וכמה תצוגות מעניינות ונדירות – של דגי פירנאה או צבי ים. במקום נערכות האכלות של בעלי החיים השונים, שהזמנים הספציפיים של הפעילויות מפורטים כאן. האקווריום כלול בכרטיס היער השחור Schwarzwald Card.

פתרון נוח אחר, במיוחד עבור הנוסעים דרך מינכן – זה ללון בעיירה היפה מירסבורג | Meersburg (כ-5,500 תושבים) השוכנת בצד הצפוני של האגם, ממנה גם יש מעבורות לעיר קונסטנץ. כמובן שמלבד שתי הצעות אלו יש עשרות מקומות יפים מסביב, רק צריך לעשות חיפוש ולבחור.

לרשימת מקומות לינה זמינים סביב העיירה מירסבורג לחצו כאן…

 

אגם בודנזה

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments